Gå til innhold

Øst eller vest for Oslofjorden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både og...

Du finner ikke bolig i sentrum til den prisen.

Anonymous poster hash: 8d26a...b51

Tenkte det var Oslo sentrum.

Skrevet

Nei, men man trenger ikke flytte så langt som Drøbak for å finne noe fint fordet.

Drøbak er nydelig på sommeren, men på vinteren er det DØDT.

Anonymous poster hash: 25d3b...778

Liker det like mye om vinteren jeg. Så lenge det er snø er Drøbak fantastisk <3

• Liker 1
Skrevet

Både og...

Du finner ikke bolig i sentrum til den prisen.

Anonymous poster hash: 8d26a...b51

Jo, det gjør du. =)

Anonymous poster hash: 1e9c4...13e

Skrevet

Jeg er enig med de i tråden som foreslår Holmlia. Vi har bodd her i åtte år, og stortrives! Kommer oss kjapt inn til sentrum med toget (10 min) eller bussen (17 min), men likevel er det utrolig rolig, fredelig, grønt og fint her. Om sommeren er det også veldig deilig å ha gangavstand til badestrand!

Prisene er fortsatt veldig snille her til å være Oslo, men bydelen vår er den bydelen som har hatt den største prisstigningen de siste par årene, så det er nok ganske lurt å investere i bolig her!

Anonymous poster hash: a8e6b...cc3

Skrevet

Og siden Holmlia er i Oslo blir månedskortet betraktelig billigere enn hvis du flytter til for eksempel Drøbak eller Vestby :jepp: (Billigere enn månedskort til Kolbotn og Ski også, selvfølgelig, men da blir jo ikke forskjellen like stor).

• Liker 2
Skrevet

Kjenner også fler som har etablert seg på Holmlia og er fornøyd:)

Skrevet

Tusen takk for tips og råd, setter stor pris på det! :) Holmlia høres ganske perfekt ut med tanke på hva vi leter etter :)

Skrevet

Tusen takk for tips og råd, setter stor pris på det! :) Holmlia høres ganske perfekt ut med tanke på hva vi leter etter :)

Så bra! Bare vær obs på at det er store forskjeller innad på Holmlia ift hvor fint det faktisk er. Jeg ville ha holdt meg unna boliger på Holmlia Senter, Åsbråten og tildels også Lusetjern. Toppåsen, området rundt Ravnåsvn og Hallagerbakken er langt finere. Disse sistnevnte områdene er litt dyrere enn de førstnevnte (men fortsatt veldig billig til å være Oslo), men så er boliger i disse områdene mye lettere å få solgt igjen også :)

Skrevet

Så bra! Bare vær obs på at det er store forskjeller innad på Holmlia ift hvor fint det faktisk er. Jeg ville ha holdt meg unna boliger på Holmlia Senter, Åsbråten og tildels også Lusetjern. Toppåsen, området rundt Ravnåsvn og Hallagerbakken er langt finere. Disse sistnevnte områdene er litt dyrere enn de førstnevnte (men fortsatt veldig billig til å være Oslo), men så er boliger i disse områdene mye lettere å få solgt igjen også :)

Holder oss nok unna senter, ja. Spesielt med tanke på husdyr og et behov for trygghet og ro.

Veldig fint å ha spesifikke steder å forholde seg til, så takk for det!

All info er verdifull. Bor for tiden på Grefsen/Kjelsås, men er dessverre alt for dyrt her til å kjøpe. Stille og rolige omgivelser, med helt OK kollektivtilbud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...