AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Jeg er ei jente på 24 uten kjæreste, og har de siste fire årene ikke reist på sommerferie fordi alle mine venner har kjæreste og har heller reist sammen men dem på ferie. Ferie med foreldrene mine er uaktuelt. Er det noen som har prøvd å reise med G Adventures (gruppereiser for folk som reiser alene) og vil fortelle om erfaringene sine? Var det verdt pengene? Hvordan var alderen på folkene i gruppa? Hvordan var det å reise uten å kjenne noen? Anonymous poster hash: 5a842...e52
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 Hvorfor?Anonymous poster hash: b0976...d24
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Hvorfor?Anonymous poster hash: b0976...d24 Hvorfor? Jeg har ikke noen å reise på ferie med, men ønsker ikke å reise helt alene, og ønsker i tillegg også å oppleve noe. derfor lurer jeg må om noen har erfaring med G Adventures som tilbyr dette? Anonymous poster hash: 5a842...e52
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 Hvorfor?Jeg har ikke noen å reise på ferie med, men ønsker ikke å reise helt alene, og ønsker i tillegg også å oppleve noe. derfor lurer jeg må om noen har erfaring med G Adventures som tilbyr dette? Anonymous poster hash: 5a842...e52 Jeg reiste alene gjennom hele Europa i fjor sommer, men var allikevel ikke alene. Jeg bodde på Hostels, som så og si er et billigere alternativ til hotell. Men jeg valgte ikke å bo i Hostels av økonomiske grunner, men fordi det er der man lett kan møte folk som kommer fra alle kanter av verden. Der får man lett kortsiktige venner, som man kan gå ut og utforske stedet med. Jeg holder faktisk kontakt med endel av dem nå.Anonymous poster hash: b0976...d24
Zienna Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Jeg har venninner som har reist på slike gruppereiser, og de forteller at det er en stor overvekt av godt voksne kvinner. Kjenner ikke G Adventures. Forstår at det kan virke kleint å reise alene før du har prøvd, spesielt om du er litt tilbakeholden. Jeg har reist mye alene, både med charter og med ryggsekk. Har aldri følt meg ensom eller opplevd noe ubehagelig. Tvert om, det kjennes godt å være fri og uavhengig når man ellers i året henger i stroppen og må forholde seg til mange
Zienna Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Jeg reiste alene gjennom hele Europa i fjor sommer, men var allikevel ikke alene. Jeg bodde på Hostels, som så og si er et billigere alternativ til hotell. Men jeg valgte ikke å bo i Hostels av økonomiske grunner, men fordi det er der man lett kan møte folk som kommer fra alle kanter av verden. Der får man lett kortsiktige venner, som man kan gå ut og utforske stedet med. Jeg holder faktisk kontakt med endel av dem nå.Anonymous poster hash: b0976...d24 Enig. Reiser man alene bør man unngå store hotellkomplekser fulle av barnefamilier. Man kommer mye lettere i kontakt med andre på små overnattingssteder.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Jeg har venninner som har reist på slike gruppereiser, og de forteller at det er en stor overvekt av godt voksne kvinner. Kjenner ikke G Adventures. Forstår at det kan virke kleint å reise alene før du har prøvd, spesielt om du er litt tilbakeholden. Jeg har reist mye alene, både med charter og med ryggsekk. Har aldri følt meg ensom eller opplevd noe ubehagelig. Tvert om, det kjennes godt å være fri og uavhengig når man ellers i året henger i stroppen og må forholde seg til mange Ja, jeg er ganske tilbakeholden og har vel et snev av sosial angst, så det å reise alene og bo på hostels vil ikke hjelpe meg i å komme i kontakt med nye mennesker, men jeg tror det vil bli lettere å skaffe meg bekjentskap på reise dersom jeg faktisk reiser sammen med dem i en gruppe Anonymous poster hash: 5a842...e52 2
Ingvild1001 Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 (endret) Så spennande! Eg reiste med G Adventures på safari i sørlige Afrika våren 2013. Det var ein veldig samansett gjeng, med omtrent 50/50 menn og kvinner. Alderen strakte seg frå meg (20 år) til eit par på rundt 55/60. Ein god del single og gjennomsnittsalderen på akkurat den turen var vel på ca. 25/30 år. Verkeleg å anbefala! Endret 8. februar 2015 av Jazzjento93
mimimosa Skrevet 8. februar 2015 #9 Skrevet 8. februar 2015 Jeg har reist med G adventures ved et par anledninger. Første turen jeg tok var en toukers tur i Myanmar, her lå vel snittalderen på 45, vi var vel fire stykker i 20-årene, et pensjonistpar og ellers damer i førti-femtiårene. Selv om snittalderen var høy var det en utrolig koselig tur med interessante og bereiste mennesker, som man kunne ha verdifulle samtaler med, lære ting av, men også ta noen øl. Det var jeg som norsk, to danske gutter og ellers stort sett briter og amerikanere. På treukers tur i Vietnam og Kambodsja derimot følte jeg meg nesten litt gammel med mine da 23 år, der var vel de aller fleste 18-19 på friår mellom vgs og studier. Jevnere fordelt kjønnsmessig, og flertallet fra Storbritannia. På denne turen var det et ekstremt fokus på alkohol, tilløp til drikkepress (også fra guidens side), og de andre drakk seg stort sett dritings hver kveld. Jeg er glad i å ta meg en fest, men den ene gangen jeg er i Kambodsja vil jeg gjerne få det med meg, og oppleve kulturen. At alle er bakfulle har jo også litt å si for stemningen i gruppa når man er ute og ser på ting på dagtid. Det ble også endel sånne "klassetur intriger" av typen "hvem klinte med hvem i går" med så unge mennesker av begge kjønn i kombinasjon med alkohol. For min del ble turen i Kambodsja og Vietnam reddet av at jeg er selvstendig nok til å gjøre ting på egenhånd, og jeg søkte meg heller mot de litt eldre i gruppa. At jeg reiste videre på egenhånd i Thailand reddet nok ferien litt det også, hadde jeg bare vært på denne gruppeturen hadde jeg nok sittet igjen med en litt sur smak i munnen ved hjemkomst. Så, se nøye på turens innhold og hva slags aktiviteter som tilbys, de sier også ofte noe om hvilke aldersspenn som er vanlig i turbeskrivelsene. Vurder nøye hva du ønsker å få ut av ferien, man har vel ofte andre prioriteringer på en tur til asia/afrika enn man har til en uke på Kreta. Prøv å planelgg noen dager for deg selv på hver side av turen hvis du har mulighet til det. Som backpacker er du sjelden eller aldri ensom selv om du i utgangspunktet reiser alene.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #10 Skrevet 9. februar 2015 Tusen takk for tilbakemeldinger, både de positive og de litt negative sidene Anonymous poster hash: 5a842...e52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå