Gjest Linn35 Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Jeg spiser alltid mest til middag, men "burde" kanskje spise mest til frokost? Hva mener dere andre....?
Wonderbitch Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Jeg spiser mest til middag, som er på kvelden for meg. Da blir jeg ikke sulten om natten. Dessuten er jeg ikke særlig sulten om dagen.
LittDiva Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Spiser mest til lunsj. Er mest sulten da og aldri vært storspiser påkvelden.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Middag og kvelds. Jeg spiser ikke frokost, har en salat til lunsj, og så spiser jeg godt til middag og kvelds. Det er da jeg er mest sulten, og så er det om kveld/ettermiddag jeg trener. Hvorfor tror du du må spise mest til frokost? Det er det ingen grunn til at du MÅ, med mindre du selv føler du er mest sulten da, eller du merker du har lite energi utover formiddagen (om du har en fysisk krevende jobb, f.eks). Anonymous poster hash: 0c6bb...329 1
Gjest Linn35 Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Middag og kvelds. Jeg spiser ikke frokost, har en salat til lunsj, og så spiser jeg godt til middag og kvelds. Det er da jeg er mest sulten, og så er det om kveld/ettermiddag jeg trener. Hvorfor tror du du må spise mest til frokost? Det er det ingen grunn til at du MÅ, med mindre du selv føler du er mest sulten da, eller du merker du har lite energi utover formiddagen (om du har en fysisk krevende jobb, f.eks). Anonymous poster hash: 0c6bb...329 Har alltid hørt at man "må" spise frokost og at det er da man "bør" pøse mest på, så man har et godt lager å holde kroppen i gang på utover dagen....? Aner ikke hva som er rett...Og jeg er absolutt minst sulten til frokost, men presser i meg likevel ;P
Pringle Skrevet 9. februar 2015 #6 Skrevet 9. februar 2015 (endret) Jeg spiser mest til middag, vanligvis nesten halvparten av dagens kalorier. Råd av typen "spis som en konge til frokost ...", "ikke spis etter kl ...", "kutt ut ...", "tygg hver munnfull ... ganger", osv, osv, er kun metoder for å gjøre det vanskelig å overspise, og bør ikke forstås som verken regler eller medisinske fakta. For noen er det gode råd, for andre fører det bare til at man finner andre måter å overspise på. Og i våre dager er det uendelige muligheter for å overspise. Hvis man teller kalorier eller på annet vis utøver porsjonskontroll/moderasjon, er det ingen grunn til å ta i bruk den type tips. Slike "gammeldagse" råd burde være overflødige i våre dager hvor folk er godt informert om både kaloriinnhold og har tilgang til elektroniske matdagbøker, men kanskje er informasjonsflommen overveldende og forvirrende. Endret 9. februar 2015 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #7 Skrevet 9. februar 2015 Det er ingen grunn til å spise frokost om du ikke er sulten. Det er en gammeldags myte. Spis når DU er sulten og trenger energien. Du må heller ikke spise masse små måltider. Det som spiller en rolle er totalt antall kalorier du inntar, ikke når du inntar dem. Det er smak og behag og opp til hver enkelt å finne ut når man selv trenger og ønsker å spise. Anonymous poster hash: 0c6bb...329 2
Gjest Runforit Skrevet 9. februar 2015 #8 Skrevet 9. februar 2015 Er middagsmenneske, men kcalmessig er det ikke noe særlig forskjell på frokost, lunsj og middag...
grrwaffmjau Skrevet 9. februar 2015 #9 Skrevet 9. februar 2015 Mest til middag og kvelds, må være ganske stappa i magen for å få sove
Gjest Vind Skrevet 9. februar 2015 #10 Skrevet 9. februar 2015 Jeg spiser meg mett til alle måltider.
sweg Skrevet 9. februar 2015 #12 Skrevet 9. februar 2015 Middag her. Familien min er veldig glade i å spise to porsjoner og slikt, og nærmest tvinger i meg en porsjon til. Derfor spiser jeg ellers lite i løpet av dagen xD
Blå Trombone Skrevet 9. februar 2015 #13 Skrevet 9. februar 2015 Frokost. Det er da jeg virkelig er sulten. Spiser "normalt" til lunsj og lite middag, er ikke så glad i varm mat. Et knekkebrød e.l før jeg legger meg, ellers våkner jeg om natta av at jeg er sulten.
Snorkfrøken_ Skrevet 9. februar 2015 #14 Skrevet 9. februar 2015 Spiser definitivt mest til middag Spiser alltid middag rundt kl. 16, og sjeldent på kvelden.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #15 Skrevet 9. februar 2015 Middag. Til frokost er jeg ikke våken nok til å nyte god mat, og til lunsj har jeg matpakke. For meg blir dermed middag det eneste måltidet med god, varm mat, og dermed det der det føles naturlig å spise mest. Anonymous poster hash: 0ba83...003
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #16 Skrevet 9. februar 2015 Lunsjen. Fordi den er gratis på jobb Og så trener jeg som regel rett etter jobb, så da er det greit å ha spist en del først (tar et knekkebrød eller to før jeg drar fra jobb også). Har jeg trengt tungt etter jobb, så kan middagen bli ganske stor. Men ellers så er det ved lunsj jeg spiser mest. Kan ikke spise tungt på kvelden, for da får jeg ikke sove. Anonymous poster hash: e9c03...e36 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #17 Skrevet 9. februar 2015 kvelds/etter trening får jeg i meg det meste, periodisk faste Anonymous poster hash: 0a866...8d5
Radon Skrevet 9. februar 2015 #18 Skrevet 9. februar 2015 Spiser alltid mest til frokost - det finnes ikke bedre enn å våkne opp og spise et stort måltid (hadde gjerne spist middagen til frokost hadde jeg hatt tid). Det er ikke alltid jeg rekker frokost og da blir jeg så utrolig sulten og "tom" ut over dagen. Noen ganger får jeg nok i meg flere kalorier i middagen, men posjonsmessig er alltid frokosten størst.
Gjest Skrevet 9. februar 2015 #19 Skrevet 9. februar 2015 Spiser mest til middag. Spiser når jeg er sulten. Det er ikke farlig å droppe frokost og lunch.
Inwe Skrevet 9. februar 2015 #20 Skrevet 9. februar 2015 På kvelden. Om det så er middag eller kveldsmat. Jeg er alltid mest sulten om kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå