Gå til innhold

Spørsmål ved bruk av Toilax før undersøkelse

Nuttery

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal på tarmundersøkelse i dag og fikk utskrevet Toilax for å rense tarmen.

Tok to stk kl 13 (rundt lunsjtider) og to stk kl 20 (på kvelden), som anskrevet. Nå (morgenen før undersøkelsen) skal jeg egentlig bruke denne rektalvæsken.

Føler det står veldig dårlig forklart i pakningsvedlegget hva som skal skje. Altså, tablettene fungerer avførende. Dette har jeg funnet ut. Likevel blir jeg litt "bekymret" når jeg fortsatt bæsjer brun væske/gugg, dagen for undersøkelsen. Skulle ikke dette vært klart innen nå? Er dette meningen, eller burde det være helt tomt innen nå?

Hva er denne rektalvæsken til, hva gjør den? Bør jeg bruke den nå, eller senere i dag? Har ikke undersøkelse før kl 14. Skjønner ikke om jeg skal ta den rett før undersøkelsen eller nå med en gang..

Takk for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg husker rett, så skulle man bruke tuben om morgenen, når man sto opp. Dette for å få ut siste rest. Men, jeg var inne mye tidligere enn 14 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker rett, så skulle man bruke tuben om morgenen, når man sto opp. Dette for å få ut siste rest. Men, jeg var inne mye tidligere enn 14 da.

Er redd for å komme til undersøkelsen og ikke være "tilstrekkelig" ren.. :( Kanskje jeg bør ta den litt senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd for å komme til undersøkelsen og ikke være "tilstrekkelig" ren.. :( Kanskje jeg bør ta den litt senere...

Ja, når du har time så sent, så kan du sikkert vente litt. 2 timer før feks? Kommer jo litt an på hvor lang vei du har på sykehuset. Jeg hadde flere omganger med "trykke-trang" etter den tuben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du har time så sent, så kan du sikkert vente litt. 2 timer før feks? Kommer jo litt an på hvor lang vei du har på sykehuset. Jeg hadde flere omganger med "trykke-trang" etter den tuben.

Det er ca 5 minutter til der jeg har time. Har forelesning 9-13:45, inkludert en treningsøkt...., så er bare tiden og veien egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tuben, så gå ikke mer enn 5 meter unna et do! Denne do-trangen dukker plutselig opp.

Lykke til, går som regel bra :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter tuben, så gå ikke mer enn 5 meter unna et do! Denne do-trangen dukker plutselig opp.

Lykke til, går som regel bra :sjokkert:

Oi.. Hvor lenge varer dette??...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt den væsken (kvart over 8), gikk på do en gang etter få minutter (ser den skal virke etter 5-15 minutter....), en gang, også nå er det greit.... Er dette riktig? Sved som f.

Føler ikke alt er tømt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt den væsken (kvart over 8), gikk på do en gang etter få minutter (ser den skal virke etter 5-15 minutter....), en gang, også nå er det greit.... Er dette riktig? Sved som f.

Føler ikke alt er tømt ut...

Det kan komme litt den neste timen eller så. Og ikke bekymre deg for undersøkelsen. De er nok vant til litt av hvert.

Anonymous poster hash: 274df...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan komme litt den neste timen eller så. Og ikke bekymre deg for undersøkelsen. De er nok vant til litt av hvert.

Anonymous poster hash: 274df...577

Har nå gått en time etter jeg tok væsken, ikke noe toalett eller noe... Prøver bare å drikke MASSE frem til kl 12 så så mye som mulig blir renset ut!

Takk :) Håper det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bruke toilax før analsex, tro? Vil ikke ha analsex før jeg har renset tarmen.

Anonymous poster hash: ff14e...ade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bruke toilax før analsex, tro? Vil ikke ha analsex før jeg har renset tarmen.

Lurer på det samme!

Anonymous poster hash: 47688...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker klyster før analsex.

Vil ikke si det er fordelaktig med toilax. Alt for omfattende. Kunne tross alt ikke spise på et døgn, bare drikke klar væske, og du har jo omtrent sammenhengende diare hele dagen. Jeg måtte bli hjemme fra jobb i dag pga jeg ikke klarte å holde meg tilstrekkelig til å kjøre til jobb etter å ha tatt væsken.

Så jeg vil si nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...