Gå til innhold

Single menn er tapere - single kvinner er sterke og uavhengige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noe jeg lurer på:

I økende grad, både her inne og i media, fremstilles single menn som tapere i samfunnet mens single kvinner fremstilles som sterke og uavhengige. Hva kommer denne forskjellen av?

Anonymous poster hash: 562db...e88
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser det ikke slik. Det er mer og mer vanlig å være singel og om man ikke selv føler seg som en taper, så er man ikke det.

Men menn har det enklere som singel enn damer. De kan pule rundt uten særlige konsekvenser, og det ser ut som en god del menn trives med det.

Single damer har kanskje barn fra før og er mer stuck.

Anonymous poster hash: e2c3e...565

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ikke enig i at det er slik i media generelt.

Det er jo frivillige og ufrivillige single. Frivillig single menn er typisk de som har fokusert på karriere og uansett får sex utenfor forhold og heller velger å ha en elskerinne i hver by og beholde friheten. Disse mennene får sjelden mye motstand for sin livsstil, de er sett på som "uoppnåelige" da ingen er gode nok for å slå seg til ro med og de blir ikke hakket på for å ha mange seksuelle partnere.

Så har du selvsagt mennene som ikke får seg en dame hvor enn mye de vil. De er ikke tapere fordi de er single, men de er gjerne menn som lykkes lite i livet generelt, og mangelen på oppmerksomhet fra damer er bare enda et symptom på det.

Kvinner befinner seg litt midt imellom. De fleste kvinner får sex uansett og et forhold om de går drastisk ned i standard. Nettopp derfor synes menn aldri "synd" på kvinner, fordi de ikke kan identifisere seg.

Mange menn unngår også bevisst karrierekvinner over en viss alder, uavhengig av hvor "sterke og frigjorte" de selv synes de er.

At du har en slik svart-hvitt tenkning sier vel mer om din omgangskrets eller hvor du leser. Det er vinnere og tapere i alle kategorier.

Anonymous poster hash: 98705...4bf
  • Liker 7
Skrevet

Jeg ser det ikke slik og oppfatter heller ikke pressen slik. Ofte tenderer de jo mot å snakke om mannens fulle potensiale, men at en singel kvinne har dårlig tid, ettersom hun nærmer seg grensen for å kunne bli gravid.

• Liker 3
Skrevet

Men menn har det enklere som singel enn damer. De kan pule rundt uten særlige konsekvenser, og det ser ut som en god del menn trives med det.

Anonymous poster hash: e2c3e...565

LOL @ denne påstanden. Mange SINGLE menn er INCELS.

• Liker 2
Skrevet

Det å ha kjæreste og familie er vel viktigere for kvinners enn menns status? Er i hvert fall mitt inntrykk.

• Liker 4
Skrevet

Kvinner befinner seg litt midt imellom. De fleste kvinner får sex uansett og et forhold om de går drastisk ned i standard. Nettopp derfor synes menn aldri "synd" på kvinner, fordi de ikke kan identifisere seg.

Dette kan vel menn også. Eneste er vel at kvinner kan få sex lettere med penere partner.

Skrevet

Dette kan vel menn også. Eneste er vel at kvinner kan få sex lettere med penere partner.

Noen menn på bunnen av markedet får ikke sex med noen. Disse er jo en del av "ufrivillig single" gruppen.

De kunne selvsagt tatt grep for å bli attraktive for kvinner, men har ikke vilje til det.

• Liker 5
Skrevet

Noen menn på bunnen av markedet får ikke sex med noen. Disse er jo en del av "ufrivillig single" gruppen.

De kunne selvsagt tatt grep for å bli attraktive for kvinner, men har ikke vilje til det.

Hva om de er lave og skallet? Er det liksom viljen det står på da? Mener du at hvis man bare jobber hardt nok så vil man vokse til over 190cm og få en fyldig hårmanke? :rolleyes:

Anonymous poster hash: 91334...0d3

• Liker 5
Skrevet

Hva om de er lave og skallet? Er det liksom viljen det står på da? Mener du at hvis man bare jobber hardt nok så vil man vokse til over 190cm og få en fyldig hårmanke? :rolleyes:

Åh, kutt ut. Jeg kjenner mange menn på 170 som er høye og mørke og drar damer uten problemer.

• Liker 9
Skrevet

Åh, kutt ut. Jeg kjenner mange menn på 170 som er høye og mørke og drar damer uten problemer.

-170cm

-Høy

Velg én

• Liker 3
Skrevet

Nei. Og hva så?

Det er mange menn på jorden som er lave og/eller skallet og gift eller i forhold.

• Liker 5
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Vist det at jeg er singel gjør meg til en taper.

Ja da skal jeg bære taper stempelet med stolhet.

• Liker 1
Skrevet

-170cm

-Høy

Velg én

Mentalt da, ser du.

• Liker 4
Skrevet

Mentalt da, ser du.

Dette begynner å bli noe abstrakt bullshit.

"Hurr durr, jeg er en halvdverg på 170, men mentalt sett er jeg høy og mørk"

Mens lave menn kan dra damer hvis de har utseende/status/penger, så er det viktig å huske på en ting:

Samtlige kvinner skulle heller sett at mannen var 185+ enn 170, om alle andre utseende- og personlighetstrekk var de samme.

En lav mann uten utseende/status/penger er fordømt for alltid.

• Liker 3
Skrevet

Mens lave menn kan dra damer hvis de har utseende/status/penger, så er det viktig å huske på en ting:

Samtlige kvinner skulle heller sett at mannen var 185+ enn 170, om alle andre utseende- og personlighetstrekk var de samme.

Jeg tror dette er veldig individuelt. Jeg har alltid blitt mer tiltrukket av menn på rundt 170 enn de på 185+

• Liker 2
Skrevet

Og så? Menn vil helst ha unge, spretne kvinner med symmetriske trekk. De kan ikke alle få det, og de fleste inngår kompromiss for en med god personlighet som er interessert i dem.

Du kan gå rundt og surmule over at du ikke er over 180 resten av livet, eller du kan bli voksen.

• Liker 13
Skrevet

Slenger meg på denne. Som mann på 170 og av annen etnisitet enn det som er sosialt ønsket av kvinner, er jeg fordømt til et liv alene. Har ikke noe imot at jenta et lavere enn meg. Problemet er bare at damer på min høyde eller lavere er høydenazister som krever 185++ av mannen. Helst 190/195.

Anonymous poster hash: 98266...091

• Liker 2
Skrevet (endret)

Poenget mitt - som tydeligvis gikk langt over hodet ditt - var at man kan ha selvtillit selv om man er 170 og skallet. Min eks var 172, med måne og skeiv pga ymse kroppslige skavanker. Han er ikke rik eller har spesiell status, han er bare en aktiv gladgutt som tiltrekker seg mennesker. Han har alltid dratt pene damer.

Så den siste setningen kan du trykke opp i en viss plass, der sola aldri skinner. Det er ikke fordi at du er lav og skallet du ikke drar damer - det er fordi du er bitter, furten og har lav selvtillit, og det skinner i gjennom - og jeg skal love deg at det ikke tiltrekker noen. Noen gang.

Endret av Petra75
  • Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...