Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden jeg er grusomt lei av høvelen og kremer, og ikke har mulighet til å gå til en salong for å bli vokset, ønsker jeg å gå til innkjøp av en epilator.

Har du en epilator? Hvilket merke og vil du anbefale den?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en fra Phillips, satin ice tror jeg den heter. Epilatoren består av 2 deler; den ene hvor selve epileringsmaskinen er og en del man legger i fryseren og klipser på før bruk. Så blir huden avkjølt med en gang etter epileringen. :) Veldig fornøyd med den :)

Skrevet (endret)

Har en fra Braun, veldig fornøyd :)

Mye fordi jeg hadde for uvane å klare å kutte meg uansett hvor pent jeg prøvde å gjøre det.

Ubehagelig første gangen, men så vender man seg til det. Veldig fornøyd.

Endret av mereo
Skrevet

Takk for tips :) moe jeg burde tenke på ved kjøp av epilator? Og hvordan er den å bruke i underlivet? Tenker mest oppå venusberget. Og under armene der hårene er litt tykkere?

Gjest Veritaserum
Skrevet

Har Braun sin, elsker den. http://www.elkjop.no/product/helse-trening-og-velvare/harfjerning-for-kvinner/SE5280/braun-silk-epil-5-epilator-se5280

Hadde en fra Philips, men den er utrolig dårlig, nå sverger jeg til Braun sine.
Den jeg har (link) har både epilator hode og barbering hode.
Kostet rundt 800kr før, men har gått ned til 500 nå. Verdt vær eneste krone, også sparer du gull og gråstein, siden du kan bruke den under armene og underlivet (barbering) og epilator-hodet på leggene. Kan epilere under armene også, men det tørr jeg ikke, det høres innmari vondt ut :fnise:

Skrevet

Tror jeg har braun, fornøyd, men gjør sykt vondt, så bruker den kanskje 1 gang i året når jeg føler meg tøff nok. Mindre vondt å vokse :)

Anonymous poster hash: a6bc7...d32

• Liker 2
Skrevet

Har Braun sin, elsker den. http://www.elkjop.no/product/helse-trening-og-velvare/harfjerning-for-kvinner/SE5280/braun-silk-epil-5-epilator-se5280

Hadde en fra Philips, men den er utrolig dårlig, nå sverger jeg til Braun sine.

Den jeg har (link) har både epilator hode og barbering hode.

Kostet rundt 800kr før, men har gått ned til 500 nå. Verdt vær eneste krone, også sparer du gull og gråstein, siden du kan bruke den under armene og underlivet (barbering) og epilator-hodet på leggene. Kan epilere under armene også, men det tørr jeg ikke, det høres innmari vondt ut :fnise:

Prøvd under armen - det blei med den ene gangen. :fnise:

Skrevet

Jeg ser for meg at det er sinnsykt vondt under armen, bare å nappe ut et hår med pinsett er jo helt forferdelig. Huden følger jo med!

Skrevet

Og hvor nye tar en epilator? Tar den ALT?

Skrevet

Og hvor nye tar en epilator? Tar den ALT?

Det meste.

Ikke veldig korte hår og ikke nødvendigvis alle hår på første forsøk.

Men sammenlignet med høvel er det desidert mye bedre.

Jeg ser for meg at det er sinnsykt vondt under armen, bare å nappe ut et hår med pinsett er jo helt forferdelig. Huden følger jo med!

Ser for meg at det kan funke, dersom man har hjelp (noen som "holder igjen").

Men min erfaring er at det gjorde jeg kun den ene gangen. Det tar meg uansett kortere tid å bare barbere under armene :)

Skrevet

Du bør også tenke på om du vil ha en som kan brukes i/med vann eller ikke.

Skrevet

Du bør også tenke på om du vil ha en som kan brukes i/med vann eller ikke.

Hva er fordeler og ulemper?

Skrevet

Hva er fordeler og ulemper?

Hvis den ikke er laget for å brukes med/i vann - så ser jeg for meg at du kanskje nesten kunne tatt med deg hårføneren i dusjen/badekaret og fått samme effekt (muligens litt overdrevet, men det kan gå dritt og minimums verste tilfelle er at du ødelegger epilatoren).

Fordelen er at du kan bruke den i dusjen eller badekaret (sikkert ikke anbefalt å la den ligge og flyte der, men du skjønner poenget).

Skrevet

Hvis den ikke er laget for å brukes med/i vann - så ser jeg for meg at du kanskje nesten kunne tatt med deg hårføneren i dusjen/badekaret og fått samme effekt (muligens litt overdrevet, men det kan gå dritt og minimums verste tilfelle er at du ødelegger epilatoren).

Fordelen er at du kan bruke den i dusjen eller badekaret (sikkert ikke anbefalt å la den ligge og flyte der, men du skjønner poenget).

Burde nok spesifiser fordeler og ulemper med selve barberingen og ikke hva som skjer dersom du tar ting med støpsel inn i en våt dusj, for det sier seg selv.

• Liker 3
Skrevet

Burde nok spesifiser fordeler og ulemper med selve barberingen og ikke hva som skjer dersom du tar ting med støpsel inn i en våt dusj, for det sier seg selv.

Det er generelt det som er hele forskjellen. Så vidt jeg husker kan begge typer brukes uten ledning, kommer ann på hvilket merke og type du velger.

Skrevet

Jeg synes det er verre i underlivet, har tykkere hår der enn under armen. Gjør skitvondt første runden under armen, men så blir huden nummen og da går det greit. Bruker sånn tre-fire minutter på å dra over det lille stedet for å få det bra nok. Klarer ikke bruke den på venusberget, altfor vondt (og jeg har pleid å vokse hjemme!).

Anonymous poster hash: 505f4...bb7

• Liker 1
Gjest Veritaserum
Skrevet

min epilator tar 98% av hårene, den har lys slik at det er lettere å se de små hårene

Skrevet

Hvor små er små hår da? Hvor lenge må man liksom spare?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...