Nordland87 Skrevet 9. februar 2015 #1 Del Skrevet 9. februar 2015 Hei:) Er det noen som har erfaring med å feire bryllup på Gran Canaria? Skal gifte oss i sjømannskirken i Arguineguin, men sliter med å finne et lokale som passer til å ha "fest" for 30-40 gjester. musikk, danseplass, bar og skjermet fra turister. Ellers noen erfaringer mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrilla Skrevet 10. februar 2015 #2 Del Skrevet 10. februar 2015 Hei Vi skal selv gifte oss på Gran Canaria, men kan desverre ikke hjelpe deg med å komme med forslag til lokale siden vi kun er oss og nærmeste familie.. Vi skal kun ut å spise en fin middag etter vielsen, og så skal vi ha festen hjemme i norge seinere. Når skal dere gifte dere? Vi gifter nå i mai. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Del Skrevet 10. februar 2015 Send en mail til den noske klubben eller kontakt sjømannskirken, de er behjelpelige med anbefalinger. Hjelper ikke det, kan jeg hjelpe deg med kontakter. Anonymous poster hash: 70e3c...331 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 11. februar 2015 #4 Del Skrevet 11. februar 2015 Har ikke vært der selv, men foreldrene mine har spist det noen ganger og sier det er veldig god mat og en flott restautant. Den heter aquamarina eller noe.. Ligger rett ved Anfi del mar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalaz Skrevet 13. februar 2015 #5 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) . Endret 25. februar 2015 av lalaz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #6 Del Skrevet 13. februar 2015 har dere fått bekreftet at 30-40 gjester kommer<br /><br />syns det er litt drøyt jeg å forvente at hver gjest skal legge ut 15000-20000 kr for å feire deres bryllyp og da er ikke gave medregnet<br /><br />fly og hotell vil komme på ca 10000 pr pers, så for en familie på to voksne og to barn så vil bare det bikke 40000 (f.ex. et søsken som har partner og barn), i tillegg så skal alle ha mat frokost , lunsj, middag hver dag som de må betale selv, det eneste dere dekker av mat er vel bryllypsmiddagen, og de må kanskje kjøpe inn penklær for å bruke bryllypsdagen som passer til temperaturen på gran canaria når dere har valgt å gifte dere<br />og de må dekke transport til og fra flyplassen, fra hotellet til sjømannskirka og derfra til festlokalet og derfra til hotellet igjen<br /><br />syns dere skal tenke litt på hvilke utgifter dere påfører gjestene deres for det er egentlig bare "milllionærer" som har råd til å delta<br /><br />og ja jeg har vært gjest i bryllyp på grancanari og jeg måtte spare i over et år for å kunne vere med men jeg har et søsken og de valgte å gifte seg der, skal også nevne at mitt søskens svigerinner og svogere ikke deltok fordi de ikke hadde råd til å betale 60000-70000 totalt for hver sigerinne og svoger familie totalt<br /><br />mitt søskens svogere og svigerinner med partnere og barn og en forlover kunne altså ikke ta kostnaden ved å være gjest i deres bryllup<br /><br />de hadde en middag på en liten restaurant men ikke dans og bar, men nok alkohol til de som ville ha det likevelAnonymous poster hash: 95c26...b8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #7 Del Skrevet 13. februar 2015 Liker ikke Gran Canaria.. Dyrt og harry Anonymous poster hash: 98418...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #8 Del Skrevet 13. februar 2015 har dere fått bekreftet at 30-40 gjester kommer<br /><br />syns det er litt drøyt jeg å forvente at hver gjest skal legge ut 15000-20000 kr for å feire deres bryllyp og da er ikke gave medregnet<br /><br />fly og hotell vil komme på ca 10000 pr pers, så for en familie på to voksne og to barn så vil bare det bikke 40000 (f.ex. et søsken som har partner og barn), i tillegg så skal alle ha mat frokost , lunsj, middag hver dag som de må betale selv, det eneste dere dekker av mat er vel bryllypsmiddagen, og de må kanskje kjøpe inn penklær for å bruke bryllypsdagen som passer til temperaturen på gran canaria når dere har valgt å gifte dere<br />og de må dekke transport til og fra flyplassen, fra hotellet til sjømannskirka og derfra til festlokalet og derfra til hotellet igjen<br /><br />syns dere skal tenke litt på hvilke utgifter dere påfører gjestene deres for det er egentlig bare "milllionærer" som har råd til å delta<br /><br />og ja jeg har vært gjest i bryllyp på grancanari og jeg måtte spare i over et år for å kunne vere med men jeg har et søsken og de valgte å gifte seg der, skal også nevne at mitt søskens svigerinner og svogere ikke deltok fordi de ikke hadde råd til å betale 60000-70000 totalt for hver sigerinne og svoger familie totalt<br /><br />mitt søskens svogere og svigerinner med partnere og barn og en forlover kunne altså ikke ta kostnaden ved å være gjest i deres bryllup<br /><br />de hadde en middag på en liten restaurant men ikke dans og bar, men nok alkohol til de som ville ha det likevelAnonymous poster hash: 95c26...b8c Men herregud, du kunne bare ha sagt nei til å dra i det bryllupet hvis det var så ille for deg. Og hva vet du om TS sitt bryllup? Kanskje de bla. ikke ønsker gaver. Skal selv gifte meg i Spania, og det hadde blitt det uansett med eller uten gjester. Gjestene er bare bonus. Og det er mange som ønsker å dra. Og vi vil ikke ha gaver. Har skrevet at vi skjønner om folk ikke har mulighet til å ta den lange turen. Min mor blir mest sannsynlig ikke med, og heller ikke alle søsken. Men det er ikke pga. lommeboka, men pga. hundepass/parnepass og diverse. Sånne negative gjester som deg håper jeg takker nei.Anonymous poster hash: 6f808...8e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #9 Del Skrevet 13. februar 2015 AnonymBruker, on 13 Feb 2015 - 13:44, said: Men herregud, du kunne bare ha sagt nei til å dra i det bryllupet hvis det var så ille for deg. Og hva vet du om TS sitt bryllup? Kanskje de bla. ikke ønsker gaver. Skal selv gifte meg i Spania, og det hadde blitt det uansett med eller uten gjester. Gjestene er bare bonus. Og det er mange som ønsker å dra. Og vi vil ikke ha gaver. Har skrevet at vi skjønner om folk ikke har mulighet til å ta den lange turen. Min mor blir mest sannsynlig ikke med, og heller ikke alle søsken. Men det er ikke pga. lommeboka, men pga. hundepass/parnepass og diverse. Sånne negative gjester som deg håper jeg takker nei.Anonymous poster hash: 6f808...8e1 er jo nettopp det at gir de alle de ønsker som gjester i sitt bryllyp beskjed om det over et år i forveien så får gjestene en mulighet til å spare til det, ikke alle har 50000 utbetalt etter skatt i mnd og kan strø om seg med penger i øst og vest og mitt søsken ga også beskjed om at de ikke ønsket annen gave enn at vi delte dagen med de, men har lest i andre tråder her inne på kg om par som skal gifte seg i utlandet med dyr reise dyrt hotell og gaveønskeliste med bare dyre ting så derfor kommentaren om gave og ønske om å vere med og det å vere med er to forskjellige ting, mitt søskens sovgere og svigerinner kunne ikke av ulike grunner som blandt annet for den ene en vannlekkasje på et våtrom som ble rundt 100000 å fikse, og da gikk det de hadde spart for å kunne reise i bryllyp med riving og gjenoppbygging der istedet hundepass naboer som kjenner hunden eller en kennel, og de som trenger barnepass- er barna uønsket i tante/tante- onkel/onkel- tante og onkel sitt bryllyp? jeg hadde en fin tur og det var et fint bryllup, jeg er ikke negativ men ber de og andre som skal gifte seg i utlandet om å tenke seg om på hvilke utgifter det vilmedføre for hver enkelt gjest/familie og om de har muligheten til å kunne spare for å vere med men når du sier at din mor mest sannsynlig ikke kan reise til ditt bryllyp, så sitter jeg med en tanke om at hun er uønsket eller at hun vil føle seg uønsket, du trenger ikke svare meg på det Anonymous poster hash: 