AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Noen som har prøvd? Hvilke vaskemidler brukte dere? Og gikk det greit å få den tørr? Anonymous poster hash: 1a287...58c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Noen som har prøvd? Hvilke vaskemidler brukte dere? Og gikk det greit å få den tørr? Anonymous poster hash: 1a287...58c Har prøvd det EN gang. Brukte vaskepulver og skyllet og skyllet og skyllet. Tørket den først et døgn ute før jeg hang den over et tørkestativ inne, der hang den i 2-3 dager over varmekabler i gulv. Satte på de nyvaskede trekkene og la på senga. Etter 2 døgn luktet det GUANO på hele soverommet. Såvidt vi berget resten av kontinentalsenga da lukta satte seg i madrassen under! Hva som skjedde vet jeg ikke, madrassen var 3 år og ikke tilsølt av noe på de årene, fant bare ut at jeg skulle vaske hele madrassen, ikke bare trekkene 4 ganger i året. Gjør aldri det en gang til. Vi søler ikke i senga, vi tisser ikke der og ikke soyr vi i den. Det holder lenge å vaske trekket på 60 grader 4-5 ganger i året, så bytter vi heller overmadrassen hvert 3-5 år. Slikt styr og gris og arbeid er IKKE verdt arbeidet når man får en ny overmadrass på jysk for 1000-1500 kr. Det har ikke vi problemer med å finansiere ihvertfall. Anbefaler IKKE å vaske den. Kjøp ny.Anonymous poster hash: af197...886 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Har gjort det der én gang jeg og, og gjør det aldri igjen. Det var et helvete å gå skylt den ordentlig, og den var jo helt grusomt tung når den var klissvåt. Fikk ikke krystet ut alt vannet, og hele greia endte med å bli skjoldete og ulekker. Her sverger vi til madrassbeskytter som vaskes jevnlig, støvsuger overmadrassen godt, også bare bytter vi den ut når den virker ferdig. Anonymous poster hash: c52f3...673
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Dette bør du i tilfellet gjøre til et sommerprosjekt når det er varmt ute. Ikke et midtvintersprosjekt.Anonymous poster hash: 3576d...baa
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Null problem. Brukte Milo. Lot den dryppe av seg over et moppeskaft over badekaret først, så over tørkestativ. Anonymous poster hash: f99c6...bfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå