Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ikke siker på om dette er rett underforum å poste dette på, men prøver likevel.

Jeg har en skalljakke fra Helly Hansen hvor store deler av bryst- og ryggpartiet er hvitt. Jakka er noen år gammel, og den er fortsatt fin med unntak av at de hvite partiene har blitt så skitne!

Jeg har prøvd å vaske jakka på vanlig vis slik vaskeansvisningen sier, men skitten går ikke vekk. Jakka har jo blitt brukt end el i skog og mark, så jeg trodde det skulle være lett å få vekk det jeg trodde var søle og skitt. Men nei! Nå har jeg vasket den to ganger- og den har blitt minimalt renere. Prøvde med Vanish-spray også, det virker ikke som om den biter på denne typen materiale.

Jeg tror nok dette er siste gangen jeg kjøper ei hvit jakke, men jeg vil helst prøve å rengjøre denne jakka istedetfor å kjøpe en ny, den kostet tross alt litt.

Er det noen som har noen tips?

Skrevet

Kanskje du kan bruke sånn man bruker for å få seil og nylon på båter hvite? aldri prøvd men bare en tanke!

Skrevet

Jeg brukte en blanding av bakepulver, eddik og sitron på en jakke for en stund siden, og det fungerte overraskende bra, kanskje det er verdt et forsøk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...