AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Barnet mitt er veldig viljesterk og det protestere på det meste. Jeg får til tider helt leia og noe av oppdragelsen blir trusler ala "rydder du ikke nå så skrur jeg av tv" "om du fortsetter å mase (om ting på butikken) så drar vi hjem uten noe" "surrer du mer nå så blir det ikke eventytlesing" Noen ganger føler jeg meg maktesløs og udugelige og lurer på hvordan barnet blir som tenåring. Anonymous poster hash: 16e08...59f
Papirfly Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Uff, det tør jeg ikke tenke på en gang! Har en ekstremt viljesterk, selvstendig og uredd jente som er min strake motsetning. Søsteren min var også sånn, og hun ble et monster i tenårene som ingen i familien orket å ha noe med å gjøre. Jeg var harmonisk, gråt aldri, trasset aldri. Var snill-pike i tenårene. Sett fra et annet perspektiv, er min rebelske søster målbevisst, ambisiøs og fryktløs, mens jeg er sjenert, naiv og tar det jeg får.
Celtic Heart Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 (endret) Min eldste var ikke spesielt tassene. Snill og grei tenåring, men har selvfølgelig egne meninger som ikke alltid er like som mine. Yngste har vært ekstremt viljesterk i alle år, synes heller ikke han er noen problematisk tenåring. Tenåringer er ikke så ille som mange skal ha det til og de trenger ikke å bli vanskeligere og vanskeligere med årene. Endret 10. februar 2015 av Celtic Heart
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Min eldste var ikke spesielt tassene. Snill og grei tenåring, men har selvfølgelig egne meninger som ikke alltid er like som mine. Yngste har vært ekstremt viljesterk i alle år, synes heller ikke han er noen problematisk tenåring. Tenåringer er ikke så ille som mange skal ha det til og de trenger ikke å bli vanskeligere og vanskeligere med årene. Den siste setningen din var faktisk veldig god å lese. Ofte hører man at småbarns åra bare er idyll i forhold til tenårene. Anonymous poster hash: 16e08...59f
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Min datter var et viljesterkt og egenrådig troll fra hun var to til om lag 12. Av skole, helsestasjon ,arbeidskolleger, venninner (og kg) fikk jeg fikk jeg stadig høre "Å, dette er ingenting. Bare vent til hun kommer i tenårene." Tror ikke de fattet hva slags barn jeg hadde med å gjøre. Hun kunne lage et helvete for hele familien (mor, far og to søsken). Men i bh/skole og hos andre oppførte hun seg eksemplarisk. I dag er hun 16 og et mer pliktoppfyllende, snusfornuftig, høflig og behagelig barn skal man lete lenge etter. Jeg fatter ikke at det er det samme mennesket. Så ikke alle unger blir verre i tenårene. Kanskje får de rast fra seg som barn. Anonymous poster hash: 66a94...d9c
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 Min datter var sjefen fra hun ble født, skulle bare opp og fram, skulle aldri ligge i en vogn, løp 10 mnd gammel, og trassig og overaktiv ut av en annen verden, verst fra hun var 1,5-4 år. Hun er nå snart 14 år, og er en fantastisk flott jente, men hun kan ha sin tenåringsstrass i perioder, men den blir ikke ekstrem og hun hører på meg. Men innimellom må nok litt frustrasjon ut. Og vi har et utrolig godt forhold. Anonymous poster hash: 41d1e...c29
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Min datter var et viljesterkt og egenrådig troll fra hun var to til om lag 12. Av skole, helsestasjon ,arbeidskolleger, venninner (og kg) fikk jeg fikk jeg stadig høre "Å, dette er ingenting. Bare vent til hun kommer i tenårene." Tror ikke de fattet hva slags barn jeg hadde med å gjøre. Hun kunne lage et helvete for hele familien (mor, far og to søsken). Men i bh/skole og hos andre oppførte hun seg eksemplarisk. I dag er hun 16 og et mer pliktoppfyllende, snusfornuftig, høflig og behagelig barn skal man lete lenge etter. Jeg fatter ikke at det er det samme mennesket. Så ikke alle unger blir verre i tenårene. Kanskje får de rast fra seg som barn. Anonymous poster hash: 66a94...d9c Mitt barn oppfører seg også fint visst når vi ikke er der. Hun kan få totalt meltdown når vi må vaske vekk møkk rundt munnen og kaster kluten rundt seg. Hun kan forsøke å trasse til seg både det ene og andre dersom hun får for seg at hun vil, selv om jeg har gitt beskjed om at sånn blir det. Hun kan hyle seg nesten gul og blå i 30 min bare fordi jeg sier at vi skal slå av tven. Hun svarer til tider ganske frekt og ignorere beskjeder. Dermed blir det til at jeg kommer med konsekvenser (trusler?) for å få henne til å høre. Hun kan bli illsint fordi vi skal stoppe ved postkassa på vei hjem om dagen dersom det ikke er noe hun har tenkt skal skje.Anonymous poster hash: 16e08...59f
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 Min datter var sjefen fra hun ble født, skulle bare opp og fram, skulle aldri ligge i en vogn, løp 10 mnd gammel, og trassig og overaktiv ut av en annen verden, verst fra hun var 1,5-4 år. Hun er nå snart 14 år, og er en fantastisk flott jente, men hun kan ha sin tenåringsstrass i perioder, men den blir ikke ekstrem og hun hører på meg. Men innimellom må nok litt frustrasjon ut. Og vi har et utrolig godt forhold.Anonymous poster hash: 41d1e...c29 Håper dette er oss om en 10-12 år Anonymous poster hash: 16e08...59f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå