Gå til innhold

Billig butikkbrød vs. fersk bakeribrød (pris og sånt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tenker du når det gjelder å handle mat? Om du er såkalt fattig student? Jeg kjøper faktisk heller fersk bakerivare, i stedet for billig kneipp på butikken. Jeg liker ikke tanken på at det vi ikke kjøper, kastes.. og da vil jeg heller støtte de som virkelig lager mat av kvalitet. Brødet på butikken mygler fort og blir tørt med en gang..spesielt det billigste. Og..dessuten er det mye bedre fra bakeri..enn det tørre man kjøper i butikk :)

Anonymous poster hash: 8b10a...cb6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med ferk bakervare da? Fra bakeri? For det man kjøper på kiwi er jo bakt samme dag det også.

Jeg kjøper midt-på-treet brød fra kiwi. Jeg kjøper alltid fullkorn, groveste de har, og det ligger sånn midt på prisskalaen.

For å unngå at det blir tørt bruker jeg brødskjæremaskinen i butikken og putter alt i frysen. Så tar jeg opp akkurat de skivene jeg skal spise når jeg skal spise, og evt lar dem tine på benken litt eller tiner i mikroen. Aldri myglet eller tørt brød på den måten, og ingen grunn til å blakke seg på bakerivarer.

Anonymous poster hash: 6f09d...e34
  • Liker 1
Skrevet

Jeg baker selv. Det smaker best, koster lite og jeg vet nøyaktig hva det inneholder.

Vanligvis spiser jeg ikke så mye brød, så jeg foretrekker å lage rundstykker og fryse ned. Da lager jeg gjerne mange slik at jeg har et lager for en stund og jeg tine opp det antall jeg trenger til enhver tid.

• Liker 1
Skrevet

vi kjøper brødblanding på butikken og baker selv.

Men jeg skjønner ikke helt hva du mener med at butikkbrød møgler fort?

Vi pleide å kjøpe brød på butikken før, men opplevde aldri at brødet møglet, selv om det hendte at det ble liggende på benken i 2 uker.

Anonymous poster hash: 5de78...5fe

Skrevet (endret)

Jeg spiser stort sett knekkebrød, nettopp fordi vanlig brød mugner for meg. Det blir for mye styr å ta opp og tine brødskiver på daglig basis, veid opp mot hvor glad jeg er i brød. Men jeg spiser cheese on toast ca en gang i måneden, 2x2 skiver i stekepanne, og dermed blir det til at jeg kjøper et brød en 3-4 ganger i året. Det er alltid fra en vanlig butikk, og alltid midt på treet i pris. Bare passer på at det ikke har vært fryst allerede. Jeg har fått med meg et sånt en gang, ble så satt ut, trodde ikke det var mulig.

Endret av Pringle
Skrevet

Jeg spiser sjeldent brød, men de to gangene i året jeg gjør det unner jeg meg brød fra bakeriet, rett og slett fordi det smaker så mye bedre ;)

Skrevet

Eventuelt kan du spise andre ting. Man MÅ ikke spise brød. Egg for eksemplel er billig, metter utrolig bra og er noe av det sunneste som finnes.

• Liker 1
Skrevet

Jeg baker helst brød selv, men hvis jeg ikke har tid eller orker en uke så kjøper jeg av de grove og litt dyre på enten kiwi eller rema. De holder seg fint myke og gode i fem-seks dager, og har aldri blitt meggete for meg! Jeg har ingen bakerier i nærheten dessverre, kunne godt brukt 35 kr på et brød der i stede for på matbutikken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...