Gå til innhold

Depresjon-skole-trening. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en ny depresjon nå, og hvis jeg skal trene må jeg gjøre det etter skolen. Altså jeg må på skolen hvis jeg skal få trent.

I dag ble det så ille at jeg måtte dra hjem 1 time før jeg skulle trene, og samvittigheten kveler meg. Samtidig som jeg føler at jeg ikke kan trene og spise når jeg er deprimert, for da er jeg ikke deprimert nok.

Er diagnosert med mild depresjon og borderline.

Hva ville dere ha gjort?

Anonymous poster hash: 93410...4bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trent. Trening hjelper mot depresjon. Jeg har selv slitt veldig med angst og depresjon, og trening er helt nødvendig for meg. Hvorfor i alle dager skal depresjon bety at du ikke "har lov" til å trene..? Det er omtrent som å si at du ikke kan ta fysioterapi, for da har du ikke nok vondt i ryggen.

Anonymous poster hash: 1ef23...c9e
  • Liker 1
Skrevet

Det er ingen konkurranse om å være mest psykisk syk, og hvis du klarer å trene så synes jeg du skal være glad for det.

Jeg er i en ny depresjon nå, og hvis jeg skal trene må jeg gjøre det etter skolen. Altså jeg må på skolen hvis jeg skal få trent.

I dag ble det så ille at jeg måtte dra hjem 1 time før jeg skulle trene, og samvittigheten kveler meg. Samtidig som jeg føler at jeg ikke kan trene og spise når jeg er deprimert, for da er jeg ikke deprimert nok.

Hva ville dere ha gjort?

Gjest Coolaid
Skrevet

Hva ville dere ha gjort?

Jeg ville ikke hatt så store krav til meg selv. Det kan du jo snakke med psykologen eller noen om ? Mange finner nok trygghet i depresjon. Hva med å gjøre det enkelt og ta seg en sykkeltur/løpetur for å komme deg ut?. Bryt litt med gamle vaner og mønstre. Overraske deg selv med noe du ikke pleier å gjøre kan være bra.

Skrevet

Det er ingen konkurranse om å være mest psykisk syk, og hvis du klarer å trene så synes jeg du skal være glad for det.

Det er det så absolutt ikke, men hva andre tror om jeg for eksempel ikke er på skolen, men på trening når jeg sier at jeg er deprimert er en annen ting.

Takk til dere andre, da blir det trening i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...