Gå til innhold

Øst eller vest for Oslofjorden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fantastisk! Tusen takk for tilbakemeldinger: hører generelt mye fint om Kolbotn, Vestby og omegn. Ski kan også være aktuelt, skal absolutt se nærmere på markedet i områdene.

Skrevet

Papirfabrikken er nedlagt så det er ikke noen Mosselukt lengre. Toget tar 40 minutter.

Anonymous poster hash: 1f19b...891

Greit at de har lagt ned fabrikken, men det lukter fortsatt hver gang jeg er der (flere ganger i året). Sånn ekkel granbar/kvae-lukt. Kommenterte det til en fra Moss en gang, aldri igjen, for maken til kjeft har jeg aldri fått før :fnise:

Anonymous poster hash: 168f7...109

Skrevet

Hvor langt unna (i reisetid) er du villig til å flytte?

Anonymous poster hash: fd7f5...eee
Skrevet

Hvor langt unna (i reisetid) er du villig til å flytte?

Anonymous poster hash: fd7f5...eee

Helst ikke over 45 min til sentrum. Blir pendling til jobb hver dag, frem og tilbake, og vil helst ikke tilbringe all fritid på toget :)

Skrevet

Greit at de har lagt ned fabrikken, men det lukter fortsatt hver gang jeg er der (flere ganger i året). Sånn ekkel granbar/kvae-lukt. Kommenterte det til en fra Moss en gang, aldri igjen, for maken til kjeft har jeg aldri fått før :fnise:

Det er jo fordi det ikke luktet mer det enn andre steder, og du innbiller det noe.

Jeg er ikke fra Moss, men kjenner ikke antydning til lukt.

Anonymous poster hash: 25d3b...778

• Liker 1
Skrevet

I følge de jeg har snakket med er det bedre på østsiden.

Fra øst: 4 busser + tog mot Oslo i timen Fra vest: 1 buss + tog mot Oslo i timen

Tok bare å sjekket akkurat nå. I den neste timen går det 8 tog fra Drammen til Oslo.

Gjest Tigress
Skrevet

Lillestrøm, 10 minutt med tog til Oslo sentrum.

Skrevet

Lillestrøm, 10 minutt med tog til Oslo sentrum.

Absolutt aktuelt!

Gjest Tigress
Skrevet

Absolutt aktuelt!

Eg bur i området sjølv, og veit at det er leiligheiter i nærleiken for 2,6mill. I burettslaget mitt, faktisk. Firemannsbolig, trur eg. Vil tru du får ei leiligheit i sjølve Lillestrøm for noko slikt også.

Skrevet

Tok bare å sjekket akkurat nå. I den neste timen går det 8 tog fra Drammen til Oslo.

Har sett på Drammen som en mulighet, ja.

Gjest Tigress
Skrevet

Det går tog kvart tiande minutt til og frå Lillestrøm, forresten.

Kjære vene, kven skulle tru eg skulle selje Lillestrøm så veldig! Men eg bur jo uti der sjølv (ikkje Lillestrøm, men eg tek tog frå Lillestrøm til Oslo kvar dag), og er veldig nøgd med staden eg bur.

Skrevet

Nesodden.

Rolig, pålitelig ferje til byen. Hurtigbåt morgen og kveld. Aldri togtrøbbel eller trafikkaos

Perfekt med dyr.

(Men få boliger i den prisklassen der)

Anonymous poster hash: 8d26a...b51
  • Liker 1
Skrevet

Det lukter ikke. Om du lukter noe er det Tofte lukten, den får du langs hele fjorden med rette vindforhold.

Skrevet

Det lukter ikke. Om du lukter noe er det Tofte lukten, den får du langs hele fjorden med rette vindforhold.

Har aldri luktet det samme her i Vestfold..

Skrevet

Har aldri luktet det samme her i Vestfold..

Det er rart, men er ikke ofte man lukter det der jeg vokste opp heller. En gang annenhvert år kanskje? De har vel lagt ned Tofte også nå, men du kunne godt lukte det når man kjørte på Buskerud/vestfold siden av fjorden for noen år siden.

Skrevet

Jeg er ikke anti Vestsiden altså. Har lyst til å flytte til Vestfold, men mener det ikke er det beste stedet å bo om man skal pendle til Oslo.

Skrevet

Det går tog kvart tiande minutt til og frå Lillestrøm, forresten.

Kjære vene, kven skulle tru eg skulle selje Lillestrøm så veldig! Men eg bur jo uti der sjølv (ikkje Lillestrøm, men eg tek tog frå Lillestrøm til Oslo kvar dag), og er veldig nøgd med staden eg bur.

Blir det veldig kaldt i Lillestrøm på vinteren? Kaldere enn Oslo? Bodde et år i Hedmark og lovte meg selv at jeg aldri igjen skulle bo i "innlandet" på den måten. Men så er jo Mjøsa en faktor der.

Skrevet

Jeg er ikke anti Vestsiden altså. Har lyst til å flytte til Vestfold, men mener det ikke er det beste stedet å bo om man skal pendle til Oslo.

Vestfold er drømmen etter hvert, elsker Tønsberg!

Skrevet

Tråden handler forresten ikke om Moss eller Moss lukta. Moss er dessverre for langt unna mtp pendling.

Skrevet

Drøbak! Himmelsk om sommeren... :rodmer:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...