*Bumblebee* Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Jeg sliter med blank hud og store porer,og bruker til daglig relativt mye foundation for å jevne og dekke o.l. Må også pudre støtt og stadig pga jeg blir så blank..blir sprø snart!!Bruker en foundation som skal være matt,men den hjelper heller lite. Jeg vil gjerne bruke lettere produkter så huden får puste(+at det ser mye mer naturlig ut),samtidig som jeg vil ha litt jevn farge og dekke rødheter o.l. Kan ikke bruke mineralfoundation pga det legger seg bare i "rynkene" og linjene,da ser jeg mye eldre ut med en gang..(jeg er like over 30 år) samtidig som det også blir superblankt. I need help! Blir superglad for tips! (Nb bruker ikke billigprodukter,kjøper altid fra parfymeri o.l.)Men aner ikke hvordan jeg skal få fin finish på huden:(
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Er det sminke du er ute etter, eller en hudpleierutine? Anonymous poster hash: d6161...7d9
*Bumblebee* Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2015 Begge deler sånn egentlig!Spes sminketips,så jeg kan få til en mer naturlig look uten de fæle porene og blankheten.. Alle tips tas imot med takk:)
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Med en god hudpleierutine så har du et mye bedre utgangspunkt for sminken Det gjør det mye lettere å få sminken til å ligge fint. Jeg har hatt mye hell med Etude House sin Wonder Pore-serie, rensen og toneren spesielt. De har gitt huden min nok fuktighet, redusert oljeproduksjonen og drastisk minimert utseende på porene mine. Har hjulpet meg veldig, og jeg har mye av de samme problemene som deg Anonymous poster hash: d6161...7d9
Djungelvrål Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Jeg har pøst på med fukt i årevis uten at det har hjulpet. Er litt mindre blank om høsten og vinteren. Sebumprodusjonen kommer innenfra og jeg kan ikke se at man kan programmere porene til å produsere mindre. Men mattende fuktighetskremer og sminke kan hjelpe på å få det til å se ut som om huden er mindre blank da. Fordelen oss med fet hud har er at vi får senere rynker da.
*Bumblebee* Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2015 Ok takk for tips,hvor får man evt. kjøpt det?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #7 Skrevet 9. februar 2015 Det finnes mange nettsider som selger koreansk kosmetikk, men jeg foretrekker å bestille fra eBay. Rensen og toneren, begge to fra trygge selgere som jeg og mange andre har kjøpt fra mange ganger Du trenger også en god fuktighetskrem som ikke er for feit, den trenger ikke å være fra samme serie. Anonymous poster hash: d6161...7d9
*Bumblebee* Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #8 Skrevet 9. februar 2015 ...forresten,glemte å si at jeg blir blank i t-sonen. Ellers virker huden tørr egentlig..etter at jeg har vasket bort sminke osv føles det helt grusomt ut til jeg har fått på noe lotion av noe slag. Ansiktet er som en stiv maske liksom..grøss. Har prøvd div dagkremer som skal gi mye fukt,men da blir ansiktet HVERTFALL blankt utover dagen. Så må jeg pudre pudre..og så ender jeg til slutt opp med fælt tungt lag med sminke. :-/
*Bumblebee* Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #9 Skrevet 9. februar 2015 Vet du om de tester på dyr..??har litt angst for produkter fra de regionene...myye fælt som skjer med dyrene!!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #10 Skrevet 9. februar 2015 De eies av Amore Pacific som ikke tester på dyr Anonymous poster hash: d6161...7d9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #11 Skrevet 10. februar 2015 Hva med skin smoothing cream eller en annen fra dermalogica og en bb-cream, og et matt pudder http://shop.janeiredale.no/Default.aspx?ID=276. Vet du sa ikke mineralsminke, men dette fungerer for meg uten å legge seg i linjer. Det er også video på youtube om hvordan man kan sminke hud med store porer, https://www.youtube.com/watch?v=EmZm3vwrF8Q. Anonymous poster hash: ffa3b...5d0
Faina Skrevet 10. februar 2015 #12 Skrevet 10. februar 2015 Etude House Wonder Pore Freshner er fantastisk!! Jeg er helt sluttet å bruke pudder :D Bruker også Holika Holika Soda Pore Cleansing Foam. Før føltes min hud også veldig stram rett etter rens, men ikke nå lenger. Så jeg anbefaler deg å prøve å endre renserutinen først.
Høna79 Skrevet 10. februar 2015 #13 Skrevet 10. februar 2015 Er du sikker på at du bruker riktige hudpleieprodukter til DIN hud? Det er i grunn litt det samme hvilke produkter alle andre har lyktes med, de har ikke din hud, den er det du som har. Har aldri hatt særlig fin hud selv, alltid hatt "fjortis-hud" og har det delvis fortsatt enda som 35. Dog ble det mye bedre etter at jeg kjøpte en serie med hudpleiebehandlinger hos en hudpleier som selger produkter JEG hadde troen på til min hud (Decleor og MD Formulations). I løpet av behandlingene ba jeg også om at hudpleieren skulle foreta en analyse av min hud, og anbefale meg helt ny daglig hudpleierutine. Fikk en haug av små prøver, og byttet i etterkant ut det meste av hudpleieproduktene. Det hjalp mye, selv om jeg fortsatt ikke har silkehud. Viste seg at jeg egentlig ikke hadde fet hud som jeg trodde, men sensitiv hud som var tørr i nederste lag - som gjorde at huden kompenserte med å produsere mye fett i øverste lag. DET var en aha-opplevelse Til min hudtype har forresten foundation aldri blitt bra, uansett type. Det tetter igjen altfor mye og gjør at jeg blir blank. Å se på hudpleierutinen kan være verdt et forsøk hvis du ikke har prøvd det alt
smygende_lodde Skrevet 11. februar 2015 #14 Skrevet 11. februar 2015 Har du prøvd sånne blotting papers til å ta bort oveflødig olje fra huden istedenfor å pudre over det igjen? Fetter ligger jo da og ruger under det nye laget med pudder og blir snart synlig igjen.. Har selv veldig fet hud og store porer, og jeg liker å bruke sånn setting powder helt på slutten der jeg ofte blir oljete, slik at det blir matt akkurat der, uten at jeg ser matt ut i resten av ansiktet.
*Bumblebee* Skrevet 12. februar 2015 Forfatter #15 Skrevet 12. februar 2015 Det var lurt..sikkert bedre ja! Hvor får man tak i sånt..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå