AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Jeg leier hos en jente og har bodd her en stund, men har nå bestemt meg for å flytte. Har hatt mange problemer med ting her (hun som inviterer masse gjester konstant og har andre forventninger til meg enn det hun selv overholder). Så for en tid tilbake sa jeg opp og oppsigelsestiden går ut den 11. Har snakket med henne om evt. ting i leiligheten og depositum - har fått en liten sprekk i en fryserskuff, så denne har jeg erstattet. Ellers har hun sagt at alt ser fint ut i leiligheten og at det ikke blir noe problem med depositum. Hun reiser veldig mye med jobben og som regel vet jeg sjelden om hun er bortreist, når hun kommer tilbake osv. Nå skriver hun i en melding at hun er allerede dratt til USA for et lengre opphold og vil "ordne ting med depositum når hun er tilbake". Dette er veldig irriterende for meg, jeg er student og har det trangt nå og kan egentlig ikke vente på de pengene i flere uker. Er det noen regler ift. dette? Eller må jeg bare be henne pent om hun kan kontakte banken snarest mulig? Anonymous poster hash: 54fdf...654
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 ^ Jeg forventer selvsagt ikke depositum umiddelbart etter den 11., men innen rimelig tid. Spesielt ettersom det ikke er noen tvist ang. utbetaling. Anonymous poster hash: 54fdf...654
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Ring banken å spør, enkelte banker godtar fullmakt som sendes direkte til dem. Og i dag har man jo f.eks bankid å identifisere seg med, så bør ikke være noe problem å få ut pengene selvom hun er i utlandet, bare hun gidder å bruke noen min på dette... Så kan du gå i banken å få overført pengene... Anonymous poster hash: 3400b...307
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 Ring banken å spør, enkelte banker godtar fullmakt som sendes direkte til dem. Og i dag har man jo f.eks bankid å identifisere seg med, så bør ikke være noe problem å få ut pengene selvom hun er i utlandet, bare hun gidder å bruke noen min på dette... Så kan du gå i banken å få overført pengene... Anonymous poster hash: 3400b...307 Håper det. Litt av problemene vi har hatt har oppstått rett og slett fordi hun jobber mye og ofte argumenterer med det og anser sin tid som viktigere enn min...så er sikker på at hun vil klage om hun evt. må bruke tid på det mens hun er bortreist. Anonymous poster hash: 54fdf...654
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Har dere depositumskonto i DNB kan dere nå avslutte den i egen nettbank. Anonymous poster hash: a32fc...163
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Husk for himmelens skyld å ta bilder av alle krinker og kroker i leil. Før du flytter ut, slik at hun i ettertid ikke kan komme og si at det ikke er vasket, eller at ting i leil. Er skadet. Dette kalles bevissikring. Anonymous poster hash: 306f3...6a4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Husk for himmelens skyld å ta bilder av alle krinker og kroker i leil. Før du flytter ut, slik at hun i ettertid ikke kan komme og si at det ikke er vasket, eller at ting i leil. Er skadet. Dette kalles bevissikring.Anonymous poster hash: 306f3...6a4 Dette skal jeg selvsagt. Jeg skrev tilbake til henne at jeg kunne sjekke om det holdt med fullmakt og hun skriver nå at hun må sjekke personlig at fryseboksen jeg skulle bestille er der, at alt er bra og at nøkler er levert, siste elektronikkforbruk lest av osv. Og dette må hun gjøre når hun er kommet hjem. Men jeg synes da det er dumt av henne å reise bort akkurat rundt mitt utflytningstidspunkt. Jeg eier faktisk egen leilighet som jeg har leid ut (har bodd her pga. studier) og jeg vet at utleie betyr noe jobb, f.eks. at man må kunne administrere slike ting, selv om det krasjer med jobb eller studier. Anonymous poster hash: 54fdf...654 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 Et moment til som jeg akkurat kom på. Hun har arrangert for at ny leietaker flytter inn samme dag som jeg drar. Hun tenkte altså å gå igjennom boligen lenge etterpå, når han allerede har bodd der en stund. Men han jo i denne perioden ha forårsaket skader på leiligheten. Jeg skrev tilbake at en felles gjennomgang av boligen skal foregå når jeg flytter ut, og hvis ikke kan jeg bare sende henne bilder. Anonymous poster hash: 54fdf...654
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #9 Skrevet 9. februar 2015 Ikke gi deg før hun har skrevet under på at du får depositumet! Bilder bør være bra nok hvis hun allerede har fixet en ny leieboer som kommer før hun er tilbake og kan sjekke, hvis ikke får hun få noen hun stoler på til å gå over den! Anonymous poster hash: 3400b...307
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #10 Skrevet 9. februar 2015 Det er vel veldig vanlig at depositumet utbetales noen uker etter utflytting? Det gar jeg alltid fått i alle fall... Det er vel for studerer skalvære sikker på at alt er i orden?Anonymous poster hash: cebf5...f94
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #11 Skrevet 9. februar 2015 Det er vel veldig vanlig at depositumet utbetales noen uker etter utflytting? Det gar jeg alltid fått i alle fall... Det er vel for studerer skalvære sikker på at alt er i orden?Anonymous poster hash: cebf5...f94 * huseier ikke studenter Anonymous poster hash: cebf5...f94
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #12 Skrevet 9. februar 2015 Det er vel veldig vanlig at depositumet utbetales noen uker etter utflytting? Det gar jeg alltid fått i alle fall... Det er vel for studerer skalvære sikker på at alt er i orden?Anonymous poster hash: cebf5...f94 Men det skal sjekkes mellom gammel leietaker og ny leietaker, ikke etter at ny leietaker har flyttet inn, hvordan skal huseier da vite om det er ny eller gammel som har forårsaket skade? Anonymous poster hash: d3127...0d7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå