Gjest eminel Skrevet 21. juli 2002 #22 Skrevet 21. juli 2002 Jeg fikk 500 for å sitte fra 19.30 til ca. 02.30 da jeg var 17!! Satt barnevakt for en gutt på 5 år som la seg rundt klokken 21.00. Synes 250 var litt lite, men det kommer jo ann på da...
jbkaarud Skrevet 21. juli 2002 Forfatter #23 Skrevet 21. juli 2002 Jeg ser at 250 kroner var nok litt lite ift. hva de fleste mener her. Dette vil jeg ta opp med barnevakten neste gang. Jeg må allikevel bare si at jeg synes det er stor forskjell på om barnevakten må gjøre noe, eller bare være tilstede. Hadde barnevakten f.eks. vasket mens barnet sov, ville jeg med glede betalt 100 kroner timen. :D
MissiS Skrevet 23. juli 2002 #24 Skrevet 23. juli 2002 Jeg har sittet barnevakt siden jeg var 12-13 år (nå er jeg 20). Gjør det fordi jeg synes det er koselig, jeg. Dessuten, hvis man er hos noen man kjenner godt, synes jeg det er ille å indirekte kreve mange hundre kroner for å stille opp som barnevakt noen timer! Et annet punkt jeg reagerte litt på: Vaske???? Det hadde aldri jeg fått meg til å gjort (så sant de ikke hadde spurt meg om noe konkret). Det er normel folkeskikk å rydde etter seg med tanke på maten og sånn, men jeg hadde følt det som nesten litt frekt å dra frem vaskekosten eller støvsugeren uoppfordret!! Ikke det at jeg ikke tror folk ville blitt glade for det, men det gir jo signaler om at du synes huset trenger rengjøring! :oops: Nei, der går grensen! Da får dere heller ansette en vaskehjelp! :D Dessuten må jeg si meg litt uenig med deg som mener at prisen på en barnevakt er uvurderbar, at har man råd til å gå ut, så har man råd til å betale b-vakten mye. Hva med de unge foreldrene i etableringsfasen? Skal ikke de ha lov til å gå ut bare fordi barnevakten krever 500 kroner for å ta seg av barna?Da blir det jo foreldre/søsken/venner som alltid føler de må stille opp for ingenting. Når jeg var i tenårene og ikke hadde fast jobb var de 2-300 kronene jeg tjente som barnevakt svært så kjærkomne! Heller litt/passe betalt enn ingen jobb og ingenting inntekt!!
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2002 #25 Skrevet 23. juli 2002 Et annet punkt jeg reagerte litt på: Vaske???? Det hadde aldri jeg fått meg til å gjort (så sant de ikke hadde spurt meg om noe konkret). Det er normel folkeskikk å rydde etter seg med tanke på maten og sånn, men jeg hadde følt det som nesten litt frekt å dra frem vaskekosten eller støvsugeren uoppfordret!! Ikke det at jeg ikke tror folk ville blitt glade for det, men det gir jo signaler om at du synes huset trenger rengjøring! :oops: Nei, der går grensen! Da får dere heller ansette en vaskehjelp! :D PS! Det ville ikke falle meg inn å spørre barnevakten om å vaske :D Dette ble bare tatt med som et eksempel for å indikere at barnevakten er til stor hjelp ved å være tilstede, men han/hun gjør jo ikke noe annet. ...og vi har vaskehjelp allerede :D
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2002 #26 Skrevet 23. juli 2002 ... og siste innlegg var fra ikke innlogget jbkaard :D
Sitri Skrevet 24. juli 2002 #27 Skrevet 24. juli 2002 Hei du hitemup....... Det er ikke alle som kan betale 100,- pr time. Det synes jeg hørtes mye ut. Her blir det ikke mer enn 200/250,- for en kveld, toppen. Mer hvis personen er eldre og har erfaring. Man skal også kanskje sponse med brus, snop, og snacks. Ja, vi får andre til å passe på barna våre for noen timer og vi skal ikke blakke oss helt heller da. Vi har ikke råd til å betale 500/600,- for en kveld. Det synes jeg er en dyr sum for en kveld altså. Når jeg satt barnevakt så fikk jeg 150/200,- pr kveld og ble sponset med snop, brus og snacks. Jeg fikk 500,- en gang jeg passet på barna en hel helg. Det synes jeg er mer enn nok. 200-250,- pr kveld, mer hvis personen har erfaring og er eldre. Betaler mer hvis det gjelder for en hel helg e.l. Du er visst millionær du, hitemup, siden du er villig til å betale så mye som 100,- timen. Da har du råd til å gå ut og altså...... Vel, det er ikke alle som tjener så mye og som kan ta seg så god råd.
Saga Skrevet 24. juli 2002 #28 Skrevet 24. juli 2002 De som passer barn, blir jo ikke tvunget til det. De vil jo det, så synes ikke det er nødvendig å begrave dem i penger. Selv hadde jeg alltid fast timelønn 35-40 kr timen før kl. 20:00 og 50; etter kl. 20:00, og enkelte ganger tok jeg ikke betaling i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå