Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært gjennom en tøff periode hvor samboer har spilt mye poker. Han skylder meg nå 15000 kr, og hangar ikke vært på skolen på tre uker. Han sliter med angst, depresjon.

Det har nå gått ett par uker siden sist han spilte. Da fikk han låne penger fra meg, for siste gang. Han skulle da ikke spille på flere år, eller ihvertfall ikke før økonomien hans var stabil (hans egen ide). Jeg gikk med på det for å få en slutt på det, da jeg mener spillinga er rota til alt det vonde her.

Jeg er blakk, sparekontoen er tømt og venter på stipend. Han maser 2-3 ganger hver eneste dag om å få låne penger av meg for å spille. Slik at han kan vinne mye penger og betale det han skylder. Synes selv at det er en naiv tankegang, men han nekter å høre på meg.. Står fast ved avtalen, meghan ber og ber om jeg kan gjøre unntak.

Hva skal jeg gjøre her? Har uansett ikke mer penger å låne han da alt jeg har er bsu. Og jeg ønsker ikke at han skal spille, fordi det er ikke bra for han slik ting er nå.

Gir jeg etter så er jo dette akkurat samme tilfelle som tidligere; han ber om eksisterer sjanse, men det er langt ifra den siste han kommer til å be om.

Han får snart penger selv, og da kan han jo gå bak min rygg for å spille (skjedd mye før), men jeg ønsker at vi skal ha en åpenhet her.. Ender i mye krangling osv., hvis han går bak ryggen eller bryter avtalen og det han har lovet..

Har mye annet å tenke på med studier og jobb, samt egen økonomi. Har ikke tid til dette på toppen. Har bedt han slutte å spørre, fordi svaret er uansett nei. Men som nevnt så spør han flere ganger om dagen, og det lager dårlig stemning..

Hva kan jeg gjøre? Han har lovet at han skal oppsøke hjelp mot avhengigheten sin, men i det neste øyeblikket så er han jo ikke avhengig så det er ikke vits (sier han selv). Ønsker å vise han at det faktisk er han jeg bryr meg om, derfor jeg står ved avtalen, men han tror ikke på meg.

Håper noen har tips fra liknende situasjoner, eller uansett :)

Anonymous poster hash: e2f24...9e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han får låne penger av deg, er du med på å la han spille seg dypere inn i problemene sine.

Si nei og ikke lån han ei eneste krone mer, uansett hva han lover på sine knær.

Ta kontakt med hjelpelinje for spilleavhengige og få råd om hva du kan gjøre der. Sett hardt mot hardt. Han trenger hjelp. Kommer seg aldri ut av dette på egen hånd.

Anonymous poster hash: 80b3c...5d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...