Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var tante rød her igjen! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, er så lei, trist og sint!

Har mistet 3 ganger (1ma + 2sa) de siste 2 år! Til sommeren har vi prøvd i 3 år.

Nå blir "alle" rundt meg gravid, å det tærer på følelsene, humøret og kroppen.

Vet ikke hva jeg vil med å skrive dette, noen i samme situasjon?

-mm

Anonymous poster hash: 32c29...351

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjedelig :( er dere utredet?

Anonymous poster hash: 2fc6e...b22

Skrevet

Det er nok veldig mange her i samme situasjon. Føler med dere.

Anonymous poster hash: 6c130...86d
Skrevet

Er utredet ja. Alt er bra, bare å prøve er beskjeden fra lege. Men denne prøvetiden er så frustrerende. Prøver å ikke tenke på det... Men det er jo helt umulig..

Nå er det 1 år siden jeg ble gravid sist. Hadde noen mnd "pause" i prøving etter sist abort. Å så er det 2 år nå siden jeg abortere første gang. Er så skrekkelig mange følelser og vanskelig å snakke med noen om det.

-mm

Skrevet

Har dere ikke rett på hjelp etter så lang tid?

Anonymous poster hash: 6352b...d3a

Skrevet

Har vært til utredning og beskjed om å prøve igjen ettersom alt er normalt. Men hvor lenge prøve før man oppsøker hjelp igjen?

-mm

Skrevet

Har vært til utredning og beskjed om å prøve igjen ettersom alt er normalt. Men hvor lenge prøve før man oppsøker hjelp igjen?

-mm

Ett år.

Skrevet

1 år igjen etter første utredning?

-mm

Skrevet

1 år igjen etter første utredning?

-mm

Nei, når dere har prøvd aktivt i ett år uten å bli gravide.

Skrevet

Du har mistet 3 ganger, da er det snakk om habituell abort. Da hadde ikke jeg godtatt å få beskjeden "bare prøve igjen, alt er bra" fra lege. Nå har du ikke blitt gravid på et år, da tar du kontakt igjen med lege.

Det finnes menn med genetisk nedsatt sædkvalitet som arter seg slik at det 1) er vanskeligere å gjøre kvinnen gravid, og 2) kvinnen har høy risiko for spontanabort fordi mange av sædcellene inneholder genetiske feil. Les litt om f.eks. balansert translokasjon. Kvinner kan også ha dette og da ha høyere risiko for spontanabort.

Det finnes også andre tilstander hos kvinnen som fører til hyppige spontanaborter, flere av disse kan man gjøre noe med. Men dere må finne det ut! Ikke gi dere.

Skrevet

Helt enig med Harlekin - om fastlegen din ikke har peiling ville jeg printet ut informasjon om habituell abort til ham, og bedt om en henvisning til gynekolog. Er du allerede i kontakt med en gynekolog og det er h*n som sier "bare å fortsette å prøve", ville jeg byttet!

Har mannen testet sædkvaliteten sin? Dette er ikke spesielt dyrt på private klinikker dersom dere ønsker å ungå henvisningskarusell og ventetid.

Skrevet

Enig med Harlekin!

Anonymous poster hash: 2fc6e...b22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...