AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Lurer bare på om det er mulig at en person kan gå ned ca 10 kg uten at det synes på kroppen i det heletatt ? Har en diskusjon med ei venninne som mener at det ikke nødvendigvis behøver å synes på en person som er 25 kg overvektig. Hva mener dere? Anonymous poster hash: 63023...ada
Pringle Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 I og med at det er den samme kroppen, er det vel ikke totalt usannsynlig. Om det er en høy mann som starter på 35 kilo over grensa normal/overvektig BMI, og han ikke forandrer veldig klesstil, og man treffer ham ca hver dag til han veier 25 kilo over normalvekt.... ikke sikkert at det er så tydelig. (Men jeg synes ikke det er så veldig viktig... viktigere å ta tak i vekta hvis det er et helseproblem.)
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har gått ned ti kilo, og det er ingen som ser det. Kjæresten klarer ikke tro på at det var 10 kg mer av meg da vi møttes, men det er det altså. Ikke jeg heller, men merker jo stor forskjell på klærne! Det er jo samme kroppsfasong og størrelsesforhold, bare mindre av den. Jeg var bare 1 kg overvektig da jeg begynte å gå ned Da var jeg utrent, så hadde neppe særlig til muskler. MEN det skal nevnes at vektnedgangen gikk over lang tid, og grunnet medisinering (stoffskifte), ikke trening. Går du ned med trening vil jeg tro kroppen endrer seg mer - man blir jo mer "fit".Anonymous poster hash: e6e7a...5a8
Trygve81 Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 (endret) ... Har en diskusjon med ei venninne som mener at det ikke nødvendigvis behøver å synes på en person som er 25 kg overvektig. Hva mener dere? Anonymous poster hash: 63023...ada Du er nesten nødt til å ta BMI med en klype salt, ettersom BMI ikke passer for kroppstypene til veldig mange, som for eksempel er mer muskuløse eller har kraftigere beinbygning enn gjennomsnittet. Det er derfor fullt mulig at den naturlige, sunne vekten for en person ligger over verdiene i BMI-tabellen, som bare tar hensyn til høydemål. I så fall vil det ofte ikke synes på en person at vedkommende er "overvektig" i henhold til BMI. Og som Pringe beskrev, dersom en person du ser daglig begynner å legge på seg, vil du ikke nødvendigvis legge merke til det. Endret 10. februar 2015 av Trygve81
Christiania_Oslo Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 Mange har jo vannvekt da som gjerne kan være hele 5 kg, og mange som går ned går jo i de samme klærne som før så da er det virkelig ikke lett å se. En jeg kjenner gikk ned typ 16kg på 3mnd, og mesteparten av nedgangen var de 2 første månedene, jeg la ikke merke til det før etter omtrent 10uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå