Nettinettet Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 I går satt jeg å analyserte problemene kundene mine hadde i Januar måned. 8 av 10 som benytter seg av tjenestene mine sliter med å få et forhold til å fungere fordi de tror negative ting om den de treffer. Dette gjelder både kvinner og menn (selv om det er flere kvinner enn menn som gjør dette) Når de ikke hører noe tror de at h*n har kontakt med andre. Når h*n ikke har tid til å treffes tror de at h*n skal treffe noen andre. Når h*n får sms er de sikre på at det er fra noen som h*n vurderer i tillegg til seg selv. Selv om personen de treffer bruker mye tid på han/henne så er usikkerheten der og det er ikke bare slik at de tenker at det kan være sånn, de er nesten sikre på at det er sånn. Mye pga tidligere erfaringer og ting de har lest blant annet her inne. Det med tidligere erfaringer forstår jeg, men det med at de har lest ting her inne, eller andre steder er skikkelig skikkelig trist. Vi påvirkes av det vi leser og de erfaringene andre har, i like stor grad som det vi erfarer selv. Når mange opplever det samme som oss så tror vi at det er sånn det er alltid. Sannheten er at det mest sannsynlig er MANGE FLER som ikke har den negative opplevelsen. Men de hører man ikke fra her inne. Husk det! Ikke tenk at alle damer er dramadamer eller goldiggere, eller at alle menn er drittsekker og bare ute etter sex, bare fordi dere har lest MEST av det her inne. Virkeligheten består av flest fine mennesker med sunne og normale verdier ikke døm mennesker du treffer på bakgrunn av hva du tror, eller har lest/hørt. Gjør opp deg din egen mening og tenk alltid det beste om folk til det motsatte er bevist! 5
gjest 321 Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Gjør opp deg din egen mening og tenk alltid det beste om folk til det motsatte er bevist! Lettere sagt enn gjort. En gjør jo opp sin egen mening på bakgrunn av erfaringer. Har jeg opplevd mye pessimisme og dårlige relasjoner tidligere i livet, vil dette såklart danne grunnlaget for mitt subjektive syn på virkeligheten, og tankebaner og følelser vil rette seg deretter. For meg vil det være naivt å tenke det beste om folk. Selv om jeg såklart har forståelse for at det finnes bra folk der ute. Da hjelper det ikke å bare "tenke det beste om folk" 5
Nettinettet Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2015 (endret) Lettere sagt enn gjort. En gjør jo opp sin egen mening på bakgrunn av erfaringer. Har jeg opplevd mye pessimisme og dårlige relasjoner tidligere i livet, vil dette såklart danne grunnlaget for mitt subjektive syn på virkeligheten, og tankebaner og følelser vil rette seg deretter. For meg vil det være naivt å tenke det beste om folk. Selv om jeg såklart har forståelse for at det finnes bra folk der ute. Da hjelper det ikke å bare "tenke det beste om folk" Det går fint ann å tenke det beste om folk uten å være naiv også. Man velger å tenke det beste om folk, men er bevisst på at man kan bli skuffet og finne negative sider hos andre mennesker. Endret 9. februar 2015 av Nettinettet
silkestrå Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Det går fint ann å tenke det beste om folk uten å være naiv også. Man velger å tenke det beste om folk, men er bevisst på at man kan bli skuffet og finne negative sider hos andre mennesker. Jeg er så enig med deg, og likevel er det så vanskelig å holde de negative tankene unna noen ganger. Mannen jeg er sammen med er inni en periode der han er fryktelig treg med å svare på meldingene mine. Jeg vet at han ikke møter noen andre, men jeg vet også at han er usikker på oss, og det gjør at jeg holder på å gå på veggene når han ikke svarer på en melding før mange timer etter at jeg sendte den. Har du gode råd om hvordan jeg skal klare å holde de negative tankene unna i denne situasjonen blir jeg veldig glad!
Nettinettet Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2015 Jeg er så enig med deg, og likevel er det så vanskelig å holde de negative tankene unna noen ganger. Mannen jeg er sammen med er inni en periode der han er fryktelig treg med å svare på meldingene mine. Jeg vet at han ikke møter noen andre, men jeg vet også at han er usikker på oss, og det gjør at jeg holder på å gå på veggene når han ikke svarer på en melding før mange timer etter at jeg sendte den. Har du gode råd om hvordan jeg skal klare å holde de negative tankene unna i denne situasjonen blir jeg veldig glad! Hvorfor er han usikker på dere?
silkestrå Skrevet 9. februar 2015 #6 Skrevet 9. februar 2015 Hvorfor er han usikker på dere? Han gikk ut av et langvarig forhold like før vi begynte å være sammen, og har to jenter fra dette forholdet, som bor sammen med ham. Ettersom bruddet er såpass nytt har han sagt til meg noen ganger at det egentlig er for tidlig for ham å gå inn i et nytt forhold så kort tid etter bruddet. Samtidig understreker han at han er glad for å ha møtt meg, men at han trenger tid til å bearbeide alt som har skjedd i livet hans det siste året. Jeg har vært, og er fortsatt, tålmodig, - jeg gir ham tid, jeg forsøker å ikke kvele ham med verken kjærlighetserklæringer eller usikkerhet, samtidig som jeg passer på å vise at jeg bryr meg om ham. På gode dager snakker han om oss og fremtiden, og hvordan han ser for seg at han har lyst å kjøpe hus og etablere seg sammen med meg. Han snakker om barn og hund, og om alle de fine tingene vi kan gjøre sammen i fremtiden. Dette gjør meg lykkelig og optimistisk, og jeg blir varm i hjertet av å kjenne hvor glad jeg er blitt i denne mannen - helt til han plutselig stenger meg ute og ikke svarer på meldinger på lang tid. Da kjenner jeg at usikkerheten og negativiteten kommer krypende og legger seg over meg som et kvelende teppe, og den ellers så optimistiske og livsglade meg blir redusert til en tafatt liten jente som sitter og venter på svar.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #7 Skrevet 9. februar 2015 Tusen takk til deg hi- hjelper på å høre dette. Er blitt disilusjonert på på min vei, og må faktisk jobbe med meg selv på flere områder. Av og til hjelper det veldig på å høre at de fleste er normale mennesker. ( Selv om det finnes mye rart også, hehe .. ) Anonymous poster hash: 9d883...87a 1
Gjest incognita Skrevet 9. februar 2015 #8 Skrevet 9. februar 2015 (endret) Du skriver om "kundene" dine, hva slags virksomhet er det du driver? Endret 9. februar 2015 av incognita 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #9 Skrevet 9. februar 2015 Han gikk ut av et langvarig forhold like før vi begynte å være sammen, og har to jenter fra dette forholdet, som bor sammen med ham. Ettersom bruddet er såpass nytt har han sagt til meg noen ganger at det egentlig er for tidlig for ham å gå inn i et nytt forhold så kort tid etter bruddet. Samtidig understreker han at han er glad for å ha møtt meg, men at han trenger tid til å bearbeide alt som har skjedd i livet hans det siste året. Jeg har vært, og er fortsatt, tålmodig, - jeg gir ham tid, jeg forsøker å ikke kvele ham med verken kjærlighetserklæringer eller usikkerhet, samtidig som jeg passer på å vise at jeg bryr meg om ham. På gode dager snakker han om oss og fremtiden, og hvordan han ser for seg at han har lyst å kjøpe hus og etablere seg sammen med meg. Han snakker om barn og hund, og om alle de fine tingene vi kan gjøre sammen i fremtiden. Dette gjør meg lykkelig og optimistisk, og jeg blir varm i hjertet av å kjenne hvor glad jeg er blitt i denne mannen - helt til han plutselig stenger meg ute og ikke svarer på meldinger på lang tid. Da kjenner jeg at usikkerheten og negativiteten kommer krypende og legger seg over meg som et kvelende teppe, og den ellers så optimistiske og livsglade meg blir redusert til en tafatt liten jente som sitter og venter på svar. Det skal du slutte med, finn en som respekterer deg og som viser at handling samsvarer med ord. Anonymous poster hash: 9d883...87a
Nettinettet Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #10 Skrevet 9. februar 2015 Han gikk ut av et langvarig forhold like før vi begynte å være sammen, og har to jenter fra dette forholdet, som bor sammen med ham. Ettersom bruddet er såpass nytt har han sagt til meg noen ganger at det egentlig er for tidlig for ham å gå inn i et nytt forhold så kort tid etter bruddet. Samtidig understreker han at han er glad for å ha møtt meg, men at han trenger tid til å bearbeide alt som har skjedd i livet hans det siste året. Jeg har vært, og er fortsatt, tålmodig, - jeg gir ham tid, jeg forsøker å ikke kvele ham med verken kjærlighetserklæringer eller usikkerhet, samtidig som jeg passer på å vise at jeg bryr meg om ham. På gode dager snakker han om oss og fremtiden, og hvordan han ser for seg at han har lyst å kjøpe hus og etablere seg sammen med meg. Han snakker om barn og hund, og om alle de fine tingene vi kan gjøre sammen i fremtiden. Dette gjør meg lykkelig og optimistisk, og jeg blir varm i hjertet av å kjenne hvor glad jeg er blitt i denne mannen - helt til han plutselig stenger meg ute og ikke svarer på meldinger på lang tid. Da kjenner jeg at usikkerheten og negativiteten kommer krypende og legger seg over meg som et kvelende teppe, og den ellers så optimistiske og livsglade meg blir redusert til en tafatt liten jente som sitter og venter på svar. Han går gjennom en stor livsendring og da er det veldig forståerlig at han trenger tid. Når han forsvinner må du tenke på at det ikke har noe med han å gjøre og gi han den tiden han trenger. La han være den som tar kontakt i slike perioder og vis han at han får lov til å ha disse periodene av deg. At du har forståelse for det. Det vil han sette pris på.
Nettinettet Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #11 Skrevet 9. februar 2015 Det skal du slutte med, finn en som respekterer deg og som viser at handling samsvarer med ord. Anonymous poster hash: 9d883...87a Jiises.. man går gjennom en livsendring og har to unger å ta hensyn til. Hva i alle dager.....!! Han viser da ikk noe lite respekt til henne og hans handlinger samsvarer da med ord??
Nettinettet Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #12 Skrevet 9. februar 2015 Du skriver om "kundene" dine, hva slags virksomhet er det du driver? Jeg jobber som Datingrådgiver.
Nettinettet Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #13 Skrevet 9. februar 2015 Tusen takk til deg hi- hjelper på å høre dette. Er blitt disilusjonert på på min vei, og må faktisk jobbe med meg selv på flere områder. Av og til hjelper det veldig på å høre at de fleste er normale mennesker. ( Selv om det finnes mye rart også, hehe .. ) Anonymous poster hash: 9d883...87a Så fint å høre at det hjalp deg. Stå på! Jeg heier på deg! 1
Mynona Skrevet 9. februar 2015 #14 Skrevet 9. februar 2015 Jeg er ofte veldig uenig med deg, men her er jeg faktisk veldig enig. Ser det på venninner og merker det på meg selv. Noen ganger er jeg i et negativt spor, leser om utro mannfolk på KG og alt det negative som det blir laget tråder om her og går lenger ned i det negative sporet. Og da begynner man å oppføre seg litt anderledes og på den måten kan man ødelegge det man har på gang. Når jeg er i det negative sporet prøver jeg å unngå singel og samliv-forumet totalt, det hjelper en god del. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #15 Skrevet 9. februar 2015 Nei, kvinneguiden kan være ganske så deprimerende når det kommer til kjæresterier! Jeg må selv minne meg på gang på gang at kvinneguiden ikke nødvendigvis representerer resten av Norge. Om det hadde gjort det, så hadde jeg mistet håpet for menneskeheten.... Anonymous poster hash: 9d5ed...4d6 2
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 9. februar 2015 #16 Skrevet 9. februar 2015 Nei, kvinneguiden kan være ganske så deprimerende når det kommer til kjæresterier! Jeg må selv minne meg på gang på gang at kvinneguiden ikke nødvendigvis representerer resten av Norge. Om det hadde gjort det, så hadde jeg mistet håpet for menneskeheten.... Anonymous poster hash: 9d5ed...4d6 Nei KG er bra det beviser at det er best og holde seg singel. 1
Christiania_Oslo Skrevet 9. februar 2015 #17 Skrevet 9. februar 2015 Du skriver om "kundene" dine, hva slags virksomhet er det du driver? "Datingcoach" dvs hun er en kvinne som skal lære menn hvordan de får seg kvinne, så da serverer hun mest sannsynlig mye romantisk piss, og "kundene"kaster bort tid og penger på noe som ikke fungerer. 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #18 Skrevet 9. februar 2015 Jeg jobber som Datingrådgiver. hvilken utdannelse har du tatt? Anonymous poster hash: 7924b...56f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #19 Skrevet 9. februar 2015 Fint innlegg TS. Jeg har også tenkt over dette.. med at her inne, ser man for det meste bare det negative. Folk melder seg inn her for å skrive om problemene, ikke for å skrive hvor perfekt livet deres er, men det som skjer med de fleste (tror jeg) inkludert meg, er at man tror at det gjelder hele tiden. Jeg "dater" kanskje, en jeg har kjent lenge nå..men har bare vært livredd og lei meg, fordi jeg trodde at jeg begikk en stor feil med å få følelser for han. Vi planlegger før vi skal treffes, men noen ganger venter vi med å avtale tid..og da stiller jeg meg spørsmålet, hvem skal ta kontakt? noen ganger har han gjort det i det jeg skulle til og sende mld, andre ganger har jeg... men jeg gruer meg alltid sånn :/ er så redd for at jeg ikke skal få svar, eller at han skal lyve på seg en grunn for å ikke være sammen med meg. Har alltid hatet å ta kontakt med de jeg elsker.. Anonymous poster hash: 7924b...56f
Nettinettet Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #20 Skrevet 9. februar 2015 "Datingcoach" dvs hun er en kvinne som skal lære menn hvordan de får seg kvinne, så da serverer hun mest sannsynlig mye romantisk piss, og "kundene"kaster bort tid og penger på noe som ikke fungerer. Det er nok ikke sånn jeg jobber nei Og kundene mine er veldig fornøyde med jobben jeg gjør hvilken utdannelse har du tatt? Anonymous poster hash: 7924b...56f Jeg har utdannelse innen matchmaking fra matchmaking institute i USA, men når det kommer til datingrådgivningen finnes det foreløpig ingen utdanning man kan ta. Jeg tok et kurs hos Matthew Hussey og gikk i lære hos han i 6 måneder og så har jeg lest enormt med bøker, datet ekstremt mye, benytter personlig erfaring og erfaringene til kjente, gamle kunder osv. Jobbet gratis med kunder i 3 år før jeg følte jeg kunne begynne å ta betalt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå