Gå til innhold

OVERSPISER hver helg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krise!!! Spiser så mye usunt at jeg ikke får sove en gang. Så når mandagen kommer er jeg trøtt, slapp og skjelven...

Men klarer ikke se for meg helg uten godsaker.

Før helgen veide jeg 55, og i dag 58 :( Dette MÅ stoppe.

Vil ikke ha godtestopp, bare evnen til å stoppe i tide. Men har et stort behov for å kose meg med chips/godis i helgen...

Anonymous poster hash: 93a68...4f1
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Mistenker at du spiser for lite i hverdagene slik at du klikker når helgen kommer(?)

• Liker 3
Skrevet

Det går ikke an å gå opp tre kilo i fett på den korte tiden, så det er bare vannvekt og noe som vises akkurat nå fordi du spiste så mye.

Anonymous poster hash: 6b911...e07
  • Liker 1
Skrevet

Mistenker at du spiser for lite i hverdagene slik at du klikker når helgen kommer(?)

Kanskje...

Jeg spiser stort sett dette:

Frokost: to grove skiver med peanøttsmør og jordbær.

Lunsj: jobber i bhg så veldig varierende. Men liten porsjon. Mye hjemmelaget mat.

Ettermiddagsmat: knekkebrød med ost og skinke.

Middag: varierende, sunn, hjemmelaget mat.

Kvelds: to skiver med varierende pålegg.

Jobber i bhg så er aktiv på jobb.

Løper 5 km 4 dager i uka.

Men kan godt hende jeg bare spiser masse i helgen av gammel vane. Helg betyr kos :( er så unødvendig å føle seg så uopplagt på mandagen :(

Skrevet

Det går ikke an å gå opp tre kilo i fett på den korte tiden, så det er bare vannvekt og noe som vises akkurat nå fordi du spiste så mye.

Anonymous poster hash: 6b911...e07

Ja det er jo greit. Men har det ubehagelig fordet.

Skrevet

Samme problem her.. Skulle bare ta en rems med sjokolade.. Ente med hele sjokoladen, is, iskaffe, sjokolademelk og vafler med sjokoladepålegg på..

Anonymous poster hash: 80a60...4cc
Skrevet (endret)

Du kan jo erstatte chip med grønnsaker og dip f.eks? Mørk sjokolade, frukt, Farris... Spiser selv ost og druer + et glass vin istedenfor smågodt og brus.

Endret av AwkwardAlice
Skrevet

Ikke utsett deg selv for fristelsen; unngå å oppbevare mye usunn mat i huset. Hvis du vil har noe godt til helga, kjøp én plate sjokolade and thats it!

Gjest Runforit
Skrevet

Kanskje...

Jeg spiser stort sett dette:

Frokost: to grove skiver med peanøttsmør og jordbær.

Lunsj: jobber i bhg så veldig varierende. Men liten porsjon. Mye hjemmelaget mat.

Ettermiddagsmat: knekkebrød med ost og skinke.

Middag: varierende, sunn, hjemmelaget mat.

Kvelds: to skiver med varierende pålegg.

Jobber i bhg så er aktiv på jobb.

Løper 5 km 4 dager i uka.

Men kan godt hende jeg bare spiser masse i helgen av gammel vane. Helg betyr kos :( er så unødvendig å føle seg så uopplagt på mandagen :(

Hvor mange kcal er dette? Med barnehage og løping hver dag så høre det ut som det er for lite mat....

Skrevet

Hvor mange kcal er dette? Med barnehage og løping hver dag så høre det ut som det er for lite mat....

Tipper kanskje rundt 1800 eller sånn.

Skrevet

Det kan vel stemme for noen, men for andre sitter det i hodet. Jeg kan fint ligge på 2500 kcal hele uka og så klikke med 9000 kcal på fredag.

Anonymous poster hash: 743a8...d64

Gjest Runforit
Skrevet

Tipper kanskje rundt 1800 eller sånn.

Om du spiser 1800 uavhengig av om du trener eller ikke så er det for lite. De dagene du løper brenner du ca 300 kcal og med barnehagejobb så kan du sikkert fjerne minst 500. 1800-800=1000 kcal.

Så du får i deg ca. 1000 kcal med reel næring de dagene du løper. Ikke rart du er sulten når helgen kommer.

Skrevet

Man trenger ikke å ha spist for lite i løpet av uken, for å overspise i helgen. Jeg har også en tendens til å ikke bare spise en liten bit, men hele pakka pluss usnn mat og masse godterier senere på kvelden også.

Forsøker å lære mEg å bare ta littegrann godis og litt god mat, men det er en kamp for å si det slik.

Anonymous poster hash: da0c1...818
Gjest Runforit
Skrevet

Man trenger ikke å ha spist for lite i løpet av uken, for å overspise i helgen. Jeg har også en tendens til å ikke bare spise en liten bit, men hele pakka pluss usnn mat og masse godterier senere på kvelden også.

Forsøker å lære mEg å bare ta littegrann godis og litt god mat, men det er en kamp for å si det slik.

Anonymous poster hash: da0c1...818

Er 2 forskjellige typer.

Enten overspiser en fordi en spiser for lite ellers.

Ellers overspiser en fordi en har en spiseforstyrrelse.

Skrevet

Om du spiser 1800 uavhengig av om du trener eller ikke så er det for lite. De dagene du løper brenner du ca 300 kcal og med barnehagejobb så kan du sikkert fjerne minst 500. 1800-800=1000 kcal.

Så du får i deg ca. 1000 kcal med reel næring de dagene du løper. Ikke rart du er sulten når helgen kommer.

Nei kanskje ikke 😳

Tviler på at jobben egentlig brenner minst 500, men noe er det nok. Jobber med store barn så en del sitting blir det. Men er jo ute i hvertfall 2 t og da går jeg jo rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...