Nimue Skrevet 10. august 2004 #1 Skrevet 10. august 2004 Min kommende svigerfamilie arrangerte datteren sitt bryllup i fjor, hvor de sponset det meste, bortsett fra klær, ringer og bryllupsreise... Vil tippe at det kom på ca 50-60.000. De hjalp til, og styra og ordna frem til denne dagen, slik at dagen skulle bli perfekt... Nå er det våres tur! Og jeg hadde håpet og trodd at de skulle engasjere seg like mye i sin sønns bryllup - og ikke gjøre forskjell, men der tok jeg feil!! Fikk nylig høre at de ville bidra økonomisk med 10-40.000, og noe annet av praktisk art ville ikke de bidra med! Jeg er SELVFØLGELIG takknemlig for de pengene vi får, men det var allikevel skuffende! Mest på min kjæres vegne. Nei, jeg hadde ikke forventet dette i det hele tatt!!! Og ekstra kjipt ble det kanskje fordi vi skal ha et "gjør-det-selv"-bryllup, og trenger litt hjelp... Blæh!
Gjest Poirot Skrevet 10. august 2004 #2 Skrevet 10. august 2004 Kanskej de er av den formening at man skal sponse sin datter, slik det var før i tiden? Synes slikt blir litt urettferdig, emn ikke så mye man kan gjøre med, særlig ikke når det er svigers.
Fakse Skrevet 10. august 2004 #3 Skrevet 10. august 2004 Kan det være at din manns søster trengte hjelp mer enn dere gjør? Min søster har en liten baby, og mine foreldre stiller masse opp for henne både økonomisk og som hjelp/barnevakt. De har ikke like mye overskudd til oss (vi får også mye hjelp, bare ikke like mye). Jeg synes det er helt greit. Min søster trenger det, vi trenger det ikke så mye, og mine foreldre har begrensede ressurser. Jeg synes det er ok at de bruker ressursene sine der det er mest behov for dem.
maki Skrevet 10. august 2004 #4 Skrevet 10. august 2004 uff det var ikke no koselig. søsken bør få det samme.
Nimue Skrevet 10. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2004 Kan det være at din manns søster trengte hjelp mer enn dere gjør? Neida, det ligger ikke noe slikt til grunn. Både min kjære og hans søster m/mann tjener godt, og det er ingen barn heller å ta hensyn til. Hva som er grunnen er ikke godt å si! De har t.o.m tidligere sagt at de ikke vil gjøre forskjell på barna sine... Så det er noe de har funnet på nå i det siste. Det er heller ikke pengene jeg tenker mest på, det er alt det praktiske! Men, det ser ut til at de går med på å bake en kake....!!
Bokalven Skrevet 10. august 2004 #6 Skrevet 10. august 2004 Kanskje de rett og slett ikke har råd til mer? 10-40k er MYE penger, og hvis hans søster nettopp fikk en del økonomisk hjelp så nylig som i fjor, er det ikke sikkert de har råd til mer nå. Hva med dine foreldre? Kommer de til å støtte dere økonomisk?
Nimue Skrevet 10. august 2004 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2004 For n'te gang; det er ikke pengene som bekymrer meg mest!!! Det er det praktiske med kakebaking, skauing, rigging, blomster osv osv som jeg tenker på! Og prisnippet, de har sagt tidligere at de ikke vil gjøre noe forskjell på barna sine!! (Penger er heller ikke et problem for noen i min kommende svigerfamilie). Mine foreldre er skilt, men begge parter kommer til å bidra noe økonomisk, og bidra supermye aktivt - så jeg er ikke bekymra for at vi ikke skal få det til, men skuffa på min kjæres vegne. Og veldig overrakset, fordi det aldri har vært noe sånt før..
Bokalven Skrevet 10. august 2004 #8 Skrevet 10. august 2004 Okei, det var det første innlegget jeg svarte på, og der fikk jeg inntrykk av at det var at dere fikk mindre penger du var skuffet over. Det var slik det kom frem i hvert fall.
Nimue Skrevet 10. august 2004 Forfatter #9 Skrevet 10. august 2004 Okei' date=' det var det første innlegget jeg svarte på, og der fikk jeg inntrykk av at det var at dere fikk mindre penger du var skuffet over. Det var slik det kom frem i hvert fall.[/quote'] Ok, skjønner... :oops: Har endret litt på det nå så det blir tydeligere...
Snorkie Skrevet 10. august 2004 #10 Skrevet 10. august 2004 Det er jo ganske lenge til dere skal gifte dere (9 mnd), og det er jo mer naturlig at fordeling av oppgaver skjer når det begynner å nærme seg (f.eks den siste måneden). Kanskje du tar sorgene på forskudd? Det blir jo noe annet hvis dine kommende svigerforeldre allerede nå har sagt at de ikke har tenkt å hjelpe til i det hele tatt før dagen kommer. Foreldrene til min kommende mann har også forskjellsbehandlet søsteren og hans i alle de år. Vanligvis er det greit, men det begynner å bli litt sårt når våre barn ønsker å være på besøk hos sine besteforeldre, men at de aldri får fordi søsterens barn er der (et av barna er der hele tiden, og sånn har det vært siden de ble født for 13 år siden) Ingen av våre forleldre engasjerte seg i bryllup og planlegging (og vi har ikke forventet eller fått økonomisk støtte heller). Nå som det er 11 dager igjen har de tilbudt seg masse små oppgaver (pynte bilen, ordne lokalet, åpne gaver, bake kaker, etc). Du får bare krysse fingrene for at de stiller opp når det begynner å bli behov for hjelp på slutten. Lykke til
Bokalven Skrevet 10. august 2004 #11 Skrevet 10. august 2004 Foreldrene til min kommende mann har også forskjellsbehandlet søsteren og hans i alle de år. Vanligvis er det greit' date=' men det begynner å bli litt sårt når våre barn ønsker å være på besøk hos sine besteforeldre, men at de aldri får fordi søsterens barn er der (et av barna er der hele tiden, og sånn har det vært siden de ble født for 13 år siden) [/quote'] Kan ikke deres og hans barn være der samtidig, da? De er jo søskenbarn... Til og med min bestefar på 90 kan ha huset fullt av oldebarn til tider.
Snorkie Skrevet 10. august 2004 #12 Skrevet 10. august 2004 Nei, av en eller annen grunn kan de bare ha én der av gangen Minstemor på to har enda ikke overnattet der...
Snorkie Skrevet 10. august 2004 #13 Skrevet 10. august 2004 Til og med min bestefar på 90 kan ha huset fullt av oldebarn til tider. Forresten sprek og flink bestefar du har Lunacia!
Måne Skrevet 10. august 2004 #14 Skrevet 10. august 2004 Oj, da hørtes ut som en sårende forskjellsbehandling ift din samboer. :-x
Gjest MrsL Skrevet 10. august 2004 #15 Skrevet 10. august 2004 Skal keg slenge ut en brannfakkel eller ikke??? ..okei, jeg gjør det, men husk det er ikke ment for å såre noen........... ...kan det være at de "liker" hans søster og mann bedre enn de "liker" deg og din mann?
Gjest Esther Skrevet 10. august 2004 #16 Skrevet 10. august 2004 Horribelt at foreldre kan gjøre noe slikt ! Det er faktisk noe av det verste foreldre kan gjøre mot sine barn. Har ikke forloveden din sagt ifra til dem ? Hadde mine foreldre gjort noe slikt så kunne de holdt seg hjemme på bryllupsdagen min ...
Bokalven Skrevet 11. august 2004 #17 Skrevet 11. august 2004 Nei, av en eller annen grunn kan de bare ha én der av gangen Minstemor på to har enda ikke overnattet der... :o Det er jo helt tragisk! Da forventer de kanskje ikke å få noe godt forhold til barnebarna etterhvert heller, da? Forresten sprek og flink bestefar du har Lunacia! Ja, han er tøff. Han følger til og med med på nyheter og engasjerer seg. Bor alene og greier. Er stolt av ham!
maki Skrevet 11. august 2004 #18 Skrevet 11. august 2004 Horribelt at foreldre kan gjøre noe slikt ! Det er faktisk noe av det verste foreldre kan gjøre mot sine barn. Har ikke forloveden din sagt ifra til dem ? Hadde mine foreldre gjort noe slikt så kunne de holdt seg hjemme på bryllupsdagen min ... Jeg hadde nok aldri greid å holde foreldrene mine vekke fra mitt bryllup, da ville jeg følt at noen mangla. Og tenk så blir man venner igjen og da vil det nok føles ganske vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå