AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 For 4 år siden bestemte jeg meg for å gå ned et par kg. Jeg som var ung og dum den gangen, begynte å telle kcal som tok helt overhånd. Levde på under 1000 kcal, noe som resulterte i vekttap på nesten 9 kg på 4 mnd, uten å være særlig overvektig, bare et par kg for mye. Følte meg på topp, og fortsatte med denne sultingen. Så etter vel ett år med sulting sprakk jeg totalt; trykket i meg alt, og da mener jeg alt jeg kom over av mat. Spiste godt opp i mot 4000 kcal per dag, klarte ikke å stoppe. Hadde nektet meg selv brød, ost ol. og NÅ skulle det tas igjen! Når dette er sagt, tok det nesten 6 mnd før vekten gikk oppover, men i løpet av ett år var jeg 3 kg under startvekten. Siden den gang har jeg spist litt for mye hver dag uten trening. Jeg har nå lyst til å gå ned til 50 kg som er idealvekten min. Per i dag veier jeg 55 kg og er 153 cm høy. Er det noen som har tips til hvordan jeg bør legge opp kostholdet mitt? Det eneste jeg liker av grønnsaker er poteter, spiser dog grønnsaker dersom jeg lager lapskaus. Er glad i frukt og grønt, men ikke tomater, paprika ol. Jeg trener ikke, og har ingen planer om å gjøre det da dette ikke er noe for meg. Treningen jeg får er ca. 1 times rask gange hver dag. Håper dere kan gi meg råd til en livsstil jeg kan leve med, også etter at jeg (forhåpentligvis) går ned 5 kg. Anonymous poster hash: 7be94...780
marleen Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 tror nok ikke du trenger å gå ned noesomhelst i vekt 1
globalagogo Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Knekkebrød Jogging Te Brokkoli Laks Godteri når du vil (så du ikke sprekker og overspiser) Havregrøt Cottage cheese Mango Yoghurt Osv
veraa94 Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 Først og fremst må du fokusere på å få et normalt og avslappet forhold til kropp, mat og kalorier. Ikke ha fokus på slanking, men på å etablere en sunn og balansert livsstil. 2
Jade Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 1 times tur er jo kjempeflott! Om du vil avansere kan du jo gå 1,5-2 timers tur en dag, eller gå fortere. Spis sunn mat. Spis ikke mellom måltidene (med mindre du er skrubbsulten fordi du har spist alt for lite eller alt for sjelden), dropp snop. Spis deg mett så du ikke sprekker, og spis det kroppen trenger. Kanskje det er et kostholdskurs du kan gå på? Ala Grethe Rhoede eller lignende?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #6 Skrevet 9. februar 2015 Spis grønnsakene dine. Suck it up, og lær deg å like dem. Les deg opp på måter å tilberede dem på. Koking, baking, putt dem i gryteretter, mos dem og gjem dem i pastasausen, hva som heslt. Grønnsaker er både sunt og mettende, samtidig som de fleste inneholder lite kalorier. Spis magre proteinkilder, som mager kjøtt/fisk (kylling, torsk, sei, hyse, osv), magre melkeprodukter, egg, bønner og linser. Ha grove kornprodukter som tilbehør, som grøvt brød, fullkornpasta/ris, quinoa, osv. Anonymous poster hash: 64054...f5d
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #7 Skrevet 9. februar 2015 Er det ikke bare å spise litt mindre enn det man egentlig har lyst på? Funker for meg Anonymous poster hash: 16002...983 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå