AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Dagbladet i dag; Overskrift; "Jeg har lyst til å kvele Atle noen ganger. Det er et under at mannen fremdeles er i live" Selvsagt humoristisk ment, men kan du se for deg om overskriften var motsatt? At det stod Anne isteden for Atle? Nei? Fordi det aldri hadde forekommet. Litt rart hvordan det er helt greit og også humoristisk og morsomt at kvinner spøker om å mishandle og drepe menn, i mens det hadde vært helt uaktuelt om man spøket om det den andre veien. Vi er jo så opptatt av at kvinner har det så vanskelig og menn så lett..men jeg synes kvinner og medier er nokså BRUTALE når de selv er i en slik offerposisjon som de alltid fremstiller seg selv i. Dersom man er et offer, så burde man jo trå litt varsomt? Ikke spøke med kvelning og drap? Dette gjentar seg i medier og fra kvinner hele tiden. I reklamer, filmer, tv-serier osv. Det fleipes og mobbes med mennenes kjønnsorganer, hvor pinglete de er, de kan med letthet bli fiket til osv - det er bare gøy og morro. Men hvorfor denne dobbelmoralen fra kvinner? Anonymous poster hash: 374c7...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Dagbladet i dag; Overskrift; "Jeg har lyst til å kvele Atle noen ganger. Det er et under at mannen fremdeles er i live" Selvsagt humoristisk ment, men kan du se for deg om overskriften var motsatt? At det stod Anne isteden for Atle? Nei? Fordi det aldri hadde forekommet. Litt rart hvordan det er helt greit og også humoristisk og morsomt at kvinner spøker om å mishandle og drepe menn, i mens det hadde vært helt uaktuelt om man spøket om det den andre veien. Vi er jo så opptatt av at kvinner har det så vanskelig og menn så lett..men jeg synes kvinner og medier er nokså BRUTALE når de selv er i en slik offerposisjon som de alltid fremstiller seg selv i. Dersom man er et offer, så burde man jo trå litt varsomt? Ikke spøke med kvelning og drap? Dette gjentar seg i medier og fra kvinner hele tiden. I reklamer, filmer, tv-serier osv. Det fleipes og mobbes med mennenes kjønnsorganer, hvor pinglete de er, de kan med letthet bli fiket til osv - det er bare gøy og morro. Men hvorfor denne dobbelmoralen fra kvinner? Anonymous poster hash: 374c7...1c8 Hvordan er dette dobbelmoral? Det er bare en moral her og det er at vold mot menn bagatelliseres og kan fleipes med, i motsetning til vold mot kvinner. Anonymous poster hash: 9dc56...280 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Jeg kan ikke si jeg har lagt merke til disse tingene du nevner, ts. Kan du komme med noen konkrete eksempler? Den overskriften du reagerer på, hva står det i artikkelen? Anonymous poster hash: 3a33b...939
Gjest FuturePrimitive Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Jeg kan ikke si jeg har lagt merke til disse tingene du nevner, ts. Kan du komme med noen konkrete eksempler? Den overskriften du reagerer på, hva står det i artikkelen? Anonymous poster hash: 3a33b...939 lete litt da vet du http://www.dagbladet.no/2015/02/09/kultur/pluss/musikal/karianne_jeger/atle_halstensen/37620621/?utm_source=front&utm_medium=box%20article&utm_content=-%20Jeg%20har%20lyst%20til%20%E5%20kvele%20Atle%20noen%20ganger.%20Det%20er%20et%20under%20at%20mannen%20fremdeles%20er%20i%20live&utm_campaign=Dagbladet%20Pluss
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 lete litt da vet du http://www.dagbladet.no/2015/02/09/kultur/pluss/musikal/karianne_jeger/atle_halstensen/37620621/?utm_source=front&utm_medium=box%20article&utm_content=-%20Jeg%20har%20lyst%20til%20%E5%20kvele%20Atle%20noen%20ganger.%20Det%20er%20et%20under%20at%20mannen%20fremdeles%20er%20i%20live&utm_campaign=Dagbladet%20Pluss Jeg gjorde det da, vet du. Men jeg gidder ikke betale for å lese det. Anonymous poster hash: 3a33b...939
Gjest FuturePrimitive Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 fant også denne samtidig... http://www.dagbladet.no/2015/02/10/kultur/fifty_shades_of_grey/bok/film/fifty_shades/37614405/ hun "hetses" selvfølgelig.. men skøyeri med å drepe mannen sin er helt ok. kan jo hende netthetserne bare tuller også? hvor mange kvinner har egentlig blitt drept av netthetsere? null?
Gjest FuturePrimitive Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Jeg gjorde det da, vet du. Men jeg gidder ikke betale for å lese det. Anonymous poster hash: 3a33b...939 ikke jeg heller. poenget er hetsen i overskriften antar jeg. at hun ikke ønsker drepe mannen sin på rktig tror jeg alle forstår, inkl ts.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå