Gå til innhold

Har det noe å si når på dagen man trener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trener rundt fem ganger i uken. Tidspunkt på døgnet varierer veldig. Kan trene kl 8 om morgenen, men av og til får jeg ikke tid før rundt kl 18 om kvelden.

Det kan kanskje høres litt rart ut, men dersom jeg f.eks. trener kl 8 mandag morgen, og neste treningsøkt blir onsdag kl 12, så får jeg "dårlig samvittighet" fordi det føles ut som det er veldig lenge siden sist jeg trente. Når jeg trener på morgenen, er det lett å nesten glemme den økta fordi den var før dagen egentlig startet, og slik føler jeg nesten at jeg må trene igjen innen kort tid.

Har det egentlig noe å si om hvilket tidspunkt på dagen man trener? Flere som har denne følelsen?

Hilsen jente 20 år.

Anonymous poster hash: 604f9...81a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når på dagen man trener har vel ingenting å si. Trening er trening :) På onsdag kan du si "Jeg trente på mandag" uavhengig om du trente kl 8 eller kl 18.

Skrevet

har ikke så mye å si, men leste forskning på at man har mest energi kl 15-18(ca) så kanskje man får bets utbytte da for man klarer å presse seg selv mer?

Anonymous poster hash: d7502...163
Skrevet

Det har ikke så mye å si fysisk når du trener på døgnet. Noen liker best å trene på morgenen, noen midt på dagen, noen på kvelden, og noen kan trene når som helst!

Men tankene dine om at du får dårlig samvittighet fordi det har gått litt over to døgn mellom forrige treningsøkt ville jeg snakket med noen om. Det høres ikke helt bra ut med dårlig samvittighet.

Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Det har absolutt noe å si når på dagen du trener. Når du har stått opp er ikke kroppen i modus for maksprestasjoner. De fleste er mest våkne og får best utbytte av å trene i tidsrommet kl. 16-19.

Skrevet

Har ikke noe å si i forhold til hva?

Du kjenner selv når du presterer best, om det er prestasjon du tenker på. Jeg duger ikke til noe tidlig om morgenen, men i helgene liker jeg godt å trene om formiddagen.

Det kan ha noe å si i forhold til søvn. Det anbefales som regel ikke å trene for tett opptil leggetid, siden både utskillelse av hormoner og økt kroppstemperatur kan gjøre det vanskelig å få sove etterpå.

Anonymous poster hash: 858ca...7d0
Skrevet

Det har absolutt noe å si når på dagen du trener. Når du har stått opp er ikke kroppen i modus for maksprestasjoner. De fleste er mest våkne og får best utbytte av å trene i tidsrommet kl. 16-19.

Jeg(for å ta et eksempel) er DEFINITIVT ikke mest våken mellom 16-19. Dette er individuelt. Derfor er det best at TS trener når hun selv føler seg på topp. Så om hun kan trene både på morgenen og på kvelden, da har det ikke noe å si når hun trener.

Anonymous poster hash: a717b...c5b

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Tror ikke det har noe å si når på dagen du trener, bare finn den tiden som passer best for deg, uansett om dette varierer veldig. Jeg tror ikke det er vanlig å ha dårlig samvittighet for at du trener litt senere på dagen - tenk heller at du trente på mandag, og nå skal du trene på onsdag også.

Jeg liker å trene egentlig når som helst på dagen, men pleier å trene tidlig på morgenen eller litt sent på kvelden, rett og slett fordi dette passer best i hverdagen min. En ting jeg merker er at når jeg trener sent på kvelden kan jeg ikke trene tidlig på morgen dagen etter, for kroppen min blir bare ikke klar for trening igjen så fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...