Gjest Veritaserum Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Har et studielån på ca 50 000. Lever av AAP og går i null hver måned. Har søkt om å utsette utbetaling 2 ganger, har ikke så mange ganger igjen før jeg ikke kan søke om det. Hva skal jeg gjøre da? Rive i stykke "regningen" også får det bare gå sin gang? Hvordan funker det? Hver innbetaling er på 2 000 kr og det har jeg ikke...
Gjest Phoenix Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Har du søkt om rentefritak på grunn av lav inntekt? Forsåvidt, har du mulighet til å tigge en sum av foreldrene dine til hjelp?
Sylvari Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Ikke riv istykker hvertfall, dummeste du kan gjøre. Ta kontakt med lånekassen, forklar situasjonen, så tar du det derifra. 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Du må ha veldig kort nedbetalingstid om du betaler 2000 i mnd på 50000! Jeg betaler 1900 på 280 000.. Tror du kan endre nedbetalingstiden selv på lånekassen sine nettsider, om du velger max tid så blir det sikkert mye mindre å betale per måned.Anonymous poster hash: 45a64...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Jeg har 350 000 og betaler 2000 i mnd, så det må være mulig å endre nedbetalingstid?Anonymous poster hash: 8d0db...112
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #6 Skrevet 9. februar 2015 Jeg har 350 000 og betaler 2000 i mnd, så det må være mulig å endre nedbetalingstid?Anonymous poster hash: 8d0db...112 Dårlig sammenligning. Mindre lån har kortere nedbetalingstid. At det har blitt 2000 med betalingsutsettelser, det kan skje. Anonymous poster hash: 9594e...390
Gjest Veritaserum Skrevet 9. februar 2015 #7 Skrevet 9. februar 2015 men samme om jeg har 200kr eller 2000kr.. jeg går jo ut i null vær måned...Kom på nå at jeg faktisk endret nedbetalingsplanen, det er på 700kr hver måned nå. Og lånet er nærmere 60 enn 50 faktisk. Har det på den lengste nedbetalingsplanen så 700kr er det laveste jeg kan gå.
listefyll Skrevet 9. februar 2015 #8 Skrevet 9. februar 2015 Med aap er det bare å søke om betalingsutsettelse så lenge du har under 247000 i inntekt i 2015. Du må søke betalingsutsettelse fortløpende. En gang i året søker du rentefritak. Lånekassen henter da inn data fra Nav, og når du kvalifiserer til rentefritak, slik som du gjør, teller ikke betalingsutsettelse dine. Heller ikke de to du har brukt. Med forbehold om at du ikke har Aap på over 250000 i året. Lånekassen er et ganske ålreit sted å skylde penger. 1
Gjest Veritaserum Skrevet 9. februar 2015 #9 Skrevet 9. februar 2015 Med aap er det bare å søke om betalingsutsettelse så lenge du har under 247000 i inntekt i 2015. Du må søke betalingsutsettelse fortløpende. En gang i året søker du rentefritak. Lånekassen henter da inn data fra Nav, og når du kvalifiserer til rentefritak, slik som du gjør, teller ikke betalingsutsettelse dine. Heller ikke de to du har brukt. Med forbehold om at du ikke har Aap på over 250000 i året. Lånekassen er et ganske ålreit sted å skylde penger. Da må jeg sende inn søknad for rentefritak nå, trudde det kun var det å sletterenter man kunne søke om... Og dette gjorde man i ettertid, altså å søke tilbake i tid. Har laveste AAP'en som er mulig, så trur nok jeg har mindre enn det gitt. takker for informasjon :D skal sende inn søknad nå før jeg glemmer det
Gjest The damned Skrevet 9. februar 2015 #10 Skrevet 9. februar 2015 (endret) Du kan ha rett på flere utsettelser hvis du har rett på rentefritak. Det har man jo ved arbeidsledighet eller lav inntekt. Så jeg ville søkt om rentefritak. Står mer om det inne på lånekassen sine sider Endret 9. februar 2015 av The damned
Nemigirl Skrevet 9. februar 2015 #11 Skrevet 9. februar 2015 Med aap er det bare å søke om betalingsutsettelse så lenge du har under 247000 i inntekt i 2015. Du må søke betalingsutsettelse fortløpende. En gang i året søker du rentefritak. Lånekassen henter da inn data fra Nav, og når du kvalifiserer til rentefritak, slik som du gjør, teller ikke betalingsutsettelse dine. Heller ikke de to du har brukt. Med forbehold om at du ikke har Aap på over 250000 i året.Lånekassen er et ganske ålreit sted å skylde penger. Signerer denne 1
listefyll Skrevet 9. februar 2015 #12 Skrevet 9. februar 2015 Da må jeg sende inn søknad for rentefritak nå, trudde det kun var det å sletterenter man kunne søke om... Og dette gjorde man i ettertid, altså å søke tilbake i tid. Har laveste AAP'en som er mulig, så trur nok jeg har mindre enn det gitt. takker for informasjon :D skal sende inn søknad nå før jeg glemmer det Så bra! Rentefritak kan du faktisk søke hele tre år tilbake i tid, så det viktigste er å få ordnet betalingsutsettelse. Jeg pleier å ordne rentefritak ved nyttår hvert år. Lettest å huske når jeg har et fast tidsrom jeg pleier å gjøre det 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #13 Skrevet 9. februar 2015 Har et studielån på ca 50 000. Lever av AAP og går i null hver måned. Har søkt om å utsette utbetaling 2 ganger, har ikke så mange ganger igjen før jeg ikke kan søke om det. Hva skal jeg gjøre da? Rive i stykke "regningen" også får det bare gå sin gang? Hvordan funker det? Hver innbetaling er på 2 000 kr og det har jeg ikke... Skjønner ikke hvordan alle kan gå i minus hver mnd når dem går på aap. Du må jo kutte kostnadene dine. Du kan ikke sitte med alle kanalene på tv. NRK holder vel? Du kan ikke spise hva du vil osv. Sånn er det jo. Du har også sikkert hatt jobb før og da har du hatt sjanse til og spare. Anonymous poster hash: 471e3...057 1
