Gå til innhold

bytte kjørelærer=begynne helt på nytt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt alle obligatoriske øvelseskjøringstimene mine + mange flere, og mangler kun glattkjøring. Da en kjøretime koster over tusen kr og det er langt i fra lommerusk for meg så vil jeg ikke ta en ''vurderingstime'' hos en annen.

Kjørelæreren min gjør meg veldig utilpass og jeg føler han er alt for klåete selvom han later som ingenting, viss dere skjønner. Han finner på å klappe meg på låret som om det er helt naturlig og kommer med upassende småkommentarer. Skikkelig slesk type jeg blir fysisk kvalm av. Da var jeg 16/17 og jeg har utsatt lappen en god stund bare pga jeg ikke orker han.

Ikke si at jeg skal ta dette opp med kjøreskolen min o.s.v. Jeg trenger et ordentlig svar. Kan jeg melde meg opp til glattkjøring gjennom en annen kjørelærer uten å i tillegg svi minst tusen kr ekstra på en vanlig kjøretime? Blir så oppgitt. Det kommer ikke på tale at jeg piner meg gjennom glattkjøring med han. Selvom du kanskje hadde klart det, så gjør ikke jeg det. Siden jeg vet hvordan mange svarer her inne :vetikke: Jeg har ringt kjøreskolen min og de sa at jeg måtte snakke med kjørelæreren min. Naturlig nok vil de jo ikke at jeg skal bytte kjøreskole.. Jeg ''gidder'' ikke å lage et nummer ut av det ved å nevne det.

Noen som har vært i samme situasjon eller som kan svare på dette spørsmålet?

Anonymous poster hash: ee8c1...d66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært borti noe slikt, men kan du ikke bare ringe en annen kjøreskole og høre?

Du trenger jo ikke si akkurat hvorfor du vil bytte kjøreskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det er nevnt. Alt obligatorisk du har gjennomført skal kjøreskolen melde inn til statens vegvesen. Skulle denne idiotkjøreskolen prøve seg på noe så regner jeg med du har tatt vare på billag for betalt opplæring. Der skal alt stå spesifisert. Når du melder deg opp til en ny kjøreskole så ber du de sjekke hva som er registrert på deg i systemet. Har den gamle kjøreskolen slått seg vrang og ikke meldt inn kjøretimer så har du kvitteringene som bevis. Så vil den nye kjøreskolen melde inn dette.

Anonymous poster hash: a66e7...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp byttet, null problem-bare forklar-kjør og få lappen du :)

Anonymous poster hash: 3b7b0...13e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er plutselig aldersforskjell ekkelt?

Anonymous poster hash: 85a9c...639

Hæ?

Anonymous poster hash: a4bcb...879

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som vi to kan ha vært borti den samme kjørelæreren:p Fy for en ekkel type!!

Tror du det finnes så få kjørelærere i norge? :vetikke: Finnes mange ekle typer.

Anonymous poster hash: 82299...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøreopplæringen er jo inndelt i flere nivåer, og du kommer ikke videre til neste nivå uten å være flink nok. Derfor kan jeg ikke se hvorfor du må ha en vurderingstime for å bytte skole. Den skolen du går på nå har jo allerede kvittert for at du er flink nok til å ta glattkjøringen og at du kan kjøre i trafikk. Det virker logisk for meg hvertfall. Det kan jo være at en ny skole du ringer sier noe annet, bare for å få deg til å ta en time til, da sier du at du ringer en ny en for å se om de bløffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytte kjøreskole og fortsatte der jeg slapp hos den forrige læreren. Null problem. Altmobligatorisk sksl ligge tilgjengelig i en felles databqse og kan hentes ut av den nye skolen.

Det er ikke uvsnlig at elever bytter skole, så finn deg en nys skole og spør hvordan dette ordnes.

Anonymous poster hash: 7eac0...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er plutselig aldersforskjell ekkelt?

Anonymous poster hash: 85a9c...639

hvor i alle dager står det noe om alder på kjørelærer????? :dry:

Anonymous poster hash: 3de39...9c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke ta om igjen gjennomført obligatorisk opplæring dersom du bytter kjøreskole. For all del bytt skole og gi beskjed til din "gamle" skole om hvorfor du bytter. Det er selvsagt ikke akseptabelt at læreren din gjør slike ting, det er bare ekkelt. Jeg ville også gitt beskjed til statens vegvesens tilsynsseksjon (som har tilsyn med trafikkskolene) om lærerens oppførsel mot deg.

Hvis jeg forstår deg rett trenger du glattkjøring på din nye trafikkskole? I tilfelle vil de fleste trafikkskoler kjøre en vurderingstime med deg først for å se om du er klar til å bli med på glattkjøring. Dette skal en seriøs skole gjøre, vi har ikke lov til å ta deg med på sikkerhetskurs uten å vite noe om hva du kan fra før. Glattkjøring er på slutten av del 3 og det eneste obligatoriske du tidligere kan (lovlig) ha gjennomført er veiledningstime på trinn 2. Resten av den obligatoriske opplæringen kommer etter glattkjøringen, så dersom du er ferdig med alt annet obligatorisk har du brukt pengene dine på en skole som også jukser og driver ulovlig. Håper ikke dette er tilfelle, men bytt med en gang. Som kjørelærer blir jeg irritert når jeg hører om lærere som ikke tar jobben sin mer på alvor og som går langt over grensene med elever. En kjørelærer skal ikke røre deg i det hele tatt med mindre vi må ta tak i rattet for å redde en situasjon i trafikken. Da kan det hende vi kommer borti, men det er jo en annen situasjon.

Anonymous poster hash: 9fa78...f0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Så utrolig kjipt! Har bytta skole tre ganger ( pga flytting) -null stress. Du trenger ikke å "si opp" heller om du ikke orker tanken på å prate med ham. Bare book time en annen plass. Er du som betaler. Er som å gå til frisør. Er du ikke fornøyd -dra til en annen neste gang ! Altså har dere booket timer for fremtiden må disse selvsagt avlyses i rimelig tid da. Men du må ikke sitte å forklare deg for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner godt sjåførlærere kan bli tente og kåte av sine elever. Du sitter der kanskje i mange timer tett inntil ei snuppe, hvor du kjenner duften av hennes parfyme og kjønn..og kan i ro og fred studere puppene/lårene hennes mens hun konsentrerer seg om kjøringen. Totalt uakseptabelt ja. Men det er menneskelig å tenke noen tanker der sjåførlærerne sitter.

Anonymous poster hash: a66e7...7c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du bare ber den tidligere kjøreskolen sende over papirene/timene dine til den nye :)

Anonymous poster hash: 696f2...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...