AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Jeg kommer hjem til huset som VAR strøkent da jeg dro i dagtidlig! klær ligger strødd overalt, kjøkkenbenken er full av brødsmuler og osterester, vasken på badet er full i tannkrem, katten er ikke sluppet ut så tiss flere steder, Tven står på, stuebordet full i smuler... klærne som lå i vaskemaskina ligger strødd utover GULVET!(altså ikke rene lenger). pluss en knust blomsterpotte i trappen.. Nå snakker vi om barn på 10 og 14... Som har endevendt huset på 20 minutter før de dro på skolen og som ikke har ryddet opp etter seg. Dette skjer hver dag. Ikke like mye kanskje, men hver dag roter de sånn når de bor hos oss.. Er det normalt at det skal være sånn? Er det slik barn er?? Anonymous poster hash: c3e92...d7a
nyher Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Uoppdragne barn er sånn. Når de er så store, så bør de skjønne bedre, men uten oppdragelse, så kan man ikke forlange all verden. 12
Kassiopeia Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Nei, det har jeg aldri opplevd at noen barn har rasert hjemmet på den måten. Hvordan oppdragelse får de? 1
Romilo Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Jeg er 18 og fortsatt sånn, hahaha! Pappa maser om disse smulene hele tiden (enda jeg har sluttet å spise i stua og sofaen). Det er ikke det at jeg er uoppdragen, bare lat og surrete. Den knuste blomsterpotta kan vel være fordi de har kranglet, kanskje? 1
absinthia Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Det der er tilnærmet normalt. Klær over alt og smuler er en klassiker og jeg tror det blir mr enn dobbelt så ille om de er to. Å ikke slippe ut katten, knuse noe uten å rydde opp,er ikke vanlig i min verden. Må skal det sies at husets niåring, nesten aldri lager noen form for rot, når han er alene, mens hans større søsken gjorde det fordi de lagde seg mat og søstra prøvde gjerne 10 antrekk før hun bestemte seg. Det dere må gjøre er å lage dere en liste over hvordan ting skal være. 3
Saraby Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 Jeg er 18 og fortsatt sånn, hahaha! Pappa maser om disse smulene hele tiden (enda jeg har sluttet å spise i stua og sofaen). Det er ikke det at jeg er uoppdragen, bare lat og surrete. Den knuste blomsterpotta kan vel være fordi de har kranglet, kanskje? Problemet her er vel ikke at blomsterpotta er knust, problemet er at ungene ikke rydder opp det de har vært uhelidge og knust. Det skal to på 10 og 14 år klare å gjøre. 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Jeg er 18 og fortsatt sånn, hahaha! Pappa maser om disse smulene hele tiden (enda jeg har sluttet å spise i stua og sofaen). Det er ikke det at jeg er uoppdragen, bare lat og surrete. Den knuste blomsterpotta kan vel være fordi de har kranglet, kanskje? Sorry, men det er flaut. Ta tak i deg selv og prøv å forbedre deg, så vil du se at det bidrar til et mye mer positivt miljø Til TS, barna er fortsatt i en alder der du kan irettesette de. Lær de viktigheten av et ryddig hjem, ikke finn deg i slikt. Anonymous poster hash: 714aa...cf8 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 Ikke normalt. Spar rotet til dem så de får feie opp blomsterpotta og plukke opp klærne når de kommer hjem. Jeg skjønner ikke hvorfor klærne som lå i vaskemaskinen lå strødd utover gulvet? Greit nok at man prøver mange klær før man bestemmer seg, men man tar da ikke klær fra vaskemaskinen og prøver dem, klærne er jo fuktige? Sliter litt med å forstå hvilket motiv ungene kan ha hatt for å gjøre akkurat det der. Anonymous poster hash: 0f2ed...98e
Romilo Skrevet 10. februar 2015 #9 Skrevet 10. februar 2015 Problemet her er vel ikke at blomsterpotta er knust, problemet er at ungene ikke rydder opp det de har vært uhelidge og knust. Det skal to på 10 og 14 år klare å gjøre. Skal vel igrunn jeg klare å gjøre også. Men, det er ikke noe galt med barna selv om de roter. Barn roter, voksne roter. Mennesker roter. Dere snakker så nedlatende om alt! Det er sånn å ha barn, det er sånn å vokse opp. De er vel vant til at mor og far tar tak, og da er det "null stress" å rote, fordi mor og far rydder uansett. Det er normalt Du må bare være strengere med barna dine, si at de må hjelpe til å rydde når de har rotet. 5
Romilo Skrevet 10. februar 2015 #10 Skrevet 10. februar 2015 Sorry, men det er flaut. Ta tak i deg selv og prøv å forbedre deg, så vil du se at det bidrar til et mye mer positivt miljø Til TS, barna er fortsatt i en alder der du kan irettesette de. Lær de viktigheten av et ryddig hjem, ikke finn deg i slikt. Anonymous poster hash: 714aa...cf8 Jeg syns ikke det er flaut, jeg. Eneste stedet jeg roter på nå er rommet mitt, og det har jeg lov til
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #11 Skrevet 10. februar 2015 Jeg er 18 og fortsatt sånn, hahaha! Pappa maser om disse smulene hele tiden (enda jeg har sluttet å spise i stua og sofaen). Det er ikke det at jeg er uoppdragen, bare lat og surrete. Den knuste blomsterpotta kan vel være fordi de har kranglet, kanskje? Nei, det handler ikke om at du er lat, men oppdragen. Når faren din maser og du ikke gidder å gjøre det du får beskjed om uten at det får konsekvenser er man sløv i oppdragelsen. Barn må lære om respekt, disiplin og å følge regler i hjemmet fra de er barn, og man må være konsekvent hele veien så barna ikke vokser opp til å lære at det at de kan bestemme. Anonymous poster hash: e0f1c...bc2 3
Romilo Skrevet 10. februar 2015 #12 Skrevet 10. februar 2015 Nei, det handler ikke om at du er lat, men oppdragen. Når faren din maser og du ikke gidder å gjøre det du får beskjed om uten at det får konsekvenser er man sløv i oppdragelsen. Barn må lære om respekt, disiplin og å følge regler i hjemmet fra de er barn, og man må være konsekvent hele veien så barna ikke vokser opp til å lære at det at de kan bestemme.Anonymous poster hash: e0f1c...bc2 Hva vet du om min oppdragelse, min far og meg? Pappa har støv på hjernen og ser smuler - selv når jeg ikke har sittet i sofaen. Jeg får skylden. Det er gjerne hunden som har vært der, eller min yngre bror. Jeg har null problemer med å rydde etter meg når jeg har vært på kjøkkenet, for eksempel. Barn er sånn at de kaster fra seg ting her og der, og det har med latskap å gjøre, ikke oppdragelse. Borte kan de være verdens snilleste, plukke opp og rydde etter seg helt frivillig, men hvis mor og far går etter dem hjemme og rydder er det jo ikke rart de kaster fra seg ting her og der. Det er ikke noe galt med barna for det 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #13 Skrevet 10. februar 2015 Klærne i vaskemaskinen: de har sikkert letet etter ett plagg de ikke har funnet.. I frykt for å få kjeft, som alle de andre her så nemnte jeg ikke at jeg er nyinnflyttet i dette hjemmet og at barna ikke er mine.. Men greit å se hva som er normalt og ikke.. Selv om jeg føler at det er feil at jeg irettesetter dem etter bare noen få uker sammen.. Men hva skal man tåle av rydding/rot før man sier fra? Anonymous poster hash: c3e92...d7a
VampireLadyXXL Skrevet 10. februar 2015 #14 Skrevet 10. februar 2015 Nei, det handler ikke om at du er lat, men oppdragen. Når faren din maser og du ikke gidder å gjøre det du får beskjed om uten at det får konsekvenser er man sløv i oppdragelsen. Barn må lære om respekt, disiplin og å følge regler i hjemmet fra de er barn, og man må være konsekvent hele veien så barna ikke vokser opp til å lære at det at de kan bestemme.Anonymous poster hash: e0f1c...bc2 Ja, virker som du er gira på kosentrasjonsleir for barn! 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #15 Skrevet 10. februar 2015 Hva vet du om min oppdragelse, min far og meg? Pappa har støv på hjernen og ser smuler - selv når jeg ikke har sittet i sofaen. Jeg får skylden. Det er gjerne hunden som har vært der, eller min yngre bror. Jeg har null problemer med å rydde etter meg når jeg har vært på kjøkkenet, for eksempel. Barn er sånn at de kaster fra seg ting her og der, og det har med latskap å gjøre, ikke oppdragelse. Borte kan de være verdens snilleste, plukke opp og rydde etter seg helt frivillig, men hvis mor og far går etter dem hjemme og rydder er det jo ikke rart de kaster fra seg ting her og der. Det er ikke noe galt med barna for det Når du en dag blir mer voksen og moden vil du nok innse hva jeg snakker om Anonymous poster hash: e0f1c...bc2 2
