Gå til innhold

Har du fylt ut skjema om vaksinering av barnet/barna dine i bhg?

33 stemmer

1. 1. Har du fylt ut skjema om vaksinering i bhg til barne/barna dine?

• Ja
      24
    • Nei
      9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest innlegget om moren som ikke har vaksinert barne sitt.

Så ble jeg nygjerrig på hvor vanlig det er med ett skjema med spørsmål om grunnvaksinering, som foreldrene må fylle ut ved barnehagestart.

Hvor de svarer på om barnet har fulgt vaksinasjonsprogrammet eller ikke.

Har du/dere fylt ut det for barnet/barna deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi ikke mottatt noe skjema som omhandler vaksinering når lillegutt begynte.. Er dette noe som er vanlig andre steder?

Skrevet

Jeg kan ikke huske å ha fylt ut noe slikt skjema...

Skrevet

Der jeg jobber er det vanlig, ja. På kontakt og oppstartskjema får de spm om barnet følger vaksinasjonsprogrammet og evt hvilke vaksiner de har fått.

Skrevet

Her har vi ikke mottatt noe skjema som omhandler vaksinering når lillegutt begynte.. Er dette noe som er vanlig andre steder?

Det er det jeg lurer på :)

Hos oss må alle fylle ut ett par ark da de begynner. Det ene er om helse, og der er det spørsmål om vaksinering.

Skrevet

Privat barnehage som stiller krav til at vaksinasjonsprogrammet blir fulgt så lenge det ikke er helsemessige årsaker til at det ikke gjør det. Barnehage med mye barn med spesielle behov (dårligere immunforsvar)

Skrevet

Er ikke dette et krav i offentlig bhg?

Trodde alle måtte dette. Sikker på at dere ikke krysset av på søknadsskjema? Eller på skjema om helsetilstand?

Interessant egentlig.. Om det er påkrevd eller ei.

Skrevet (endret)

Vi har fylt ut et slikt skjema. Privat barnehage.

Endret av Maximillian Cohen
Skrevet

Eneste barnehagen ville vite i forhold til helse var om han hadde noen allergier, eneste spørsmål som sto på skjemaet jeg fylte ut. Ikke noe spørsmål om vaksinasjoner. Er for øvrig kommunal barnehage. :)

Skrevet

Ja, det har vi.

Eller rettere sagt, det var ett enkelt spørsmål: Har barnet fulgt vaksinasjonsprogrammet? Ja/Nei. Og så var det diverse spørsmål om allergier, kroniske sykdommer, hvem som er barnets fastlege osv.

• Liker 2
Skrevet

Er ganske sikker på at det var et spørsmål om det på skjemaet vi fikk ved oppstart, ja. Kommunal bhg.

Skrevet

Mener det måtte krysses av for det på oppstartsskjema ja. Privat barnehage.

Anonymous poster hash: dfa0d...2b6
Skrevet

Ja, det har vi.

Eller rettere sagt, det var ett enkelt spørsmål: Har barnet fulgt vaksinasjonsprogrammet? Ja/Nei. Og så var det diverse spørsmål om allergier, kroniske sykdommer, hvem som er barnets fastlege osv.

Samme her.

Skrevet

Ser ut til at de fleste har måtte opplyse om det på en eller annen måte, men også at noen ikke har måtte det.

Hos oss er det spørsmål om allergier og intoleranse, sykdommer, fastlege, om de har fulgt vaksinasjonsprogrammet eller ikke. Om de ikke har fulgt programmet, så er det spørsmål om hva de har tatt av vaksiner eller ikke.

De som ikke hadde tatt alt opplyste selv at det var helse messige årsaker.

Skrevet

Vanskelig spørsmål å svare på. Vi har fylt ut skjema angående en konkret hepatitt-vaksine som barnehagen ønsket at barna skulle få (at vi foreldrene skulle vurdere det) da et barn/søsken av et barn der var blitt smittet av hepatitt. Husker ikke helt om det var a, eller b.

Jeg husker at det var mange skjema vi skulle fylle ut da ungen vår startet i barnehagen. Kan godt hende noen av de spørsmålene omhandlet vaksineprogrammet, men det husker jeg ikke.

Anonymous poster hash: 5bc59...0d2
Skrevet

Det var ett av spørsmålene på skjema ved barnehageoppstart,ja. Kommunal barnehage. Vi har et spesielt utsatt barn i vår barnehage, så de er ekstra oppmerksomme (vil ikke komme med detaljer, da det er et veldig spesielt tilfelle), men han har begynt etter mine, så dette spørsmålet var standard tidligere også.

Anonymous poster hash: a936a...12e

Skrevet

Offentlig barnehage, og vi har ikke krysset av noe skjema..

Skrevet

Det husker jeg ærlig talt ikke, men regner med det var ett av spørsmålene på skjemaet vi fylte ut ved barnehagestart.

Skrevet

Ja, det har vi.

Samme her. Og om man krysset av for nei på vaksiner så var det et felt for mer utfyllende opplysninger. Privat barnehage

Anonymous poster hash: f41a6...20f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...