Gå til innhold

Ris,poteter,pasta og brød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kutter folk ut dette? Det er vel sunt? (Grovbrød og fullkornspasta selvfølgelig)

Samme med melkeprodukter, hvorfor?

Anonymous poster hash: c20bf...e6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det inneholder masse av kcal. Jeg spiser det selv :)

Melkeprodukter blir vel kuttet ut av mange pga fett?

Anonymous poster hash: 6a511...843
Skrevet

Noen tåler ikke laktose og/eller gluten.

Noen tror de ikke tåler laktose og/eller gluten.

Noen tror det er ett eller annet farlig med laktose og/eller gluten.

Noen tror melk, brød, poteter, ris og pasta er fetende.

Melk, brød, poteter, ris og pasta inneholder kalorier. Det er fordi det er mat. Spis mat, spis mat du liker, men i passe porsjoner.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg kutter ut det siden jeg spiser lchf.

Etter at jeg kuttet ut slike ting så har jeg blitt mye friskere, har mye finere hud, mye bedre mage og som en bonus så gikk jeg ned en hel del kilo (til tross for at den daglige kalorimengden var den samme som før)

Og man kan spise sunt selv om man kutter kraftig ned på karbohydrater

Endret av Hello Kitte
  • Liker 2
Skrevet

Fordi man ønsker å gå ned i vekt, eller holde seg vektstabil. Og med store kunnskapsoppsummeringer ser man at energirestriksjon ved å kutte karbohydrater definitivt den mest effektive måten å gå ned i vekt på.

• Liker 2
Skrevet

Poteter, pasta, ris og brød inneholder stivelse som gjøres om til sukker. Dette er raske karbohydrater for kroppen. For de med insulin resistens eller diabetes lønner det seg derfor å holde seg mest mulig vekk fra det også. For mye karbohydrater av denne typen vil føre til at man legger på seg. GROVT brød inneholder trege karbohydrater derimot.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kuttet ut gluten pga mageproblemer. Men spiser ris! :)

Skrevet

Aner ikke. Potet er da sunt og ikke minst godt.

Skrevet

Liker ikke poteter x)
Spiser ikke mye pasta..Greit en gang i blant :P

Brød må være over 80% grovt ellers får jeg problemer med magen :)

Ris, spiser jeg nesten hver dag ^^

Skrevet

Det er sunt, og jeg forstår ikke folk som velger å kutte det ut, bortsett fra de som har allergier og som reagerer på disse produktene. Rotgrønnsaker er sunne (og det gjelder følgelig potet også). Grove brød, fullkornspasta og naturris er sunne produkter, og ikke noe en trenger å kutte ut fra kostholdet.

Anonymous poster hash: 3743c...1b9
  • Liker 2
Skrevet

Tja, det er vel forskjellig. Noen sverger til lavkarbo og mener det er best for kroppen. Andre tror at gluten omtrent er gift for kroppen deres. Ellers er det endel som får vondt i magen eller blir oppblåste. Melkeprodukter er jeg ikke sikker på hvorfor folk kutter. At karbohydrater inneholder masse kcalorier er en litt merkelig ting å si, fett inneholder 9 kcal per gram, karbohydrater inneholder 4.

Og spør hva som er sunt, er som å spør hvor langt et tau er. Alt kan være usunt og sunt, det kommer helt an på hvilken mengde du spiser av det, samt hvordan kostholdet ditt ellers ser ut.

Jeg spiser loads of karbohydrater hver eneste dag i form av ris, poteter, havregryn, pasta, brød. Varierer litt etter hva jeg vil ha. Kroppen min elsker det, og jeg har aldri vondt i magen såfremt jeg følger matplanen min med mye karbohydrater, mye proteiner, og mindre fett. Det funger for MEG. Hva som funker for DEG må du finne ut av :-)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...