Romilo Skrevet 10. februar 2015 #16 Skrevet 10. februar 2015 Når du en dag blir mer voksen og moden vil du nok innse hva jeg snakker om Anonymous poster hash: e0f1c...bc2 Modent sagt 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #17 Skrevet 10. februar 2015 Grrr...smuler er min nemesisAnonymous poster hash: d123e...407
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #18 Skrevet 10. februar 2015 Modent sagt Ja, er det ikke det? (Ikke jeg som skrev det, men det virker som du faktisk ikke mener det.)Anonymous poster hash: 9f4f8...797
Romilo Skrevet 10. februar 2015 #19 Skrevet 10. februar 2015 (endret) Ja, er det ikke det? (Ikke jeg som skrev det, men det virker som du faktisk ikke mener det.)Anonymous poster hash: 9f4f8...797 Nei, det er ikke det. Ja, jeg var ironisk. Det er veldig lite "modent sagt" å si til noen yngre enn seg at "dette skjønner du når du blir mer moden." Denne personen vet ingenting om meg, annet enn det lille jeg har skrevet her, og det er faktisk veldig lite å gå ut ifra. Som min voksne og modne mor sa; Barn kommer til å rote. En på ti år har nettopp fått av seg bleia, og en på fjorten har nettopp blitt tenåring. Det er normalt! Fortell meg at ungene deres ikke rotet da de var på den alderen, hvis dere har noen. I en tenårings hode skjer det mye på en gang, hormoner i hytt og pine, de glemmer, de er late (les gjerne om studier på nett hvis dere ikke tror meg), men det er ikke noe feil med oppdragelsen deres for det. Hvorfor dere på KG har en trang til å fortelle alle at de gjør noe galt med enten det ene eller andre er for meg et under. Hvorfor det er nødvendig å "heve seg over" de yngre- fortsatt et under. Til og med jeg - på 18 år, skjønner at det ikke er noe feil med ungene og oppdragelsen, de er late, har mye å tenke på og alt går i surr. UNGDOMMER ER SÅNN. BARN ER SÅNN. Selv om deres barn (det høres jo faktisk ut som noen av dere har sendt dem til en konsentrasjonsleir, som noen over sa) ikke er sånn, betyr det ikke at andre barn ikke kan være sånn. Snakk med dem, da vel! Det viktigste er kommunikasjon. Og TS, du kan ikke komme hit og tro at du skal få noe fornuftig svar, de fleste som sitter her vil få deg til å føle deg som den verste moren i verden fordi de har denne syke trangen til å få alle til å føle seg dårlig. Endret 10. februar 2015 av Romilo 6
Gjest Lykkeliky Skrevet 10. februar 2015 #20 Skrevet 10. februar 2015 Nei, det er ikke det. Ja, jeg var ironisk. Det er veldig lite "modent sagt" å si til noen yngre enn seg at "dette skjønner du når du blir mer moden." Denne personen vet ingenting om meg, annet enn det lille jeg har skrevet her, og det er faktisk veldig lite å gå ut ifra. Som min voksne og modne mor sa; Barn kommer til å rote. En på ti år har nettopp fått av seg bleia, og en på fjorten har nettopp blitt tenåring. Det er normalt! Fortell meg at ungene deres ikke rotet da de var på den alderen, hvis dere har noen. I en tenårings hode skjer det mye på en gang, hormoner i hytt og pine, de glemmer, de er late (les gjerne om studier på nett hvis dere ikke tror meg), men det er ikke noe feil med oppdragelsen deres for det. Hvorfor dere på KG har en trang til å fortelle alle at de gjør noe galt med enten det ene eller andre er for meg et under. Hvorfor det er nødvendig å "heve seg over" de yngre- fortsatt et under. Til og med jeg - på 18 år, skjønner at det ikke er noe feil med ungene og oppdragelsen, de er late, har mye å tenke på og alt går i surr. UNGDOMMER ER SÅNN. BARN ER SÅNN. Selv om deres barn (det høres jo faktisk ut som noen av dere har sendt dem til en konsentrasjonsleir, som noen over sa) ikke er sånn, betyr det ikke at andre barn kan være sånn. Snakk med dem, da vel! Det viktigste er kommunikasjon. Og TS, du kan ikke komme hit og tro at du skal få noe fornuftig svar, de fleste som sitter her vil få deg til å føle deg som den verste moren i verden fordi de har denne syke trangen til å få alle til å føle seg dårlig. Har aldri lest så mye bullshit i et innlegg på LENGE! Moren din trøster seg sikkert med det der fordi hun har failet stort i oppdragelsen av deg. Tror du virkelig man må drive konsentrasjonsleir for å få oppdragne barn? På enkelte, tydeligvis, men ikke på de fleste andre. 😜 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå