Gå til innhold

Skulle få en 10-kroning, fikk 1-kroning fra 1973!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Handlet og veksle-kronene kom ut av den krone-automaten de har forran kassa og jeg stakk vekslepengene i lommen. Det skulle være 12 kroner. Når jeg kom hjem oppdaget jeg at det var 2 1-kroninger og den som skulle vært en 10-kr var en 1kr fra 1973, men har samme størrelse som en 10-kr. Den ser relativt ny ut. Ikke veldig slitt og det er bilde av en hest på forsiden og det står 1-krone 1973. På baksiden er det bilde av en skalle og det står Olav. R.

Er denne verd noe? Får vel ikke brukt den, er vel bare å kaste. Kan jeg ta den med til butikken og spørre om å få en 10kr?

Anonymous poster hash: b7a0a...87e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Bilde av en skalle" :laugh:

Anonymous poster hash: 9798b...5c0
  • Liker 9
Skrevet

Ser ut som 1-kroner fra 73 selges for rundt 100 kroner på nettet.

Skrevet

Hadde beholdt den som et minne, evt fulgt med om den blir mer verdt siden. Hadde i hvert fall ikke gått tilbake og forlangt å bytte den i en tier.

Anonymous poster hash: 6425b...3cc
  • Liker 4
Skrevet

Hvor kan jeg selge det? Legge det ut på finn og facebook?

Skrevet

"Bilde av en skalle" :laugh:

Anonymous poster hash: 9798b...5c0

Ja :P det er jo det

Skrevet

Har noen eldre mynter enn det, 10-øriger fra under andre verdenskrig, 2-øringer, 5-øringer osv. Har undersøkt og de er ikke verd noe. Var iallfall ikke det. De er ofte verdifulle om de har en feiø fra produksjonen. Eks en 10-øring hadde en bie på seg og en produksjon klarte å trykke et ben for lite, de er verd noe.

Anonymous poster hash: b3fd9...e21

• Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet

Hvis veksleautomaten har klart å registrere den som en tier en gang, så kan den kanskje gjøre det flere ganger? Kanskje du bare kan putte den på neste gang du er på butikken?

Skrevet

Akk så gammel man kan føle seg av å være på KG....

Anonymous poster hash: e0d56...753
  • Liker 3
Skrevet

Hvis veksleautomaten har klart å registrere den som en tier en gang, så kan den kanskje gjøre det flere ganger? Kanskje du bare kan putte den på neste gang du er på butikken?

Jeg betalte en gang til ei kassedama, brusen til 20 kr med en gammel 5 kroning, fra før det ble hull i midten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...