Gå til innhold

Ned 5 kg på 3 uker fra i dag. Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har klart å gå ned 5 kg på 3 uker og hva måtte til?

Grunnen til at jeg spør er for at jeg veldig gjerne skulle passet inn i en kjole om 3 uker, men jeg vil også gjerne beholde denne vektnedgangen om jeg skulle klare det.

Er dette et helt urealistisk mål å oppnå?

Jeg har en stillesittende jobb og er ikke så veldig flink når det gjelder matinntaket.

Spiser både brød, knekkebrød, poteter og putter gjerne både smør og litt majones på brødskiven.

Har fått meg skrittteller og ser at jeg vanligvis ligger på ca 5000 skritt om dagen.

Om jeg klarer å spise mer rent som salat, egg, kylling og mer frukt og grønnsaker samt kutte ned på karbohydrater, majones m.m. i tillegg til at jeg går mellom 7-10 000 skritt per dag.

Kan jeg klare det da?

Anonymous poster hash: e3cbc...dd5
Skrevet

Jeg la på meg over 10 kg da jeg bodde i utlandet, men slanket det av meg på relativt kort tid. Endret spisevaner drastisk og trente hver dag. Det var selvfølgelig verdt det, men innser i ettertid at det kanskje ikke var helt sunt. Ved å endre matinntak og spisevaner kan man absolutt gå ned i vekt, men det kommer jo litt ann på utgangsvekten din. Det er jo enklere å ta av 5 kg om du veier 100 kg enn 50 kg.

Skrevet

Har selv gått ned 3 kg på 2 uker. Noe vannvekt ja, men hadde jeg kjørt mer ekstremt så tror jeg at jeg hadde klart 5 kg.

Anonymous poster hash: 85e92...76c

Skrevet

Har selv gått ned 3 kg på 2 uker. Noe vannvekt ja, men hadde jeg kjørt mer ekstremt så tror jeg at jeg hadde klart 5 kg.Anonymous poster hash: 85e92...76c

På 3 uker altså, ikke 2...

Anonymous poster hash: 85e92...76c

Gjest Runforit
Skrevet

Hva er høyde, alder og vekt? Om du har litt å gå på så skal det kunne gå greit, men om du er veldig slank så vil det ta mer tid å tære ned 5 kg fett.

Du kan klare 5 kg med ekstremt strikt kosthold, men det vil hovedsaklig være vannvekt som kommer på igjen med en gang du spiser normalt igjen.

• Liker 1
Skrevet

Tja, det skal jo være mulig, men spørs om du ikke må kutte kostholdet mye mer enn du kommer til å være komfortabel med. Du snakker om å øke antall skritt, og dette kan fungere bra for en langsiktig vektreduksjon, men ikke noe du kommer til å rase ned i vekt av på kort sikt. Hvis du først skal trene bør du trene hardt, men pass på at du ikke øker matinntaket etter trening (da kroppen kommer til å få deg til å føle at du trenger mer mat!).

Skrevet

Trening har ingen større effekt på vekta, i hvert fall ikke på 3 uker. 5 kg på tre uker - da tenker jeg vi snakker PSMF, altså rene magre proteiner og salatgrønnsaker. Svært lite fett og unngå karbohydratrike grønnsaker som poteter og erter f.eks. Streng slankekur med andre ord.

Kiloene vil jo komme lett på igjen, det er ingen magiske fremgangsmåter som gir superraskt vekttap uten påfølgende oppgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...