95c26...b8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #10 Del Skrevet 13. februar 2015 er jo nettopp det at gir de alle de ønsker som gjester i sitt bryllyp beskjed om det over et år i forveien så får gjestene en mulighet til å spare til det, ikke alle har 50000 utbetalt etter skatt i mnd og kan strø om seg med penger i øst og vest og mitt søsken ga også beskjed om at de ikke ønsket annen gave enn at vi delte dagen med de, men har lest i andre tråder her inne på kg om par som skal gifte seg i utlandet med dyr reise dyrt hotell og gaveønskeliste med bare dyre ting så derfor kommentaren om gave og ønske om å vere med og det å vere med er to forskjellige ting, mitt søskens sovgere og svigerinner kunne ikke av ulike grunner som blandt annet for den ene en vannlekkasje på et våtrom som ble rundt 100000 å fikse, og da gikk det de hadde spart for å kunne reise i bryllyp med riving og gjenoppbygging der istedet hundepass naboer som kjenner hunden eller en kennel, og de som trenger barnepass- er barna uønsket i tante/tante- onkel/onkel- tante og onkel sitt bryllyp? jeg hadde en fin tur og det var et fint bryllup, jeg er ikke negativ men ber de og andre som skal gifte seg i utlandet om å tenke seg om på hvilke utgifter det vilmedføre for hver enkelt gjest/familie og om de har muligheten til å kunne spare for å vere med men når du sier at din mor mest sannsynlig ikke kan reise til ditt bryllyp, så sitter jeg med en tanke om at hun er uønsket eller at hun vil føle seg uønsket, du trenger ikke svare meg på det Anonymous poster hash: 95c26...b8c Hadde vi invitert barna, hadde ca. halvparten av gjestene vært barn. Og dessuten ønsker ikke foreldrene til mine tantebarn å ha barn sammen med alkohol. Så den saken er grei. Angående min mor, ble hun stressa på mine veien da jeg sa vi skulle gifte oss, for hun vet hvor mye som skal ordnes i forbindelse med et bryllup.(og jeg har ikke god helse). Da jeg sa vi sa vi skulle ha det i Spania, ble hun lettet. Det vi har skrevet på en Facebook gruppe vi har laget er at: "Vi stikker til Spania for å gifte oss, og de som vil henge seg på er velkommen." Det er minst 20 stk. som skal være med. Anonymous poster hash: 6f808...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordland87 Skrevet 16. februar 2015 Forfatter #11 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Takk for svar Nå har alt ordnet seg så det blir en knall feiring Å til de som ikke har svart med annet en kritikk; få dere bedre folkeskikk! Har man ikke noe fornuftig og/eller innenfor tema å komme med så hold det for dere selv! Endret 16. februar 2015 av Nordland87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 16. februar 2015 #12 Del Skrevet 16. februar 2015 Takk for svar Nå har alt ordnet seg så det blir en knall feiring Å til de som ikke har svart med annet en kritikk; få dere bedre folkeskikk! Har man ikke noe fornuftig og/eller innenfor tema å komme med så hold det for dere selv! Kan jeg spørre hvor dere fikk lokale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordland87 Skrevet 16. februar 2015 Forfatter #13 Del Skrevet 16. februar 2015 Kan jeg spørre hvor dere fikk lokale? Det blir middag på Palm Garden i Patalavaca, og fest på Gloria Palace Royal. Det er ikke så mange plasser som har åpent etter midnatt, men hær kan vi være fram til kl 3 på natta. I tillegg har di bryllupsplanlegger som ordner altmulig for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 16. februar 2015 #14 Del Skrevet 16. februar 2015 Kan jeg spørre hvor dere fikk lokale? Det blir middag på Palm Garden i Patalavaca, og fest på Gloria Palace Royal. Det er ikke så mange plasser som har åpent etter midnatt, men hær kan vi være fram til kl 3 på natta. I tillegg har di bryllupsplanlegger som ordner altmulig for oss Høres fantastisk ut! Ferierer endel der nede selv, og trives veldig godt. Håper dagen deres står tiø forventningene😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå