Gå til innhold

Middagsselskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage mat for 6 personer om noen få dager, og jeg trenger virkelig noen forslag. Fjærkre er utelukket pga allergi, og det må være enkelt og ikke så fryktelig dyrt.

Hjelp?

Anonymous poster hash: 01f1c...355
Videoannonse
Annonse
Gjest Citronella
Skrevet

Er det uformelt selskap? Flere retter?

Om det er uformelt, så er en gryte veldig enkelt og godt. F.eks Chili con carne.

Skrevet

Hvor flink er du? Hvor fancy vil du det skal være? Budsjett? :)

Anonymous poster hash: 7f7c8...8e0

Skrevet

Hvor flink er du? Hvor fancy vil du det skal være? Budsjett? :)

Anonymous poster hash: 7f7c8...8e0

Skrevet

Ovnsbakt fisk.

Anonymous poster hash: 757e1...aec

• Liker 1
Skrevet

Det er bare svigerfamilie, så det blir veldig uformelt, med bare èn rett. Jeg er ikke kjempeflink på kjøkkenet, og siden det er enkelte i selskapet jeg da treffer for første gang, så vil jeg helst ikke ha noe avansert jeg kan ødelegge.

Det hadde vært fint med noe som ikke koster så mye.

TS

Anonymous poster hash: 01f1c...355
Skrevet

Hva med en gulasj?

Hvis du har god tid kan du velge det rimeligste kjøttet og la det koke lenge så det blir mørt.

Skrevet

Da ville jeg laget lasagne fra Trines Matblogg. Den er såååååå god, for den har så mye oppi sausen som lager smak. (Bla raft, rødvin m.m) Har bare fått skryt for den :)

Det tar litt tid å lage siden det er mye som skal oppi og sausen skal koke en stund, men det er verdt det. Dessuten kan den lages klart før gjestene dine kommer også kan du bare lunke litt på den og skjære en salat ved siden av..

Her er link til bloggen med oppskrift. http://trinesmatblogg.no/2011/02/23/lasagne-til-mafiaen/

Skrevet

Noe som er veldig enkelt, godt, og billig er torsk med creme fraiche og bakte rotgrønnsaker.

Kutt opp kålrabi og gulrøtter, bland med litt olje, salt, pepper, timian og rosmarin, og pakk i alufolie.

Skjær søtpotet i terninger, bland med litt olje, salt, pepper og kanel, og pakk i alufolie.

Ha torsk (jeg bruker opptint gorumet-torsk.. funker helt fint) i en ildfast form. Bland creme fraiche med salt og sitronpepper, og fordel over fisken. Strø over rikelig med hakkede mandler.

Sett ovnen på ca 200 grader. La kålrabi og gulrøttene bake i ca en time, søtpotetene i ca 40 min, og fisken i 20-25 minutter (trykk på for å se om den flaker seg).

Anonymous poster hash: ca19b...078

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...