Gå til innhold

Kan jeg ta en test

nat26

Anbefalte innlegg

I morgen er jeg 7 DPO,i dag er jeg kvalm.Kjente en liten sttikk i magen i sted og ble litt svimmel.Tror dere at det er tidlig å teste?Altså 7DPO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel litt tidlig, men det skader vel ikke.

Hvis det gjør deg roligere til sinns er det vel bare bra.

Men testene er ganske dyre, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Nei, da skjønner jeg at det er vanskelig...

Problemet er jo at du kan få negativ test selv om du er gravid....

Vent i alle fall til i morgen tidlig og test med morgenurin. Da er det høyere konsentrasjon av hormoner.

Krysser fingerene for at du får to blå snart. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bursdag i morgen??

Gratulerer med dagen, da!

Det hadde jo vært helt fantastisk med positiv test.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil mene det er for tidlig å teste.

Egget fester seg først i disse dager (det KAN være smerten du kjente).

Først når egget har festet seg starter hormonproduseringen som vil kunne gi utslag på testen. Økningen er så liten til å begynne med, at du vil nok neppe få noe særlig til utslag enda på noen dager.

Jeg vil derfor tro at det er bortkastet for deg å ta en test i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar av meg hatten for deg hvis du klarer å vente en uke til - det hadde nemlig ikke jeg klart. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min var positiv flere dager før ventet mens....

Definer hva "flere dager" betyr da...

Det er noen grunner til at en kan få positiv test "flere dager" før ventet mens - bla lang lutealfase (tiden mellom eggløsning og mens).

Vanligvis vil ikke en test slå ut positivt så veldig mange dagene før ventet mens, om en har en lutealfase på 14 dager, eller mindre.

De personene jeg har lest om (i løpet av de 4 årene jeg har lært/lest om dette) som har testet positivt før dag 10 etter eggløsningen tror jeg nok at jeg kan telle på en hånd. På dag 12 stiger antallet betraktelig, osv...

For sikkerhets skyld så anbefaler de aller fleste produsentene å vente til forventet mens, for å få et mest mulig riktig resultat...

(Litt kjedelig å bli skuffet over et negativt resultat som skyldes at du har testet for tidlig og kroppen ikke har rukket å produsere nok HCG til at det skal slå ut da) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 28 dager omtrent på timen fra min første mens....

Ved siste svangerskap hadde jeg 1. dag i siste mens 23. oktober, og tok positiv test allerede 15. november, fordi jeg visste at jeg var gravid.

Dette ble bekreftet på sykehuset ved ul 27. november

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vilket som altså betyr at du testet positivt på dag 24 - 4 dager før forventet mens...

Kan du huske om test-streken var sterk eller svak???

*lurer*

Var den sterk så kan jo det tyde på at du har eggløsning tidlig i syklusen, mens var den svak så kan det tyde på at du har eggløsning rundt dag 13-14 (ca)...

Men dette har vel ingen betydning egentlig.

Jeg vil bare få frem at det må gå en viss tid etter eggløsningen før en kan få positiv test :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klare sterke streker, uten tvil. Men legen på sykehuset tvilte på det sterkeste, da.... Jeg skulle nemlig på ul samme dag som jeg tok test. Så da jeg tok ul mente han at bebisen min var en endometrioseflekk :ler:

Jammen tok han feil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da jeg tok ul mente han at bebisen min var en endometrioseflekk :ler:  

:ler:

Ja, det er vel ikke enkelt å se nøyaktig hva det er når det enda er SÅ lite, liksom...

Bra for ham at du viste bedre da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Tex vet alltid best* :sjarmor:

Første gangen flekken var stor nok til å bli målt var den 5 mm, det var 29. november, da var jeg fire uker og to dager..... Men han mente fremdeles at det var endometriose, og at mitt svangerskap forelå utenfor livmoren. Derfor gikk jeg på mange flere ul pluss at jeg tok HcG blodprøver tre ganger pr uke i en hel måned.....

Jaggu tok han feil mange ganger gitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...