Gå til innhold

Eksen er sint på broren min, uten grunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville dere løst dette?

I helgen feiret vi våre foreldres 50-årsdager med middag og fest. Vi er fire søsken og tre av oss har barn. Mitt barn og søsteren vår sine barn var med på middagen men ble hentetav far/kjørt hjem av stefar etter middagen. Vi bor alle i samme by. Den ene broren min har et barn med eksen som bor et par timers kjøring unna. Derfor byttet de helg sånn at bror kunne delta på festen. Noe som var helt greit for mor. I dag tok hun kontakt med meg og var så forbannet på broren min fordi han ikke inkluderte barnet i festen. De andre søskenbarna til barnet var jo tross alt med. Tantebarnet mitt har en sykdom som gjør at ikke hvem som helst kan passe barnet. Og det enkleste er at mor har barnet selv siden alle i familien vår var på festen. Jeg prøvde og forklare henne dette, men hun hadde ikke forståelse for det.(hun av alle skulle hatt forståelse for det) Hun mente at broren min kunne dratt hjem før festen startet med barnet.

Er bror den urimelige her? Selvfølgelig er det synd at tantebarnet ikke fikk være med, men det var snakk om et par timer før alle barna dro hjem.

Anonymous poster hash: f9337...321

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde iallfall ikke forsvart din bror. Du burde svart at dette var en sak mellom de to.

Jeg skjønner både din bror og din svigerinne. Jeg ville i dette tilfalle spurt om eksen kunne bo hos meg og passet på ungen etter middagen.

Anonymous poster hash: 0f92f...66a
Skrevet

Hvorfor kunne ikke broren din passet barnet på festen da? Moren kunne eventuelt hentet barnet når de andre barna skulle hjem. Trist for barnet som blir skviset ut av familiesammenkomster fordi det trenger litt ekstra tilsyn.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kunne ikke broren din passet barnet på festen da? Moren kunne eventuelt hentet barnet når de andre barna skulle hjem. Trist for barnet som blir skviset ut av familiesammenkomster fordi det trenger litt ekstra tilsyn.

Selvfølgelig har bror tatt ansvar hvis barnet hadde vært med. Skrevi HI at mor bor et par timer unna. Så det er ikke bare bare for henne å hente. Barnet blir ikke skviset ut, det var kun denne gangen.

Jeg forsvarte min bror fordi hun visste om festen og hun visste at deres barn ikke kunne være med, og det var greit. Men dagen etter er hun forbannet over at barnet ikke fikk være med likevel.

Anonymous poster hash: f9337...321

Gjest Phoenix
Skrevet

Hvorfor kunne ikke barnet være med?

• Liker 3
Skrevet

Skjønner mor her. Hun ønsker at barnet skal få delta med de andre søskenbarna. Det hun opplever nå er at far bytter helg fordi han heller vil feste.

Tror jeg også hadde blitt litt oppgitt.

Anonymous poster hash: add6b...d42

• Liker 2
Skrevet

Holder med din bror her.

Når jeg skal på 50års til familiemedlemmer skaffer jeg barnevakt. Dåp, konfirmasjon og lignende er barna med.

Anonymous poster hash: 54f20...339

Skrevet

Holder med din bror her.

Når jeg skal på 50års til familiemedlemmer skaffer jeg barnevakt. Dåp, konfirmasjon og lignende er barna med.

Anonymous poster hash: 54f20...339

Samme her. Vil ikke ta med meg barna på 50-års fest. "Friske" eller ei.

Anonymous poster hash: bf925...23f

Skrevet

I og med at det for mor innebar 2 timers kjøring for to timers familiesamvær for barnet, synes jeg løsningen de hadde avtalt var grei og den beste løsningen for barnet. For barnet er det mye å kjøre 4 timer for å se slekta 2 timer. Hvis det i tillegg har helseutfordringer vil jeg si det var bedre for barnet å få hilse på slekta over en lengre tidsperiode, enn det her var snakk om.

• Liker 1
Skrevet

Syns det er helt innafor at din bror byttet helg.

Skrevet

Det er synd at dette barnet som ikke er friskt ikke skal få bygge relasjoner med sine søskenbarn som de friske barna får. Her velger far sine behov foran barnets.

Anonymous poster hash: 2ad26...ec7
  • Liker 1
Skrevet

Både og...!

Hvorfor kunne ikke han avtalt noe overnatting med dere slik barnet der også kunne være med?

Slikt man tenker på i ettertid.

Anonymous poster hash: 2a9bb...274

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...