AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Lang historie gjort kort. For en måned siden spontanaborterte jeg i uke 9. Denne var ufullstendig, og jeg gikk gjennom en cytotec-kur. Blødningene stoppet aldri, så to uker senere dro jeg til legen igjen. Fortsatt rester, så det ble enda en kur cytotec. Av denne hadde jeg ingen virkning, så jeg dro tilbake til legen - og hadde fortsatt rester, så jeg skal ha kirurgisk abort denne uka. Oppi det hele fikk jeg påvist jernmangel, derav daglig, dundrende hodepine. Altså har jeg vært 8 uker på vei, hatt to medisinske aborter, og venter på en kirurgisk abort - alt dette på 4 uker. Jeg vet at jeg vil bli sykemeldt når jeg har kirurgisk abort, men hva med tiden etterpå? Begge mine medisinske aborter med cytotec ble tatt hjemme på en fredag etter jobb, så jeg hadde ikke behov for sykemelding da, og takket nei til det. Nå, derimot, med en dundrende hodepine hver dag og en toåring løpende rundt føttene mine hjemme, føler jeg plutselig at jeg ikke er i stand til å være på jobb. Jeg tenkte at det var greit å jobbe for da hadde jeg noe å tenke på, og det fungerte veldig greit, men nå kjenner jeg at jeg har møtt en slags vegg, på en måte. Jeg skulle nok slappet mere av den tiden det stod på som verst, og jeg antar at det er det jeg muligens betaler for nå. Så spørsmålet; er det greit å gå til legen nå å forklare at den siste tiden har vært en såpass stor påkjenning at jeg ikke fungerer på jobb, samt at den hodepinen gjør alt værre? Alle svar, for og imot, ønskes Anonymous poster hash: e6c70...bfe
sol87 Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Eh, ja? Hvis du ikke føler deg i stand til å jobbe, psykisk og fysisk, har du rett på sykemelding. Det er jo ikke slik at du har "litt vondt i magen", du har vært gjennom ganske harde påkjenninger. 2
kaffemor Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Ja det synes jeg høres helt greit ut! Du er jo ikke i form, hverken fysisk eller psykisk
Ferny Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Huff... det er klart du må be om sykemelding. Leit å høre at du mistet, og at det i tillegg ble flere runder innom sykehuset i etterkant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå