AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Jeg holder på å starte en bedrift der jeg tilbyr juridisk konsultasjon. I den forbindelse lager jeg en nettside der jeg skal skrive artikler om hverdagsjussen og om de dagligdagse problemstillingene. Da setter jeg stor pris på at dere skriver hva dere syns er vanskelig å forstå, ting som er urettferdig osv av norske lover og regler. Altså trenger jeg inspirasjon til å skrive artikler som opptar mine potensielle kunder. Tusen takk for all hjelp! Anonymous poster hash: 5a2cd...f91
Fjompen Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har et spørsmål du kan besvare på nettsiden din: Hvordan er de opphavsrettslige problemstillingene rundt det å bruke spørsmål andre, ubetalt har skrevet på et nettforum eid av et annet firma på ens egen rådgivningsside? 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Makan til oppgulp fra Fjompen. Allmenne spørsmål kan ikke sies å ha et særskilt rettsvern, tilsvarende vil ikke ha lover ha rettsvern. Og hvis du likevel skulle finne på en særskilt problemstilling som aldri har blitt drøftet før i juridisk sammenheng og krever opphavsrett så er ikke jeg interessert i den casen. Anonymous poster hash: 5a2cd...f91 1
Poserose Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Vi snakket mye om avtalerett i rettslære på høyskolen. Var mange som slet med å skjønne når det ble en avtale om for eksempel salg av bil, tjenesteyting og pris på dette. Og når avtalen kan trekkes tilbake. Vi satt hvertfall en evighet og bladde i loven uten å bli spesielt kloke når vi jobbet med case Folk sliter jo også med avtaler med håndverkere, hva var faktisk avtalt jobb og betaling? Forbrukerkjøpsloven er jo alltid interessant. Det er mange som ikke vet hvor lang tid produkter skal holde og at de kan reklamere om det blir ødelagt før tiden. Hvem har ansvaret for tingen og når skifter ansvaret? Samboerkontrakter, særeie og testamenter er jo alltids aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Forskjellen på salg i butikk og fjernsalg er det mange som ikke skjønner. Hva dom inngår inregnskapsplikten er det også mange som misforstår (og dermed ender opp med å betale en regnskapsfører for å holde ordenpåfem bilag i året). Det er også mange som ikke skjønner at man ikke kan avtale hva som helst. At man ikke kan avtale dårligere vilkår for leietager enn i husleieøkning for eksempel.Anonymous poster hash: 9303f...5f6
Fjompen Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Makan til oppgulp fra Fjompen. Allmenne spørsmål kan ikke sies å ha et særskilt rettsvern, tilsvarende vil ikke ha lover ha rettsvern. Og hvis du likevel skulle finne på en særskilt problemstilling som aldri har blitt drøftet før i juridisk sammenheng og krever opphavsrett så er ikke jeg interessert i den casen. Anonymous poster hash: 5a2cd...f91 Så det du sier her er egentlig ganske enkelt at du skal starte noe du kommer til å tjene penger på, og vil ha andre til å gjøre en gratis-tjeneste i utviklingen av det?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Vi snakket mye om avtalerett i rettslære på høyskolen. Var mange som slet med å skjønne når det ble en avtale om for eksempel salg av bil, tjenesteyting og pris på dette. Og når avtalen kan trekkes tilbake. Vi satt hvertfall en evighet og bladde i loven uten å bli spesielt kloke når vi jobbet med case Folk sliter jo også med avtaler med håndverkere, hva var faktisk avtalt jobb og betaling? Forbrukerkjøpsloven er jo alltid interessant. Det er mange som ikke vet hvor lang tid produkter skal holde og at de kan reklamere om det blir ødelagt før tiden. Hvem har ansvaret for tingen og når skifter ansvaret? Samboerkontrakter, særeie og testamenter er jo alltids aktuelt. Kan det bli stort kulere ? Hvorfor ikke skrive "saken"?. Som det heter på norsk? Anonymous poster hash: 4f755...85d 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 Kan det bli stort kulere ? Hvorfor ikke skrive "saken"?. Som det heter på norsk?Anonymous poster hash: 4f755...85d En case i denne sammenheng er ingen SAK, men en OPPGAVE. Anonymous poster hash: 9c985...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #9 Skrevet 22. februar 2015 En case i denne sammenheng er ingen SAK, men en OPPGAVE.Anonymous poster hash: 9c985...dfe Praktikum > Case Anonymous poster hash: 04457...f9b
Poserose Skrevet 23. februar 2015 #10 Skrevet 23. februar 2015 Kan det bli stort kulere ? Hvorfor ikke skrive "saken"?. Som det heter på norsk? Anonymous poster hash: 4f755...85d Fordi det heter tingen i loven og det er det professorene sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå