Gå til innhold

Er kresne jenter dealbreaker´e?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det?

eks. liker ikke pasta, ris, potet, brød, smør, olje, fet mat, fast food, ost, sukker..

Men liker alt av grønnsaker, rent kjøtt (men ikke med masse fett på), knekkebrød, frukt, bær osv..

Anonymous poster hash: 2761a...3d8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendigvis en dealbreaker, men plagsomt og irriterende er det.

• Liker 7
Skrevet

Ikke nødvendigvis en dealbreaker, men plagsomt og irriterende er det.

Men hva med om hun er veldig klar over det, og finner løsninger som ganger begge parter?

Eks. hun lager maten og lager alltid "vanlig" mat, men ekstra som hun tilpasser til seg selv? Og ikke motsatt slik at kjæreste med tilpasse seg hennes matbehov??

Skrevet

Men hva med om hun er veldig klar over det, og finner løsninger som ganger begge parter?

Eks. hun lager maten og lager alltid "vanlig" mat, men ekstra som hun tilpasser til seg selv? Og ikke motsatt slik at kjæreste med tilpasse seg hennes matbehov??

Ja, hvis du er den som ender opp med å alltid lage mat, så har du jo fjernet selve problemet. Så da vil det jo være en ubetydelig ting i hjemmet og til daglig.

Det kan fremdeles være litt flaut å ha deg med på middag hos venner og den slags da. Har ei venninne som ikke er så kresen, men har mange allergier, og hun løser det ved å ta med egen mat for å varme det opp i slike tilfeller, så gjør du det så har du jo løst alt og det trenger ikke være en bekymring lengre.

Skrevet

Så lenge hun spiser grønnsakene og frukten som er i hus, kan hun være så kresen hun bare vil. Her i hus serveres ikke animalske produkter, så om hun ikke vil spise poteter, sukker og ris skulle jeg fint ha levd med det.

Anonymous poster hash: 3878c...78f

Gjest Sitrondrops
Skrevet

Jeg syntes det var skikkelig irriterende at eksen ikke likte champignon eller annen type matsopp siden jeg liker å ha det i mange matretter. Men vil ikke si det var noen dealbreaker.

Skrevet

Isåfall sliter jeg, som har svelgeangst og lever på utelukkende flytende føde og ernæringsdrikker :laugh:

Anonymous poster hash: 56c16...713

Skrevet

Er jente og heterofil, så jeg har bare vært borti kresne gutter, men det har gått helt fint. Jeg har alltid prøvd å introdusere dem for nye matretter, rett og slett fordi det gjør ting enklere, men det plager meg fint lite ellers. Hvis du lager all maten, og i tillegg er villig til å tilpasse deg han litt, så er det neppe noe problem.

Skrevet

Kresen?

Vil heller si sær og bortskjemt.

• Liker 2
Skrevet

eks. liker ikke pasta, ris, potet, brød, smør, olje, fet mat, fast food, ost, sukker..

Men liker alt av grønnsaker, rent kjøtt (men ikke med masse fett på), knekkebrød, frukt, bær osv..

Jeg er veldig glad i mat, og især det å kunne ha det hyggelig sosialt med et måltid. Du utelukker i praksis veldig mange gode retter med listen din, for meg ville det vært problematisk, dog ikke nødvendigvis en dealbreaker. Finnes som du nevner løsninger, f.eks om man har biff kan det lages fløtegratinerte poteter som du dropper etc.

Når det er sagt fremstår det mer som du har bestemt deg for å bare like ting som regnes som sunt(som i slankende), kjenner til flere jenter som plutselig ikke "likte" poteter, brød og ris etter å ha likt det i over 20 år når de ble obs på karbohydratinnholdet.

• Liker 4
Skrevet

Det skal mye til for at det er greit, for jeg er over gjennomsnittet opptatt av mat. Jeg elsker å finne nye oppskrifter, prøve ingredienser jeg ikke kjenner og drar gjerne på ferie et sted primært pga en restaurant eller mathall. Siden det beste jeg vet er hjemmelaget pasta med kake til dessert hadde vi nok ikke fungert pga din hang-up i høyst normale matvarer. Allergier er selvfølgelig greit.

Anonymous poster hash: a9398...4af

Skrevet

Jeg er veldig glad i mat, og især det å kunne ha det hyggelig sosialt med et måltid. Du utelukker i praksis veldig mange gode retter med listen din, for meg ville det vært problematisk, dog ikke nødvendigvis en dealbreaker. Finnes som du nevner løsninger, f.eks om man har biff kan det lages fløtegratinerte poteter som du dropper etc.

Når det er sagt fremstår det mer som du har bestemt deg for å bare like ting som regnes som sunt(som i slankende), kjenner til flere jenter som plutselig ikke "likte" poteter, brød og ris etter å ha likt det i over 20 år når de ble obs på karbohydratinnholdet.

Enig i det siste. Det hadde vært litt pinlig med andre fordi du hadde fremstått som litt hysterisk slankeopptatt, i tillegg til at du utelukker mange normale matretter her.

Anonymous poster hash: 8bca4...be5

Skrevet

Hadde det vært ei flott jente som jeg virkelig falt for skulle du vært veeeeeldig sær for at det var en dealbreaker. Men det ville nok vært litt kjedelig på noen områder. God mat og drikke er jo en gjenganger når man virkelig skal kose seg sammen. F.eks en fredagskveld der man sammen lager god mat og drikker ei flaske vin.

Men det aller viktigste er jo det du selv nevner her, at du er klar over det og prøver alt du kan at det skal fungere. Tror det ville vært avgjørende for meg. Hvis du hadde en jeg driter i deg, lag hva du vil holdning så hadde det blitt slitsomt.

Når det er sagt så er ikke de tinga du nevner veeeldig ille heller. Tror en vegetarianer hadde vært det mest utfordrende for meg, da jeg sjelden spiser en eneste middag uten noen form for kjøtt.

Skrevet

Selv er jeg veldig opptatt av mat, så jeg vil si at jeg hadde irritert meg litt over det om du var sånn "ÆSJ LIKER IKKE" kresen.

Jeg setter kresne i to båser. Overnevnte og de som faktisk ikke liker smaken. Vet ikke hvordan bås du er i, men sistnenvte kan jeg leve med. Førstnevnte irriterer meg grønn da jeg har en slektning som er slik. Spiser kun 4 middagsretter. Og det i det hele tatt uten å ha smakt på noe nytt.

Smaker du og ikke liker er det greit, smaker du ikke og kun sier æsj kan du glemme det, er min mening. Ikke meningen å være kvass, men mat betyr mye for meg.

Mann 25 (ikke tjukk, enda)

Anonymous poster hash: ac229...019
Skrevet

Det skal mye til for at det er greit, for jeg er over gjennomsnittet opptatt av mat. Jeg elsker å finne nye oppskrifter, prøve ingredienser jeg ikke kjenner og drar gjerne på ferie et sted primært pga en restaurant eller mathall. Siden det beste jeg vet er hjemmelaget pasta med kake til dessert hadde vi nok ikke fungert pga din hang-up i høyst normale matvarer. Allergier er selvfølgelig greit.

Anonymous poster hash: a9398...4af

Du høres ut som kjæresten min, men jeg vet han ikke er her ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...