Gå til innhold

Vil flytte tilbake til hjembygda... burde jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vil flytte hjem. har bodd her hvor jeg bor i såpass lang tid at jeg føler på hele kroppen at jeg bare vil hjem.

nå har det seg sånn at jeg KAN få tilbake min gamle jobb, men det er ikke veldig mange timer (enda) men det kan bli mer etter hvert.

jeg kan få en liten jobb nå og da på pubben der og det vil da gi en liten ekstra slant.

penger jeg har nå er

30000 - feriepengene

10000 - depositumet i leiligheten

så vil jeg få med meg feriepengene jeg har opparbeidet meg i år sikkert? mange vil jo ikke la det henge til neste år. hittil har jeg opparbeidet meg ca 4-5000

så vil jeg få en halv lønning (de regner fra 15-15 hver mnd) å min siste dag vil jo være i slutten av en mnd. så da vil jeg få ca 7-8000

altså det jeg vil kunne leve for i starten er ca 50000 (kanskje mer), jeg har pekt meg ut min gamle leilighet som faktisk ble ledig igjen for litt siden og som koster 3500 pr mnd.

jeg kan jo leve en stund på det?

jeg skal til legen min på onsdag å snakke litt om ymse ting. jeg sliter en del og det er veldig vanskelig for meg å være langt borte fra venner og familie.

jeg orker bare ikke være her mer! jeg får lyst til å bare skrike hver gang jeg står på jobb og går igjennom smertehelvette hver eneste dag på grunn av ymse kropslige plager. er det noen som har gjort noe sånt før?

Anonymous poster hash: 81f89...2d9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som flytter tilbake til hjemkommunene sine etter å ha bodd en del av livet andre steder. Det høres ut som det er det rette for deg.

Det er kanskje billigere å bo der, enn der du bor nå? Men viktig å ha en jobb der. Spesielt med tanke på det økonomiske. Men det er også viktig for det sosiale. Du kommer sikkert til å innse at mye har forandret seg i bygda siden da du bodde der. Da er det viktig å føle at man har en fot innenfor, møter folk via jobben, og ikke blir en slags outsider i egen hjembygd.

Anonymous poster hash: 9135a...11c
Skrevet

jeg har vært hjemme flere ganger i løpet av tiden min her. jeg bor i kollektiv og trives virkelig ikke. jeg har fortsatt alle mine gamle venner og til og med fått noen nye de gangene jeg har vært på besøk.

det er maaaange ganger billigere å bo der, i tilleg til at jeg da vil kunne få min egen leilighet!

jeg må jo så klart kjøpe en del til leiligheten da jeg kvittet meg med det når jeg flyttet. men det var derfor jeg tenkte litt på feriepengene. jeg kjøper så mye brukt jeg klarer, så det trenger absolutt ikke bli dyrt.

jeg ser viktigheten av å ha en jobb, å derfor skal jeg snakke med min gamle sjef for å høre med henne om mulighetene for å få mer jobb der. jeg kommer ikke til å si opp jobben min her før jeg veit noe sikkert. men kunne helst tenkt meg å få alt på stell før utgangen av februar, slik at jeg kun må jobbe ut mars.

Skrevet

Å jeg sitter her helt skjelven av å vite at jeg kan flytte hjem (på en god måte)! Jeg kan liksom ikke få ordner det fort nok!

Skal heldigvis snakke med legen i morgen å da får jeg kanskje snakket om akkurat dette så får jeg se hva han sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...