Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finns så mye man kan gjøre, men hva funker?

Har hørt at hvis du maserer hodebunnen med sjampo i dusjen i ca 2-4 min, øker du blodsirkulasjonen slik at du aktiverer (hårrøttene elns) så vil håret gro raskere.

Man kan så på hodet i ett par minutter, da får man også igang blodsirkulasjonen.

Man kan kjøpe sjampoer og balsamer som skal få håret til å gro. Har selv kjøpt meg hairbell, så er veldig spent på å prøve den. Noen som har prøvd den?

Man kan klippe tuppene ofte, men samtidig hører jeg noen som sier at det er bare bedre å la det gro og ikke klippe det.

Noen som vet om disse tipsene over fungerer eller ikke og hva er ditt tips til lengre hår? :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen sånne "tips" får håret til å gro fortere enn det er programmert til hos den enkelte.

Håret gror innenfra, så tuppklipping hjelper ikke for annet enn å få splittede hår bort.

Tålmodighet er det eneste sikre som hjelper. :)

• Liker 7
Skrevet

Vær snill med håret, enten så har man treig eller kjapp vekst.

Sånn ere bare.

• Liker 3
Skrevet

Har også nettopp fått hairbell..skal testes!den har fått veldig bra omtaler hvertfall,så den skal jo funke.viktig å bare vaske hodebunnen med den! :)

Skrevet (endret)

Eg skal prøve inversion method ei veke i mnd, og hot oil treatment (med castor oil og coconut oil, eteriske oljer) har ikkje bestemt meg heilt kor ofte. Søk det opp på youtube, mange som har hatt gode resultat (dog mange med asiatiske gener og kanskje velsigna med sterkt hår frå før). Og trimme håret ved behov.

Endret av NorwegianBlue
  • Liker 1
Skrevet

Ikke klipp det. Ikke hør på frisøren, de fleste tuppene er ikke så slitte som de skal ha det til. Ta litt kokosolje i tuppene, så ser du at de blir myke og fine, så lenge de ikke splitte seg er det absolutt ingen grunn til å klippe håret hver 2. måned.

Anonymous poster hash: 026e6...69b
  • Liker 1
Skrevet

La håret gro, ikke klipp det oftere enn en gang i året for å få bort slitte tupper, og ha tålmodighet.

Det er heller ikke alle som er genetisk disponert for å få veldig langt hår, de aller fleste av oss gror hår til omtrent midt på ryggen før det naturlig stopper.

Hos noen gror det til like over rompa, mens noen svært få får det enda lenger enn det, samme som de få som ikke klarer å få håret til å gro lenger enn ca skulderlangt før det stopper av seg selv.

Skrevet (endret)

Det som hjelper er å klippe mindre enn det som gror, og kun det som er slitt. Også kan du gjøre ditt beste for å ikke slite på det. Forsiktig med varmebehandling, sov med løs flette, ikke bruk gummistrikk i håret, ikke sov med stramme hestehaler, vask ved behov men ikke oftere, unngå farge, permanent o.l...

Det er lite magiske triks. Behandle håret pent og stuss bittelitt ved behov.

Noen tyr til mange triks for å ikke slite på håret: ikke håndkletørk, ikke børst når vått, sov med putevar i silke... :)

Endret av Tirkes
  • Liker 2
Skrevet

Klipp tupper med gjevne mellomrom.

Grunnen til at det er smart er at håret da ikke "spiser" seg oppover pga knekte tupper.

Vokser håret ditt seint klipper du tuppene skjelden, vokser det fort så kan du ta tuppene oftere ;)

Anonymous poster hash: 09665...bbe

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Jeg kjenner en som har hatt god effekt av Ricin-olje. Hun masserte det inn i håret hver kveld og sov med det om natta. Håret skal ha vokst et par cm mer i måneden enn vanlig. Du kan også ta ølgjær til innvortes bruk.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Du må nok bare ha tålmodighet. Personlig liker jeg å klippe tuppene mine ca hver tredje til fjerde måned, synes håret mitt ser sunnere ut. Jeg bruker frisør shampoo og kur til vanlig som jeg har fått anbefalt av min frisør

Skrevet

Har også nettopp fått hairbell..skal testes!den har fått veldig bra omtaler hvertfall,så den skal jo funke.viktig å bare vaske hodebunnen med den! :)

Så morsomt! Vi får håpe den funker som andre sier

Skrevet

Eg skal prøve inversion method ei veke i mnd, og hot oil treatment (med castor oil og coconut oil, eteriske oljer) har ikkje bestemt meg heilt kor ofte. Søk det opp på youtube, mange som har hatt gode resultat (dog mange med asiatiske gener og kanskje velsigna med sterkt hår frå før). Og trimme håret ved behov.

Hva koster det og evt hvor gjør man det? :)

Skrevet

Ikke klipp det. Ikke hør på frisøren, de fleste tuppene er ikke så slitte som de skal ha det til. Ta litt kokosolje i tuppene, så ser du at de blir myke og fine, så lenge de ikke splitte seg er det absolutt ingen grunn til å klippe håret hver 2. måned. Anonymous poster hash: 026e6...69b

Kan jeg bare bruke vanlig kokosolje fra helsekosten?

Skrevet (endret)

Hva koster det og evt hvor gjør man det? :)

Mente hvordan gjør man det :)

Endret av ol93
Skrevet

Det finns så mye man kan gjøre, men hva funker?

Har hørt at hvis du maserer hodebunnen med sjampo i dusjen i ca 2-4 min, øker du blodsirkulasjonen slik at du aktiverer (hårrøttene elns) så vil håret gro raskere.

Man kan så på hodet i ett par minutter, da får man også igang blodsirkulasjonen.

Man kan kjøpe sjampoer og balsamer som skal få håret til å gro. Har selv kjøpt meg hairbell, så er veldig spent på å prøve den. Noen som har prøvd den?

Man kan klippe tuppene ofte, men samtidig hører jeg noen som sier at det er bare bedre å la det gro og ikke klippe det.

Noen som vet om disse tipsene over fungerer eller ikke og hva er ditt tips til lengre hår? :)

Sjekk ut Panto-3!! mange tråder her inne om det. Det er noe kreftpasienter f.eks blir anbefalt av legen å ta etter cellegift for raskere hårvekst.

Anonymous poster hash: 140c9...36b

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror egentlig ikke det er så mye man kan gjøre med det. Jeg vasker håret med billigsjampo, bruker aldri hårkur eller andre produkter, og føner håret hver gang jeg vasker det. Likevel vokser håret mitt fort i forhold til andre. Lengden har gått fra skulderlang bob til hår ned på livet på bare to år. Og sånn har det alltid vært. Mens venninner som gjør "alt riktig" ikke får håret til å gro.

Skrevet

Kan jeg bare bruke vanlig kokosolje fra helsekosten?

Jepp, men pass på at det er extra virgin oil. Det er litt viktig :)

Skrevet

Jepp, men pass på at det er extra virgin oil. Det er litt viktig :)

I håret og på huden er det ikke nødvendig at oljen er extra virgin, men om man skal spise oljen skal man passe på å velge extra virgin kokosolje.

Skrevet

I håret og på huden er det ikke nødvendig at oljen er extra virgin, men om man skal spise oljen skal man passe på å velge extra virgin kokosolje.

det er motsatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...