Gå til innhold

Ned 1 kg i uken - for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har iløpet av de 2 siste ukene endret matvanene mine. Det vil si at jeg drikker mer vann, spiser mindre porsjoner og sunnere mat. Jeg spiser en god del grove knekkebrød, litt grovt brød med makrell i tomat/kalkunpålegg/magerost, havregryn og melk, grov pasta, yoghurt naturell og frukt. Jeg jobber i hjemmesykepleien/bolig med service og får dermed brukt kroppen min godt. Det er mye gåing, løfting og bøying! Jeg jobber alt fra 1-3 ganger i uken. Ellers trener jeg ingenting, men er glad i å gå tur en gang imellom.

Jeg har i løpet av den siste uken gått ned 1,2 kg. Men jeg lurer på om dette er litt mye? Jeg ønsker virkelig ikke å gå opp igjen når jeg har nådd vektmålet mitt, og lurer på om jeg skal ta det litt mer med ro?

I tillegg er jeg også litt redd for å miste kontroll og kanskje gå ned for mye! Jeg ønsker jo ikke å pådra meg en spiseforstyrelse :)

Noen råd her? Mottas med et stort takk!

Anonymous poster hash: 0b4c3...244

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Er umulig å vite om du har gått ned for mye. Hva er høyde, alder og vekt og hvor mange kalorier inntar du per dag? Det vil gi en pekepinn om du får i deg nok eller ikke.

Skrevet

Min erfaring er at jeg kan gå ned opp mot 3 kg første uka når jeg legger om kosten mye av det er altså vann, du må heller se hva som skjer når du fortsetter denne sunne omleggingen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...