AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Hei alle sammen! Jeg lurer på noen få ting og håper dere kan svare meg, eller råde meg iallefall. Jeg er en jente på 23 år og går ikke på p.piller. Jeg har en samboer og vi har regelmessig sex. Det som har skjedd i det siste er at syklusen min har gått helt ut av kurs( jeg har alltid hatt uregelmessig menstruasjon), men de siste to månedene har jeg hatt en syklus på 37 og 40 dager!! Jeg har ingen mellomblödninger, ingen smerte ved samleie og ikke noe EKSTREME menssemerter(men kraftige ja). Nå sistgang jeg skulle ha mens, så gikk jeg utrolig smerte i magen 2-3 dager för jeg fikk mens, jeg klarte ikke å gå nesten og det gjorde utrolig vondt å trykke på magen...trodde det var blindtarmbetennelse först, men så fikk jeg menstruasjon også gav det seg. Jeg oppsökte ikke lege. Fikk menstruasjon den 23 januar, og nå er magen min veldig oppblåst og jeg har smerter i höyre eggestokk, kan dette väre eggelösning? Jeg har ikke satt meg så veldig inn i når jeg har eggelösning, da jeg er ung og tenker at systemet mitt fungerer.. men begynner å lure nå. Vi har värt kjärester i 4 år, og jeg sluttet på p-pillen for 2 år siden. Kan også si at jeg har värt under veldig mye stress det siste året, kan dette väre årsaken til alle mine problemer? Oppsökte gynekolog for 1,5 år siden og hun sa at alt var fint. Problemene mine har blitt verre siden det. Når kan jeg regne ut eggelösning når jeg har så uregelmessig menstruasjon? Er det noen av dere som har värt borti lignende? Jeg har ikke så veldig lyst å oppsöke lege för jeg må, så derfor håper jeg at noen av dere kan komme med erfaringer eller råd. Anonymous poster hash: f9bf8...afe
Gjest Gjest_Idja Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Hvis du har uregelmessig menstruasjon er det nok best å bruke EL-test for å finne ut når du har EL. Det er vanskelig å si nøyaktig når du har EL, men det er ca 14 dager før mensen, med mindre du har defekt/for kort lutealfase. Med lange sykluser er det også en fare for at man ikke har EL. Var jeg deg ville jeg begynt med EL-tester hver dag, eller temping (ta temperaturen). Temping er vel det sikreste, men den sier fra når du HAR HATT EL mens tester gir beskjed om at du snart får EL. Å regne ut når du har EL når du har uregelmessig mens er litt poengløst. Kan hende at du har PCOS - sjekket gynekologen deg for dette?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Stress kan jo slå inn på syklusene. Men siden du er såpass preget av smerter ville jeg kontaktet lege for å få noe smertestillende som hjelper. Kan også snakke med legen om evt. videre testing for å utelukke eller bekrefte at noe er galt. Jeg selv har veldig uregelmessige sykluser. Har vært hos legen og testet forskjellig, alt ok der. Skal til gynekolog snart også for å ta en titt. Hjelper ikke på syklusene om man stresser med at noe er feil heller. Så ville tatt ett legebesøk for sikkerhetsskyld. Stort sett er det jo ikke noe galt Anonymous poster hash: 13626...600
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå