Gå til innhold

Lånekassen setter opp renta!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De setter jo ikke opp renta, de setter den ned, med unntak av den flytende renta som er lik som forrige termin. Lånekassen ligger forøvrig alltid et par måneder etter det du ser i markedet, fordi de har definerte observasjonsperioder. Det var også forslag om økt rentepåslag før jul, men jeg vet ikke om det ble til noe. Det kan godt forstyrre bildet litt.

Du kan lese mer om nøyaktig hvordan de beregner renten på hjemmesiden deres: http://www.lanekassen.no/Tilbakebetaling/Renter-og-gebyrer/Slik-fastsettes-renten-i-Lanekassen/

Anonymous poster hash: 6249e...cb4

Skrevet

De setter jo ikke opp renta, de setter den ned, med unntak av den flytende renta som er lik som forrige termin. Lånekassen ligger forøvrig alltid et par måneder etter det du ser i markedet, fordi de har definerte observasjonsperioder. Det var også forslag om økt rentepåslag før jul, men jeg vet ikke om det ble til noe. Det kan godt forstyrre bildet litt.

Du kan lese mer om nøyaktig hvordan de beregner renten på hjemmesiden deres: http://www.lanekassen.no/Tilbakebetaling/Renter-og-gebyrer/Slik-fastsettes-renten-i-Lanekassen/

Dette satte faktisk opp den flytende renta 1 januar i år.

Anonymous poster hash: 9f3cb...21c

Skrevet

Dette satte faktisk opp den flytende renta 1 januar i år. Anonymous poster hash: 9f3cb...21c

Ja, men de har de gjort mange ganger før også. Når man snakker om renteutvikling i presens er det vel stort sett den siste utviklingen man snakker om, og Lånekassen har akkurat kommet med nye rentenivåer. Men det er uansett veldig logisk: Man økte påslaget (Stortinget bestemte) og referanserenten (som ikke er styringsrenten) gikk opp. Ergo gikk den flytende renta opp. Detaljene kan man lese om i linken jeg la ut lenger opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...