Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2004 #1 Skrevet 9. august 2004 Er det noen her som vil fortelle meg hvordan de oppdaget at de hadde det? Jeg har hatt regelmessige GU pga celleforandringer. Hvert halvår.. Men nå frykter jeg det verste, men håper på det beste.. Legen min har ferie, og jeg har ikke så lyst til å gå til en helt ukjent lege når det gjelder slike ting som dette.. Hvordan merket dere det? Hva bør jeg være ekstra obs på?
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2004 #2 Skrevet 9. august 2004 Jeg var inne til tester for det samme. Det er ganske vanlig, tror jeg. Du forklarte ikke helt hvorfor du bekymrer deg akkurat nå. Er det fordi legen er på ferie og du ikke får tatt den halvårlige testen? Eller har det skjedd noe som får deg til å tenke at noe er galt? Det som er 'positivt' med disse prøvene (om man kan kalle noe i denne sammenhengen positivt) er jo nettopp det at de fanger opp ting veldig tidlig. Celleforandringer kan rette seg ut selv, men om de ikke skulle gjøre det så ser man det som oftest svært tidlig, nettopp pga hyppige prøver. Det var i alle fall noe slik legen sa til meg, og da mente hun testene som gjøres hvert tredje år eller hvor ofte det er. Hm... rotete. Jeg tror det jeg forsøker å si, er at om du stresser fordi du skulle tatt en test og legen er borte, så kanskje det ikke er så farlig om du venter til h*in er tilbake. Med mindre det er måneder da! Men jeg hadde ikke kreft og ikke er jeg lege, så jeg er kanskje ikke den rette til å svare her.
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2004 #3 Skrevet 11. august 2004 Jeg stresser ikke fordi jeg skulle tatt en test.. Mest fordi jeg har begynt å få litt småblødninger over lengre tid.. (Og har vært til flere sjekk for celleforandringer tidligere.) Det kan stemme med symptomene jeg finner på nettlegesider, samtidig som jeg prøver å finne en slags bekreftelse på at det umulig kan være noe galt, slik at jeg ikke trenger å ta sorgen på forskudd...
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2004 #4 Skrevet 11. august 2004 Tror ikke du behøver å ta sorgene på forskudd. Jeg fikk påvist celleforandringer på livmorhalsen for noen år siden, men hadde ikke merket noe til dette i det hele tatt, så jeg fikk sjokk. Jeg gikk til kontroll hvert annet år omtrent. De ble fjernet med laser på SiA, som det het den gangen, og siden har det ikke vært noe. men nå går jeg til kontroll hvert år. Etter den "cervix dysplasi"-en som det kalles, har jeg imidlertid gått og småblødd uten at de egentlig finner noe grunn til det, så nå har jeg kjøpt et nytt helsekostpreparat mot såre slimhinner, for det har jeg fått påvist, og da småblør du, skjønner du. Det inneholder diverse Omega'er og fettsyrer. Kanskje det er så enkelt som det? Jeg krysser fingre for deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå