AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Det er en del matvarer som jeg styrer unna da jeg synes de er fryktelig dyre. Som eks, skyr til rundt 20 kroner. Ser jo mange på både studiet og jobben spise disse sammen med annen lunsj hver dag. Blir ikke dette fryktelig dyrt i lengden? Hva mener dere? Andre varer jeg ser folk spise daglig som jeg synes er for dyre er Biola, avokado, e helt makrellbok til lunsj, yuplait dobbel 0%, spekeskinke, salatbar og varmmat. Anonymous poster hash: 34f2a...67c 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Det er en del matvarer som jeg styrer unna da jeg synes de er fryktelig dyre. Som eks, skyr til rundt 20 kroner. Ser jo mange på både studiet og jobben spise disse sammen med annen lunsj hver dag. Blir ikke dette fryktelig dyrt i lengden? Hva mener dere? Andre varer jeg ser folk spise daglig som jeg synes er for dyre er Biola, avokado, e helt makrellbok til lunsj, yuplait dobbel 0%, spekeskinke, salatbar og varmmat. Anonymous poster hash: 34f2a...67c Nei, jeg er ikke enig i at avokado, makrell på boks eller mye av det du nevner er for dyrt. Da må du leve på et stramt budsjett og jeg ønsker å spise sunt, godt og innenfor det jeg har råd til. Anonymous poster hash: 74893...9f6 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Det er en del matvarer som jeg styrer unna da jeg synes de er fryktelig dyre. Som eks, skyr til rundt 20 kroner. Ser jo mange på både studiet og jobben spise disse sammen med annen lunsj hver dag. Blir ikke dette fryktelig dyrt i lengden? Hva mener dere? Andre varer jeg ser folk spise daglig som jeg synes er for dyre er Biola, avokado, e helt makrellbok til lunsj, yuplait dobbel 0%, spekeskinke, salatbar og varmmat. Anonymous poster hash: 34f2a...67c 20 kr er kanskje litt dyrt, men; avakado kan du fået nett til 10 kr på de rette steder en hel makrellboks er ikke dyrt om du ikke spiser mye annet "dyrt " i løpet av dagen yuplait dobbel 0% koster ikke allverden, og om du f.eks ha FH er det eenste yogurt du skal ha i deg. Anonymous poster hash: d9b59...462 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Hva er budsjettet ditt? Synes ikke det du nevner er dyrt i det hele tatt. Det koster å produsere mat. Anonymous poster hash: fdf3f...561 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #6 Skrevet 9. februar 2015 Jeg har budsjett på 2.000 i mnd. Bare en skyr hver dag blir jo 600 kr i mnd. og det er jo kun en liten del av et måltid. Hva synes dere er dyrt da. TS Anonymous poster hash: 34f2a...67c 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #7 Skrevet 9. februar 2015 Jeg har budsjett på 2.000 i mnd. Bare en skyr hver dag blir jo 600 kr i mnd. og det er jo kun en liten del av et måltid. Hva synes dere er dyrt da. TS Anonymous poster hash: 34f2a...67c Ok, da forstår jeg. Jeg lever alene og har omtrent det dobbelte i matbudsjett. Anonymous poster hash: 74893...9f6 7
Gjest Gjest_Idja Skrevet 9. februar 2015 #8 Skrevet 9. februar 2015 Jeg er faktisk enig, selv om jeg har god råd. 15 kroner for en avokado, eller 20 kroner for en skyr er bare noe jeg unner meg innimellom (for eksempel til fredagstacoen). Makrell kjøper jeg på tilbud. Jeg er ikke gnien, men sløser ikke bort penger på dyr småmat, når jeg kan la vær. De har dessverre ikke avokado i nett på min lokalbutikk. 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #9 Skrevet 9. februar 2015 Jeg har budsjett på 2.000 i mnd. Bare en skyr hver dag blir jo 600 kr i mnd. og det er jo kun en liten del av et måltid. Hva synes dere er dyrt da. TS Anonymous poster hash: 34f2a...67c Ja jeg er enig i at det er dyrt. Men Skyr er så mye mer mettende og kalorifattig enn annen yoghurt at nå blir du nesten "fround upon" om du spiser noen annen youghurt. Jeg blir fort matlei og trenger litt variasjon på lesesalen ellers ender det opp med at jeg ikke orker å spise og så får jeg migrene og blir kvalm. Men jeg har mye høyere matbudsjett enn deg da. En grunn er at jeg ikke er økonomisk når det kommer til mat, en annen grunn er at jeg ikke oker å leve på et eksistensminimum når det gjelder mat. Da dropper jeg heller å spare til en designerveske. Men trives du så er det jo bare å fortsette Jeg og samboer bør virkelig kutte av et par tusen på matbudsjettet. Anonymous poster hash: 9c67f...26f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #10 Skrevet 9. februar 2015 Jeg er helt enig med TS, jeg synes disse varene er alt for dyre til å spise hver dag når man er student. Anonymous poster hash: 976b8...80d 5
Minted Skrevet 9. februar 2015 #11 Skrevet 9. februar 2015 Verdien av helse er uvurderlig og kan ikke måles i penger. Og om jeg spiser sundt trenger jeg mindre mat totalt, enn om jeg spiser usundt og får alle mulige cravings. Og så er det en prioritering, bruker ikke penger på alkohol, brus, tobakk eller shopping som mange andre. 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #12 Skrevet 9. februar 2015 Ja jeg er enig i at det er dyrt. Men Skyr er så mye mer mettende og kalorifattig enn annen yoghurt at nå blir du nesten "fround upon" om du spiser noen annen youghurt. Jeg blir fort matlei og trenger litt variasjon på lesesalen ellers ender det opp med at jeg ikke orker å spise og så får jeg migrene og blir kvalm. frowned upon skjønner ikke hvorfor folk skal bruke engelske uttrykk når de ikke kan skrive dem Anonymous poster hash: 9c67f...26f Anonymous poster hash: 74893...9f6 23
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #13 Skrevet 9. februar 2015 Ja, også disse Fjordlandrettene synes jeg er dyre, er en del som kjøper dem til lunsj også, noen ganger er de jo på tilbud, da hamstrer folk, men jeg synes fortsatt det er dyrt. Kanskje jeg bare liker å bruke pengene mine på helt andre ting. Anonymous poster hash: 34f2a...67c 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #14 Skrevet 9. februar 2015 Jeg hadde også spist mye mer avocado hvis den ikke var så himla dyr. Sukkererter synes jeg også er uforholdsmessig dyre. Over 20 kr for en liten pose. Importert fra andre siden av jorda. ÅSukkererter er jo en av de tå grønnsakene vi lett kan dyrke her hjemme i Norge!Anonymous poster hash: 91f84...9c0 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #15 Skrevet 9. februar 2015 Ok, da forstår jeg. Jeg lever alene og har omtrent det dobbelte i matbudsjett. Anonymous poster hash: 74893...9f6 Spiser du som én person for rundt 4000 i måneden? Det er jo.... sjukt! Anonymous poster hash: c4815...c79 8
venus_ Skrevet 9. februar 2015 #16 Skrevet 9. februar 2015 (endret) Kjøper makrell i tomat, skyr, go' morgen osv kun når det er på 10kr-marked eller lignende. Avokado unner jeg meg en gang i blant bare. Jeg er student da.. Endret 9. februar 2015 av venus_
Rosa Sitron Skrevet 9. februar 2015 #17 Skrevet 9. februar 2015 Spiser du som én person for rundt 4000 i måneden? Det er jo.... sjukt! Anonymous poster hash: c4815...c79 Etter at jeg kom ut i arbeidslivet har jeg sett at folk beregner 100 per pers til middag. det er 3000 på middag alene. 2
Snorkfrøken_ Skrevet 9. februar 2015 #18 Skrevet 9. februar 2015 Jeg bruker +/- 1500 kr i måneden på mat og spiser mye av det du skriver. Spiser gjerne skyr som mellommåltid, men da ikke hver dag. Spiser skyr/tine sin 14 serie kanskje 2-4 ganger i uka. Kjøper meg en sjelden gang salat i salatbar/ varmmat på skolen. Jeg prioriterer oftest å spise nok mat og mat som er bra for kroppen og bruker derfor ikke penger på smågodt, sjokolade, kjeks osv. Så jeg sparer en del inn på dette.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #19 Skrevet 9. februar 2015 Hva spiser du? Brødskiver, hjemmelaget mat, vanlig yoghurt, fyst laksefile, kylling, egg, knekkebrød, gulost, pasta, linser, fryste grønnsaker osvosv. Litt billigere ting som varer lenge. Anonymous poster hash: 34f2a...67c 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #20 Skrevet 9. februar 2015 Spiser du som én person for rundt 4000 i måneden? Det er jo.... sjukt! Anonymous poster hash: c4815...c79 Det er det absolutt ikke, da det utgjør i overkant av 100,- per dag. Anonymous poster hash: 74893...9f6 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå