Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble uvenn med en venninne av meg pga jeg var dum nok til å låne henne til sammen 6000kr. Ble bare mer og mer og tilslutt så jeg at det ble for mye. Jeg har mast og mast om å få de tilbake men hun kommer bare med unnskyldninger. Og nå svarer hun ikke meg mer.. Det er vell omtrent 3år siden jeg lånte hun penger. Hun bor på andre siden av landet også så det gjør det mer vanskelig. Så jeg lurer egentlig på hva jeg bør gjøre ? Eller må jeg bare innse at jeg aldri får de igjen og bare gi opp?

Anonymous poster hash: 59bb6...f88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort en lignende feil. Lånte penger til min bror ettersom han trengte de som depositum til en leilighet han leier. Jeg lånte han 12 000 kr, som skulle bli betalt tilbake innen et år. Nå har litt over 2 år passert, og jeg har ikke fått igjen en krone. Jeg vil ikke involvere foreldrene våre, så de vet ikke om dette. Men jeg vet at han har lånt penger av de også, rundt 30-40 tusen totalt. Og de pengene skal bli betalt innen 5 år, noe jeg tviler sterkt på.

Anonymous poster hash: 584b6...212

• Liker 2
Skrevet

Dette var jo tema i luksusfelles sist. Man kunne få private lån innkrevd via namsmannen forstod jeg. En bør ha noe skriftlig f.eks sms, melding på FB el.

Husker ikke eksakt men se episoden som ble sendt onsdag 4/2.

• Liker 4
Skrevet

Skjønner bare ikke at de har samvittighet til å låne og aldri betale igjen.

• Liker 2
Skrevet

Men om jeg skal blande inn de så koster det vell penger ? Lurer på om det er verdt det da ?

Anonymous poster hash: 59bb6...f88

Skrevet

Å stevne henne inn for feks forliksrådet koster vel rundt en tusing.

Men da må du kunne dokumentere at hun skylder deg de pengene (kontoutskrift, mail, sms), eller blir det påstand mot påstand.

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg ville skrevet henne en mail på en slik måte at hun svarer og innrømmer at hun skylder deg penger. Da har du noe dokumentasjon å begynne med. Tilby henne en betalingsavtale som hun sier ja til, da har hun innrømmet forholdet. Så tar du luksusfelle løsningen. Se den omtalte episoden så skjønner du mer.

Du kan også kontakte foreldrene hennes (ja foreldrene hennes) og si at du trenger pengene sårt men du får ikke penger fra henne, eller hun ikke svarer deg. Og høre om de har mulighet til å snakke med henne. Ofte blir dette så ubehagelig at hun betaler.

Skrevet

Dummeste man gjør er å låne bort penger til venner..
Uansett hvor lenge du har kjent dem.
Jeg lånte bort 4000kr til ei venninne, hun skulle betale tilbake måneden etter...
Det skjedde ikke...8 år siden nå..
Jeg hadde skriftlig avtale med henne..Men jeg valgte å ikke ta det videre..

Senere idag, har de milliongjeld og bruker penger de ikke har...Så starten av pengeproblemene dems var vel for 8år siden... x)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...