Gjest Veritaserum Skrevet 9. februar 2015 #14 Skrevet 9. februar 2015 Skjønner ikke hvordan alle kan gå i minus hver mnd når dem går på aap. Du må jo kutte kostnadene dine. Du kan ikke sitte med alle kanalene på tv. NRK holder vel? Du kan ikke spise hva du vil osv. Sånn er det jo. Du har også sikkert hatt jobb før og da har du hatt sjanse til og spare.Anonymous poster hash: 471e3...057 Tv får jeg inkludert i leien, samme med internet. Strøm går jeg i minus, får faktisk igjen for strømmen (bor i blokk). Kjøper inn mat kun på tilbud. Spiser 1 gang om dagen. Er aldri ute og spiser, eller fester, eller på kino. Kan spare, eller skrape opp 100 kr til kino, men det er svært sjeldent. Har ikke bil og tar ikke buss, jeg sykler. Hva skal jeg kutte ned på?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #15 Skrevet 9. februar 2015 Har et studielån på ca 50 000. Lever av AAP og går i null hver måned. Har søkt om å utsette utbetaling 2 ganger, har ikke så mange ganger igjen før jeg ikke kan søke om det. Hva skal jeg gjøre da? Rive i stykke "regningen" også får det bare gå sin gang? Hvordan funker det? Hver innbetaling er på 2 000 kr og det har jeg ikke... Nå har du jo også det perfekte tidspunktet å realisere planen din om å kutte ned på matutgiftene og spise det du har i skapene Anonymous poster hash: 1f859...4d7
Gjest Veritaserum Skrevet 9. februar 2015 #16 Skrevet 9. februar 2015 Nå har du jo også det perfekte tidspunktet å realisere planen din om å kutte ned på matutgiftene og spise det du har i skapene Anonymous poster hash: 1f859...4d7 Det jobber jeg med Har ikke kjøpt inn noe stort på ei uke whohoo Kun melk og sjampinjong. Holder på å går tomt for noe av frysevarene, så nå blir det mye hamburger og tomatsuppe de neste ukene
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #17 Skrevet 9. februar 2015 men samme om jeg har 200kr eller 2000kr.. jeg går jo ut i null vær måned...Kom på nå at jeg faktisk endret nedbetalingsplanen, det er på 700kr hver måned nå. Og lånet er nærmere 60 enn 50 faktisk. Har det på den lengste nedbetalingsplanen så 700kr er det laveste jeg kan gå. Hvor mye tjener du per måned/i året? Da jeg hadde lav inntekt fikk jeg fritak. Les her: http://www.lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/Sletting-av-renter/Sykdom/ Du kan ha krav på flere enn de vanlige betalingsutsettelsene: http://www.lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/Purring-og-inkasso/Betalingslettelser/ Søknader: http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/soknader/andre-soknader-og-skjema/ Sjekk samtidig om du kan betale mindre per måned. Eventuelt send dem en e-post hvor du forklarer din økonomiske situasjon og spør om den beste løsningen, og om du kan betale mindre per måned. Anonymous poster hash: f5e1e...770
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #18 Skrevet 9. februar 2015 Tv får jeg inkludert i leien, samme med internet. Strøm går jeg i minus, får faktisk igjen for strømmen (bor i blokk). Kjøper inn mat kun på tilbud. Spiser 1 gang om dagen. Er aldri ute og spiser, eller fester, eller på kino. Kan spare, eller skrape opp 100 kr til kino, men det er svært sjeldent. Har ikke bil og tar ikke buss, jeg sykler. Hva skal jeg kutte ned på? Hva sier det seg da? Du bor for dyrt? Aap minstesats er rundt 12-13.000kr i mnd. Anonymous poster hash: 471e3...057
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #19 Skrevet 9. februar 2015 Tv får jeg inkludert i leien, samme med internet. Strøm går jeg i minus, får faktisk igjen for strømmen (bor i blokk). Kjøper inn mat kun på tilbud. Spiser 1 gang om dagen. Er aldri ute og spiser, eller fester, eller på kino. Kan spare, eller skrape opp 100 kr til kino, men det er svært sjeldent. Har ikke bil og tar ikke buss, jeg sykler. Hva skal jeg kutte ned på? Men i følge disse opplysningene dine så har du jo kun husleien å betale og ca 2.000 til mat (i følge sifo) Hvor blir resten av pengene dine av da??? Anonymous poster hash: 1f859...4d7 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #20 Skrevet 9. februar 2015 Det jobber jeg med Har ikke kjøpt inn noe stort på ei uke whohoo Kun melk og sjampinjong. Holder på å går tomt for noe av frysevarene, så nå blir det mye hamburger og tomatsuppe de neste ukene Bra! Anonymous poster hash: 1f859...4d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå