AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Anonymous poster hash: 223f7...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Hei, jeg posta denne for tidlig; problemstillingen kommer om et par minutter under her: Anonymous poster hash: 223f7...9e4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Revurdere hvilke prioriteringer du har i livet... Anonymous poster hash: eb0a9...abe
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Jeg kjøper og selger ofte vesker og klær på finn.no og bazar osv. Dette er kjempegøy og det er en rimelig måte å oppgradere garderoben på, og ting jeg er lei av kan jeg selge videre. Det VAR kjempegøy.. helt til nå. Jeg tenkte å selge en av mine vesker videre på finn, og kom i kontakt med ei som var interessert. Vi mailet litt frem og tilbake, før hun sendte meg link til en nettside hvor man kunne sammenligne disse mulberry-emblemene på fake og ekte. Serienummeret på veska mi stod der som opplistet på fake veske:( Altså har jeg kjøpt meg en fake veske av ei på nettet, men det er så lenge siden at jeg ikke vet om jeg gidder å konfrontere henne. Har jo ikke så mye rettigheter når det kommer til privatsalg, spesielt ikke siden det var noen måneder siden. Nå kan jeg ikke selge den, og ønsker ikke å bruke den, ser på den med avsky. Tenk at jeg har gått og frontet noe fra den ekle forfalskningsnæringa!! Hva ville dere gjort med den? Gitt den bort på nettet? Fretex? Søpla? Frustrert Anonymous poster hash: 223f7...9e4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Revurdere hvilke prioriteringer du har i livet... Anonymous poster hash: eb0a9...abe Takk det samme, du trenger ikke å svare her:) Anonymous poster hash: 223f7...9e4 3
VampireLadyXXL Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 Bruke den som du gjorde før. Barn dør og global oppvarming skjer. Ta deg sammen. 9
Gjest Evans Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Jeg ville ikke gitt den bort, eller gitt den til Fretex. Da er det noen andre som kommer til å bruke den, og kanskje vil de selge den videre i den tro (eller ikke tro) at den er ekte. Hvis du har kontaktinformasjonen til den du kjøpte veska av ville jeg kontaktet denne personen.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 Bruke den som du gjorde før. Barn dør og global oppvarming skjer. Ta deg sammen. Men dette er jo på klær, mote osv forumet? Er det ikke lov å lage tråd om dette, uten at det skal sammenlignes med andre ting? Anonymous poster hash: 223f7...9e4 18
Gjest tomasjj Skrevet 10. februar 2015 #9 Skrevet 10. februar 2015 Med avsky? Jeg forstår selvsagt at dette endrer ting, men den fungerer fortsatt til det mest sentrale, det praktiske formålet å ha ting med seg i. Og etter beskrivelsene så ser den rimelig bra ut, så da har den vel fortsatt verdi, selv om den ikke kan selges som en ekte veske fra denne produsenten. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #10 Skrevet 10. februar 2015 Med avsky? Jeg forstår selvsagt at dette endrer ting, men den fungerer fortsatt til det mest sentrale, det praktiske formålet å ha ting med seg i. Og etter beskrivelsene så ser den rimelig bra ut, så da har den vel fortsatt verdi, selv om den ikke kan selges som en ekte veske fra denne produsenten. Ja.. jeg har jo støttet en næring jeg ikke holder med. Anonymous poster hash: 223f7...9e4 1
Gjest tomasjj Skrevet 10. februar 2015 #11 Skrevet 10. februar 2015 Ja.. jeg har jo støttet en næring jeg ikke holder med. Anonymous poster hash: 223f7...9e4 Vel, jeg ville vel ikke begynt å veid for og imot når det gjelder de ulike næringene og deres moralske kompass her. Uansett, se om du får fatt i selger først.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #12 Skrevet 10. februar 2015 Vel, jeg ville vel ikke begynt å veid for og imot når det gjelder de ulike næringene og deres moralske kompass her. Uansett, se om du får fatt i selger først. Ja jeg skal bla meg bakover i finn-arkivet Anonymous poster hash: 223f7...9e4
Gjest Evans Skrevet 10. februar 2015 #13 Skrevet 10. februar 2015 Denne fake-veske industrien er ikke akkurat en snill industri. Det er visstnok en større industri en narkotika-industrien, og penger fra industrien har blitt brukt i alt fra terror til annen internasjonal organisert kriminalitet. Bare å google så får du opp mange treff på skumle saker. Ikke noe garanti for at absolutt alt er sant, det er jo store penger å tape for firmaene som lager ekte varer, men jeg hadde aldri tatt den risken. Det er ikke en industri det er verdt å støtte.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #14 Skrevet 10. februar 2015 Denne fake-veske industrien er ikke akkurat en snill industri. Det er visstnok en større industri en narkotika-industrien, og penger fra industrien har blitt brukt i alt fra terror til annen internasjonal organisert kriminalitet. Bare å google så får du opp mange treff på skumle saker. Ikke noe garanti for at absolutt alt er sant, det er jo store penger å tape for firmaene som lager ekte varer, men jeg hadde aldri tatt den risken. Det er ikke en industri det er verdt å støtte. Ja derfor jeg reagerer sånn, og er litt i villrede med hva jeg skal gjøre med den. Syntes den var såå fin før, da jeg trodde/"visste" at den var ekte, men nå som den er falsk er den i mine øyne bare søppel Anonymous poster hash: 223f7...9e4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #15 Skrevet 10. februar 2015 Jeg tror jeg ville ødelagt og kastet den. Anonymous poster hash: 0ac3f...cb1
Gjest Evans Skrevet 10. februar 2015 #16 Skrevet 10. februar 2015 Ja derfor jeg reagerer sånn, og er litt i villrede med hva jeg skal gjøre med den. Syntes den var såå fin før, da jeg trodde/"visste" at den var ekte, men nå som den er falsk er den i mine øyne bare søppel Anonymous poster hash: 223f7...9e4 Det lages jo slike super-fake vesker nå, som så og si er helt umulig å finne ut om er fake eller ekte, så det er ikke rart at man av og til gjør feil. Jeg trodde ikke det var så lett å bli lurt tidligere, og har vært heldig med hva jeg har kjøpt brukt. Nå har jeg nesten blitt litt nervevrak på den fronten, selv om jeg vil fortsette å kjøpe brukt. Jeg ville tatt kontakt med henne du kjøpte vesken fra, men hvis du kan finne tilbake til annonsen så se hva hun skriver der først. Skriver hun at den er autentisk/ekte, så kan du i hvert fall bruke det mot henne. Kanskje du kan kontakte finn.no og få veiledning også? Betalte du med paypal? De har vel også noen brukerstøtte du kan få hjelp av?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #17 Skrevet 10. februar 2015 Det lages jo slike super-fake vesker nå, som så og si er helt umulig å finne ut om er fake eller ekte, så det er ikke rart at man av og til gjør feil. Jeg trodde ikke det var så lett å bli lurt tidligere, og har vært heldig med hva jeg har kjøpt brukt. Nå har jeg nesten blitt litt nervevrak på den fronten, selv om jeg vil fortsette å kjøpe brukt. Jeg ville tatt kontakt med henne du kjøpte vesken fra, men hvis du kan finne tilbake til annonsen så se hva hun skriver der først. Skriver hun at den er autentisk/ekte, så kan du i hvert fall bruke det mot henne. Kanskje du kan kontakte finn.no og få veiledning også? Betalte du med paypal? De har vel også noen brukerstøtte du kan få hjelp av? Annonsen er slettet, men jeg klarte å finne tilbake til samtalen vi hadde. Herregud, jeg ser hvor naiv jeg var, jeg bare ååå kan jeg kjøpe den, send den til bla bla adresse, jeg betaler postoppkrav, jeg etterspurte hverken kvittering eller ektehetsbevis, men husker at jeg syntes bildene var veldig bra, og den var i en kjempefin farge. kan helt klart takke meg selv, og skal ikke sende mail og være stygg mot henne, men skal gjøre henne oppmerksom på at vesken var fake, og at jeg håper hun ikke lurer flere folk, for det var ikke noe gøy å oppdage at jeg har bidratt til kjøp og salg av falske merkevarer... Anonymous poster hash: 223f7...9e4
Gjest Evans Skrevet 10. februar 2015 #18 Skrevet 10. februar 2015 Annonsen er slettet, men jeg klarte å finne tilbake til samtalen vi hadde. Herregud, jeg ser hvor naiv jeg var, jeg bare ååå kan jeg kjøpe den, send den til bla bla adresse, jeg betaler postoppkrav, jeg etterspurte hverken kvittering eller ektehetsbevis, men husker at jeg syntes bildene var veldig bra, og den var i en kjempefin farge. kan helt klart takke meg selv, og skal ikke sende mail og være stygg mot henne, men skal gjøre henne oppmerksom på at vesken var fake, og at jeg håper hun ikke lurer flere folk, for det var ikke noe gøy å oppdage at jeg har bidratt til kjøp og salg av falske merkevarer... Anonymous poster hash: 223f7...9e4 Ikke noe vits å være frekk nei, det har du helt rett i. Men kontakt finn.no også, kanskje hun selger videre på finn.no og andre går i fella? Finn.no har vel ikke noe regler mot fake etter hva jeg har forstått, men det virker som de har regler mot lureri. Altså kan du selge fake vesker så lenge du sier de er fake, men ikke lure noen.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #19 Skrevet 10. februar 2015 Ikke noe vits å være frekk nei, det har du helt rett i. Men kontakt finn.no også, kanskje hun selger videre på finn.no og andre går i fella? Finn.no har vel ikke noe regler mot fake etter hva jeg har forstått, men det virker som de har regler mot lureri. Altså kan du selge fake vesker så lenge du sier de er fake, men ikke lure noen. takk for svar Anonymous poster hash: 223f7...9e4
Gjest Tigress Skrevet 10. februar 2015 #20 Skrevet 10. februar 2015 Fortel no seljaren om det, men ikkje ver kjip, det kan jo vere at ho også har kjøpt veska i god tru.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå