AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Skal sende brev til lånekassen pga. bokontroll. Står på lånekassen sine sider: " Du kan også sende dokumentasjonen i posten til: Lånekassen Postboks 430 Alnabru 0614 Oslo Merk dokumentasjonen med navn, kundenummer eller fødsels- og personnummer samt "Bokontroll". Dokumentasjon du sender inn blir bare brukt forbindelse med denne bokontrollen." Hvor skal jeg merke dokumentasjonen? Jeg kan vel ikke skrive dette utenpå? Skal jeg legge ved en lapp inni med navn og personnummer? Skal jeg skrive "Bokontroll" utenpå konvolutten? Hvor i så fall? Anonymous poster hash: 410fb...e28
Gjest Vux Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 (endret) * Endret 9. februar 2015 av Vux
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Har vi virkelig kommet ditt at man ikke lenger vet hvordan man skal skrive på en konvolutt ? 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Skal sende brev til lånekassen pga. bokontroll. Står på lånekassen sine sider: " Du kan også sende dokumentasjonen i posten til: Lånekassen Postboks 430 Alnabru 0614 Oslo Merk dokumentasjonen med navn, kundenummer eller fødsels- og personnummer samt "Bokontroll". Dokumentasjon du sender inn blir bare brukt forbindelse med denne bokontrollen." Hvor skal jeg merke dokumentasjonen? Jeg kan vel ikke skrive dette utenpå? Skal jeg legge ved en lapp inni med navn og personnummer? Skal jeg skrive "Bokontroll" utenpå konvolutten? Hvor i så fall? Anonymous poster hash: 410fb...e28 Du skal sende konvolutten til NAV og jeg anbefaler at du merker den med "bokkontroll" (det er ikke nødvendig. I så fall skriver du dette slik: "Bokkontroll" Lånekassen Postboks 430 Alnabru 0614 Oslo Selve dokumentene inni konvolutten skal merkes med: navn, kundenummer eller fødsels- og personnummer samt "Bokontroll". Lettest er vel å bare skrive dette på et eget ark, type: "viser til brev ang bokkontroll, deres ref *insert refferanse* og sender med dette over dokumenter. Hilsen: Fullt navn og kundenr" Og så bretter du kopiene dine i to og legger dette arket ytterst. Enkelt og oversiktlig. Anonymous poster hash: dae62...fbc 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Har vi virkelig kommet ditt at man ikke lenger vet hvordan man skal skrive på en konvolutt ? Foreldre anno 2015 er overrasket over at barna deres må læres ting. Og at skolen ikke rekker over den massive mengden informasjon et barn må mates med. Da blir resultatet desverre studenter som faktisk ikke kan helt normale ting. Som å hogge ved, lese av vannmåleren, vaske hus, søke jobb eller sette opp et 12-mnd budsjett. Anonymous poster hash: dae62...fbc 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #6 Skrevet 9. februar 2015 Det er mange år siden jeg har sendt brev. Får ikke brev i posten heller. Alt kommer jo elektronisk nå. Er ganske viktig at det kommer frem til rett sted, så vil passe på at jeg gjør det riktig! Hvor/Hvordan skriver jeg avsender? Det er på den lille fliken bak, som man lukker konvolutten med, ikke sant? Anonymous poster hash: 410fb...e28
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #7 Skrevet 9. februar 2015 Det er mange år siden jeg har sendt brev. Får ikke brev i posten heller. Alt kommer jo elektronisk nå. Er ganske viktig at det kommer frem til rett sted, så vil passe på at jeg gjør det riktig! Hvor/Hvordan skriver jeg avsender? Det er på den lille fliken bak, som man lukker konvolutten med, ikke sant? Anonymous poster hash: 410fb...e28 Helt rett, på den lille fliken bak. Det er også vanlig å sette et kryss over avsenderadresse, slik at det er veldig tydelig at det ikke er dit brevet skal sendes. (Det er ihvertfall slik tante gjør det når hun sender brev til meg) Anonymous poster hash: 125b2...412 1
Chizue Skrevet 9. februar 2015 #8 Skrevet 9. februar 2015 Husk å se om du har fri porto, eller om du må kjøpe frimerke x)
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #9 Skrevet 9. februar 2015 Helt rett, på den lille fliken bak. Det er også vanlig å sette et kryss over avsenderadresse, slik at det er veldig tydelig at det ikke er dit brevet skal sendes. (Det er ihvertfall slik tante gjør det når hun sender brev til meg) Anonymous poster hash: 125b2...412 Sånn her, bare med kryss over? Ola Nordmann Osloveien 1 0000 Oslo Eller skal alt på en linje bortover? Anonymous poster hash: 410fb...e28
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #10 Skrevet 9. februar 2015 Slik skal konvolutten se ut på forsiden, ca. på midten: LånekassenPostboks 430 Alnabru0614 Oslo Fremdeles på forsiden, men nederst til høyre: "Bokontroll" Forside og øverst til høyre: Et frimerke På baksiden, den lille fliken som man lukker konvolutten med, skal det stå: Avs: Ditt fornavn etternavn, gate nr, postnr poststed. Anonymous poster hash: d431e...3bf 4
Sofie1 Skrevet 12. februar 2015 #11 Skrevet 12. februar 2015 også må du huske å postlegge brevet da i den store røde kassa som det står "post" på... 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #12 Skrevet 12. februar 2015 Sånn her, bare med kryss over?Ola NordmannOsloveien 10000 Oslo Eller skal alt på en linje bortover? Anonymous poster hash: 410fb...e28 Spiller ingen rolle.Anonymous poster hash: 0ea85...8e9
Sofie1 Skrevet 13. februar 2015 #13 Skrevet 13. februar 2015 Se her...: http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/adressering-til-postmottakere-i-norge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå