Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg hadde parkert bilen min i nærheten av togstasjonen da jeg tok toget i dag. Når jeg kommer tilbake nå i kveld finner jeg at deler av sidespeilet ødelagt pluss at det ser ut til å være noen nye riper i bilen min . Nå er det mørkt ute så må ta en titt i dagslys imårra før jeg kan være sikker på skadeomfanget men ble ganske så irritert .

så er spørsmålet... Hvordan går jeg frem nå .. ? Jeg har kaskoforsikring på bilen. Men dette er jo ikke min feil men vil det fortsatt være sånn at jeg mister bonus poeng og må betale egenandel hvis jeg melder inn til forsikring.? I såfall har fortstt at skaden må være på over 20.000 for at det skal lønne seg :( og hvordan går jeg frem når det gjelder å få taksert skaden? Er det bare å kjøre til nærmeste verksted å si hey jeg vil ha taksert denne skaden ? Må jeg fylle ut skademelding hvis jeg melder inn på forsikringen ? Litt vanskelig iom at jeg ikke veit hva som har skjedd da noen har laget skader på bilen min mens jeg ikke var tilstede....

Og ja vet at jeg kunne ringt forsikringselskapet men de er stengt og har dårlig erfaring med kundeservicen dems fra tidlige.

Endret av heikro
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du bruker kasko blir det egenandel og bonustap.

Du kan få en takst, og bestemme deg for om du vil ta det på kaskoen eller av egen lomme.

Hvor gammel er bilen?

Skrevet

Hvis du bruker forsikringen til dette så blir det kaskotap. Hadde sjåføren som ripet deg opp hatt normal folkeskikk så hadde han/hun lagt igjen sitt telefonnummer, men ettersom det ikke har skjedd så må du evt. ta det på din kappe.

Anonymous poster hash: ce4bf...a1f

Skrevet

I disse tilfellene er det mange som betaler de sure pengene for å få det fikset uten å bruke forsikringen. Men det kommer an på tap ifm bruk av forsikring osv.

Tap blir det uansett for din del.

Folk er så frekke at fy f***!

Anonymous poster hash: 65318...fc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...