AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Har så lyst på en Helly Hansen Salt-jakke evt Crew jakke. Jeg ER faktisk seiler, men tenkte jeg ville bruke jakken mye på fritiden også, på turer etc. Vet at noen forbinder en slik jakke med snobberi/sossete...Hva syns du? Selv syns jeg det er en tidløs, klassisk fritidsjakke som er fresh i fargene. Jeg er 35 år...mulig jeg er for gammel for slike jakker...? Hva syns dere? Anonymous poster hash: ce060...ff1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Jeg synes de er kjempefine Klart du ikke er for gammel! Anonymous poster hash: 24cfd...bc9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Disse er i aller høyeste grad tidløse, og du kan trygt kjøpe. OBS pleier ha dem på salg sent på våren, og også sett lignende på Stormbergbutikken til under tusenlappen, så snobbete, sossete, Nei ! Men du kan jo "spriten" den opp med en dyr veske og noen snobbete sko, om du vil. Eller omvendt...Dette er fritt valg, etter smak og behag.Anonymous poster hash: ee8da...499
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Disse er i aller høyeste grad tidløse, og du kan trygt kjøpe. OBS pleier ha dem på salg sent på våren, og også sett lignende på Stormbergbutikken til under tusenlappen, så snobbete, sossete, Nei !Men du kan jo "spriten" den opp med en dyr veske og noen snobbete sko, om du vil. Eller omvendt...Dette er fritt valg, etter smak og behag.Anonymous poster hash: ee8da...499 Blir jo litt på siden dette, da, men hva slags veske passer egentlig til slike fritidsjakker? sånt klarer jeg aldri finne ut av..... Takk for svar begge to forresten! ts Anonymous poster hash: ce060...ff1
Fashionistaen Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 I båt og på tur er det helt ok, men ingen jakke jeg ville brukt ellers på fritiden.Personlig forbinder jeg ikke slike jakker med snobbete/ sossete, men heller 14-åringer på VG-lista konsert på begynnelsen/ midten av 2000-tallet. Om jeg hadde vært deg ville jeg heller tatt en titt på voksjakkene fra Barbour. De tåler endel vær så lenge du passer på å vokse de ca. en gang per år og holder livet ut om du passer godt på de. I tillegg synes jeg de er pene å se på. De har både lightweight som er såpass tynne i stoffet at du kan bruke de om sommeren, vanlig som best egner seg som en vår/ høst jakke og noen som er foret som er bra å bruke om vinteren. De har også "vester" som man kan feste inne i jakkene slik at man kan bruke de året rundt pga. den ekstra varmen.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 I båt og på tur er det helt ok, men ingen jakke jeg ville brukt ellers på fritiden.Personlig forbinder jeg ikke slike jakker med snobbete/ sossete, men heller 14-åringer på VG-lista konsert på begynnelsen/ midten av 2000-tallet. Om jeg hadde vært deg ville jeg heller tatt en titt på voksjakkene fra Barbour. De tåler endel vær så lenge du passer på å vokse de ca. en gang per år og holder livet ut om du passer godt på de. I tillegg synes jeg de er pene å se på. De har både lightweight som er såpass tynne i stoffet at du kan bruke de om sommeren, vanlig som best egner seg som en vår/ høst jakke og noen som er foret som er bra å bruke om vinteren. De har også "vester" som man kan feste inne i jakkene slik at man kan bruke de året rundt pga. den ekstra varmen. Ante meg at noen ville forbinde denne med fjortiser, ja Helt greit... Voksjakkene fra Barbour syns jeg er regelrett stygge. Finnes ikke freshe eller fine en plass for å være ærlig. Jeg har en "vaffeljakke" fra Barbour, og de går an og er fine faktisk, men voksjakkene kommer i så kjipe farger og fasonger syns jeg. Men takk for tips Kom gjerne med flere. Er jo på jakt etter en sporty, allværsjakke egentlig, da ts Anonymous poster hash: ce060...ff1
Fashionistaen Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Ante meg at noen ville forbinde denne med fjortiser, ja Helt greit... Voksjakkene fra Barbour syns jeg er regelrett stygge. Finnes ikke freshe eller fine en plass for å være ærlig. Jeg har en "vaffeljakke" fra Barbour, og de går an og er fine faktisk, men voksjakkene kommer i så kjipe farger og fasonger syns jeg. Men takk for tips Kom gjerne med flere. Er jo på jakt etter en sporty, allværsjakke egentlig, da ts Anonymous poster hash: ce060...ff1 Har igrunn ingen andre tips når det kommer til allværsjakker. Men har du sett på noen av de litt nyere modellene til Barbour fra International-linjen? De ser litt freshere ut og har et litt annet snitt enn de tradisjonelle jakkene deres. Eller hva med voksjakkene til Belstaff, litt dyrere, men imo kjempekule :D
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 Hvis du er seiler. Så er det jo et must med seielerjakker. Enten HH eller et annet merke. Bare de gir ordentlig beskyttelse for vind og sjøsprøyt. Har man seilbåt og tilhørende seilerjakke. Er det langt innenfor å bruke den ellers også. Så kan du stolt svare "JA" hvis noen lurer på om du har båt og skal gjøre narr at du har seiljakke Anonymous poster hash: a0dc3...e04
Gjest Margit Spat Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har seilbåt og seilerjakke fra HH, men på land bruker jeg kun seilerjakken hvis det er øs-pøs-styrtregn og jeg må ut. De kan reklamere så mye de vil med at de er pustende, men etter min mening er de klamme som fy. Det kommer bare ikke på tale å bli så svett helt frivillig...
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #10 Skrevet 12. februar 2015 Fashionistaen: Den siste Barbour-jakken du la inn her, den var kul Ikke dum i det hele tatt,så den skal sjekkes nærmere ut. Takk. Skal og se på Belstaff sine, men syns Barbour er dyrt nok, for å si det sånn Margit: Takk for innspill og HH-jakkene, godt å vite. Spørs om jeg bør tenke i andre baner da, orker ikke klamme jakker... ts Anonymous poster hash: ce060...ff1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #11 Skrevet 12. februar 2015 Ikke lurt med hvit jakke Det er alt jeg har å si. Anonymous poster hash: 5c8c9...f3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå